  • 1. Data: 2006-10-20 16:03:52
    Temat: Prawp gospodarcze
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    witam!
    czy wykupując prenumerate jakiejs gazety zajmujacej sie inwesowaniem w
    papiery wartosciowe mozna ją uwzględnic jako koszt uzyskania zyskow z gieldy
    pomniejszajac tym samym podatek "belkowy"?
    pozdrawiam
    maciek

  • 2. Data: 2006-10-20 16:07:04
    Temat: Re: Prawp gospodarcze
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Maaciek napisał(a):
> [...]
    > papiery wartosciowe mozna ją uwzględnic jako koszt uzyskania zyskow z gieldy
    > pomniejszajac tym samym podatek "belkowy"?

    Nie.To jest podatek ryczałtowy od zysku.Nie uwzględnia się żadnych
    kosztów uzyskania przychodu.

  • 3. Data: 2006-10-20 16:29:49
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.To jest podatek ryczałtowy od zysku.Nie uwzględnia się żadnych
    > kosztów uzyskania przychodu.

    zaraz zaraz zgodnie z wytycznymi us mozna sobie pojmniejszyc zysk czyli
    innymi slowy wrzucic w koszty oplaty za prowadzenie rachunku inwestycyjnego,
    koszty kredetu na zakup akcji itd wiec cos mi nie bardzo pasuje to co
    piszesz

  • 4. Data: 2006-10-20 16:36:06
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Maaciek napisał(a):
> [...]
    > koszty kredetu na zakup akcji itd wiec cos mi nie bardzo pasuje to co

    1.Jakimi "wytycznymi"?
    2.Którego US? Napisz gdzie można znaleźć te "wytyczne".
    3.Sam sobie chcesz pomniejszać zysk? O czym Ty w ogóle piszesz?

  • 5. Data: 2006-10-20 17:00:25
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    > 1.Jakimi "wytycznymi"?
    > 2.Którego US? Napisz gdzie można znaleźć te "wytyczne".
    > 3.Sam sobie chcesz pomniejszać zysk? O czym Ty w ogóle piszesz?

    nie rozumiem dlaczego sie irytujesz
    napisalem na grupe bo szukam pomocy
    nie wiem czy widziales pita 38 ale domniemuje ze tak wiec tam jest jak wol
    napisane w dziale C dochody/straty - koszty uzyskania przychodow wiec nie
    pisz ze tu nie ma zadnych kosztow bo sam zakup akcji jest kosztem wiec
    prosze w dalszym ciagu o wypowiedzenie sie kogos kto ma pojecie o tym
    podatku czy prenumerata czasopism zwiazanych z inwestowaniem to tez koszt
    pozdrawiam
    ps. potrzebuje pomocy a nie klotni

  • 6. Data: 2006-10-20 17:13:59
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Maaciek napisał(a):
    > ps. potrzebuje pomocy a nie klotni

    Nie irytuję się i nie chcę się kłócić. Tylko jeśli powołujesz się na
    jakieś wytyczne to daj linka albo wklej.Poza tym szukaj wątek powinieneś
    założyć na pl.soc.prawo.podatki.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-10-21 09:05:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    wombi wrote:

    > Nie.

    Może tak, a może nie.

    > To jest podatek ryczałtowy od zysku.

    Tak. Masz rację to jest podatek od zysku czyli dochodu czyli (pzrychód
    - kszty), a nie od przychodu.

    > Nie uwzględnia się żadnych
    > kosztów uzyskania przychodu.

    Bzdura. Czy wiesz czym się różni opodatkowanie dochodów z giełdy od np.
    dochodów z odsetek bankowych i funduszy inwestycyjnych?

  • 8. Data: 2006-10-21 09:07:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Maaciek wrote:

    > czy wykupując prenumerate jakiejs gazety zajmujacej sie inwesowaniem w
    > papiery wartosciowe mozna ją uwzględnic jako koszt uzyskania zyskow z
    > gieldy pomniejszajac tym samym podatek "belkowy"?

    Teoretycznie można by dyskutować, ale przygotuj się na to, że
    1. Urząd Skarbowy wyrzuci ci ten koszt.
    2. Jak się odwołasz do Izby Skarbowej to potwierdzą decyzję US.
    3. W sądzie możesz wygrać albo przegrać.

    I teraz pomyśl czy warto.