  • 1. Data: 2005-10-27 21:40:51
    Temat: Weksel - ile tak naprawde jest wart?
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    Witam!

    Mam weksel, a tak naprawde to dwa;
    -wystawiono dnia 29/04/05
    -zapłacić bez protestu,
    -sola
    -na zlecenie- moje imie i nazwisko
    -suma 12000 obydwa razem
    -płatny na żdanie
    -podpisy obydwojga małżonków z numerami dowodów

    Co to jest warte?

    Czy w banku można to zmienić na gotówkę?
    zastawić w lombardzie?
    itp?
    itd?

    Bartek

  • 2. Data: 2005-10-27 23:05:10
    Temat: Re: Weksel - ile tak naprawde jest wart?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    http://www.weksel.pl - polecam lekturę

  • 3. Data: 2005-10-28 07:49:20
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    > Co to jest warte? To jest warte tyle ile wpisane w sumie wekslowej, czyli
    12.000 zł.

    > Czy w banku można to zmienić na gotówkę? Raczej nie.
    > zastawić w lombardzie? Tak, ale zapewne za niską kwotę (kilka - kilknaście
    procent, jeśli nie odkupisz go z procentem pozostanie w lombardzie).

    > itp? - Wezwij wystawcę do zapłaty, później do sądu. W ten sposób masz
    szanse na zapłate.

    \czarny\

  • 4. Data: 2005-10-28 12:50:09
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    czarny napisał(a):

    > 12.000 zł.

    > procent,

    Czyli jest realne, że jeśli pójde z takim wekslem do lombardu to dostanę
    za niego p. 80% sumy na jaką opiewa?

    Bartek

  • 5. Data: 2005-10-28 13:24:43
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    B.Paciorek wrote:

    > Czyli jest realne, że jeśli pójde z takim wekslem do lombardu to dostanę
    > za niego p. 80% sumy na jaką opiewa?

    Nie.

    Najprawdopodobniej nic nie dostaniesz, weksel jest DLA ciebie i tylko B.
    PACIOREK moze zrealizowac ten weksel.
    Zostaje wezwac do wykupu, jak nie beda współpracowac do sądu i komornik
    etc...

    MZ

  • 6. Data: 2005-10-28 14:43:25
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin Żyła wrote:
    Dlaczego ?
    Jeżeli "na zlecenie" ?
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl