  • 1. Data: 2007-02-05 22:40:43
    Temat: podatek od darowizn a okres 5 lat
    Od: homereska <h...@g...com>

    witam

    w styczniu 2002 roku darowano mi mieszkanie a "na podstawie 9 i 16 ustawy o
    podatku od spadków i darowizn" nie pobrano podatku. Przy czym w akcie
    notarialnym jest adnotacja, ze w lokalu zamieszkam niezwlocznie i
    zamieszkiwac bede przez okres co najmniej najblizszych 5 lat.

    w zwiazku z tym czy obecnie moge sprzedac to mieszkanie? od sporzadzenia ww
    aktu notarialnego minelo juz 5 lat. pytam bo znalazlem w sieci rozne
    informacje (a to, ze okres 5-ciu lat liczy sie od konca 2002r, a to, ze od
    daty zlozenia deklaracji podatkowej...)

    czy sprzedajac to mieszkanie w tym miesiacu czekaja mnie jakies
    "niespodzianki"??

    z gory dzieki wielkie za odp. pozdrawiam
    h.