  • 31. Data: 2006-10-21 21:32:55
    Temat: Re: Wejście postronnej osoby na rozprawę - czy wolno?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    news:ehe2v9$htt$1@news.onet.pl...

    > Dzięki. A czy jest na to jakaś podstawa? Tzn. jeśli sędzia mnie wyprosi, to
    > mogę wykazać, że nie ma do tego prawa?

    No pewnie. Po prostu jest w kodeksie napisane, kiedy może. może, jak utrudniasz
    postępowanie, uwłaczasz powadze sądu itd.

  • 32. Data: 2006-10-21 22:03:32
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał
    > Ale to tylko na rozprawie. W sekretariacie czy gabinecie to już by chyba
    > nie było poprawne.

    Tak, tak, oczywiście - miałem na myśli właśnie rozprawę.

    Piotr

  • 33. Data: 2006-10-21 22:14:50
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:ehdlcb$kdq$...@n...news.tpi.pl,
    > Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale pytanie było o branie udziału w rozprawie, a nie jej oglądanie.

    Robert, od wczoraj siedzisz na tej grupie czy jak? Kai nie znasz?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    W jeden dzień siostry z losu się poczęły. Miłość i Śmierć
    /Giacomo Leopardi/

  • 34. Data: 2006-10-21 22:16:36
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:ehdnpk$d3c$...@a...news.tpi.pl,
    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał

    > He, he, znowu będę ripostował :)
    > Masz rację, że sędziny nie lubią żeby tak o nich mówić, więc mimo że
    > 'sędzina' jest poprawne to jednak bezpieczniej zwracać się do nich czy
    > przy nich per 'pani sędzia'.

    No to o co chodzi? Najpierw mam zarzucane, że do słownika zaglądałam ileś
    lat temu, a jak de facto zaglądnełam, to mówicie, że niby mam rację ale nie
    za bardzo ją mam. No to jak powinno się w końcu mówić, hę?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Trzeba kochać uparcie, kiedy się już przestało kochać
    /Alfred deMusset/

  • 35. Data: 2006-10-22 01:43:06
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Robert, od wczoraj siedzisz na tej grupie czy jak? Kai nie znasz?

    Masz u mnie wielkie piwo (albo wielką kawę, co tam wolisz) :-)))

    Piotr

  • 36. Data: 2006-10-22 02:17:50
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Potocznie to sobie możesz tak powiedzić do kumpla przy piwie, a nie w
    > sądzie.

    Ale to grupa dyskusyjna i mozna stosowac zwroty potoczne. W sadzie i owszem
    nie powinno sie stosowac zwrotow potocznych. Nie oznacza to, ze wyraz
    "sedzina" jest bledem.

  • 37. Data: 2006-10-22 05:46:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    nie
    > za bardzo ją mam. No to jak powinno się w końcu mówić, hę?

    Bo co innego w słowniku a co innego w głowie pani sędziny ;)

  • 38. Data: 2006-10-22 05:49:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > No pewnie. Po prostu jest w kodeksie napisane, kiedy może. może, jak
    > utrudniasz postępowanie, uwłaczasz powadze sądu itd.

    A gdyby nie dał żdnego powodu do tego by go wyprosić, czy może się jakoś
    skarżyć? I z jakim skutkiem?

  • 39. Data: 2006-10-22 06:19:37
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Jak to jest w praktyce? Czy sądy nie nadużywają prawa do wyłączenia jawności
    > rozprawy? Czy nie zdarzy sie tak, że sąd np. zapyta: "a pan, to jest dla
    > stron kim?" "Nikim?" " Prosze opuścić salę".

    Jak ktoś jest "nikim" to nie ma go co szanować :)

    osobiscie przynajmniej raz usłyszałem: "publiczność? dobrze bardzo
    dobrze, należy poznawać pracę sądu" ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 40. Data: 2006-10-22 07:46:16
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:eheibb$5pm$...@i...gazeta.pl,
    PiotRek <b...@g...pl.invalid> napisał(a):
    > Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
    >
    > Masz u mnie wielkie piwo (albo wielką kawę, co tam wolisz) :-)))

    :-)
    Przyjedziesz na tę okoliczność do Katowic?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Piękność jest dla kobiety ważniejsza niż inteligencja,
    bo mężczyźnie łatwiej przychodzi patrzenie niż myślenie