  • 1. Data: 2007-02-06 07:21:42
    Temat: Wezwanie do zapłaty - ostateczne
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!

    Dostałem kilka dni temu listem poleconym pismo zatytuowane "wezwanie do
    zapłaty - ostateczne", w którym stosownie do art. 476 kodeksu cywilnego
    wzywa się mnie Nas (nie mnie?) do dobrowolnego dokonania zapłąty
    nalezności w kwcie xxx przypadającej z tytułu (tu podane jakieś daty i
    numerki/symbole).
    Zapłaty mam dokonać w pięć dni, w przeciwnym wypadku grożą skierowaniem
    sprawy do sądu bez ponwnego wezwania.

    Pismo wysłała spółka z o.o., o której nigdy nie słyszałem i nigdy z nią
    nie miałem żadnych umów ani nic mnie z nią nie łączyło. Nie jest to też
    żadna firma windykacyjna.

    Co z tym zrobić?

    --
    Schwester

  • 2. Data: 2007-02-06 07:27:15
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty - ostateczne
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Schwester napisał(a):
> [...]
    >
    > Pismo wysłała spółka z o.o., o której nigdy nie słyszałem i nigdy z nią
    > nie miałem żadnych umów ani nic mnie z nią nie łączyło. Nie jest to też

    Poczekać na pozew, może dowiesz się więcej.
    Albo zadzwonić do spółki i porozmawiać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-02-06 09:11:08
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Dostałem kilka dni temu listem poleconym pismo zatytuowane "wezwanie do
    > zapłaty - ostateczne"

    Zadzwoń do tej firmy, zapytaj za co ta opłata i poproś o kopię dokumentu, z
    tymi numerkami. IMHO to jakieś oszustwo, bo zdaje się, że do złożenia sprawy
    w sądzie trzeba więcej, niż jedno wezwanie.

    W razie potrzeby zgłoś oszustwo na policję. Albo wersja hardcore: poproś
    grzecznie od nich o 3 x wyższa kwotę - w przeciwnym wypadku zgłosisz się z
    tym na policję :)

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-02-06 17:27:34
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Zadzwoń do tej firmy, zapytaj za co ta opłata i poproś o kopię dokumentu, z
    > tymi numerkami. IMHO to jakieś oszustwo, bo zdaje się, że do złożenia sprawy
    > w sądzie trzeba więcej, niż jedno wezwanie.

    Nie trzeba żadnego wezwania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-02-06 20:55:50
    Od: "Artur Gazda" <a...@n...pl>

    Prawdopodobnie podpisałeś jakies gowno jakims supermarkecie, ktore miało w
    ukryciu wyrazone zobowiazanie do jakiejs tam umowy, był ten wątek kiedyś juz
    referowany, ostatnio jakaś plaga tego typu firm wystepuje, jest druga
    mozliwość cos wząłeś na krechę to teraz Cie scigają.
    sprawdz czy czegoś nie kupowałeś na krechę albo kupiłeś do testu jakies
    opracowanie ktorego nie zwrociłeś w umowionym terminie, sprawdz czego i za
    co od ciebie chca, jesli nic na ciebie nie mają, poinformuj ich, że jeśli
    nie zakończą tego procederu to skierujesz zawiadomienie do prokuratury o
    domniemaniu popełnienia przestepstwa w postaci próby wyłudzenia pieniędzy.
    Warunek, że jesteś pewny, że nic od nich nie kupowałeś.