  • 1. Data: 2006-10-20 16:14:53
    Temat: zatrzymanie włoskiej karty w polskim bankomacie
    Od: Adam <_...@w...pl>

    Witam,
    Postaram sie dokładnie opisać moj problem:
    17 pazdziernika 2006 roku probowalem wybrać pieniądze wloską kartą w
    bankomacie jednego z polskich banków. Gdy czekalem juz na pieniadze
    otrzymalem komunikat iz z braku autoryzacji karta została zatrzymana.
    Pechowo byl to bankomat wolnostojący tym samym do pt czekalem na tel. z
    najbliższego oddziału banku o mozliwosci odbioru karty. Tym samym udalem
    sie do placowki banku, przy podpisywaniu formularza odbioru karty,
    zapytalem o powod zatrzymania, okazalo sie ze karta zostala zatrzymana
    z ... nieznanego powodu. Po ok. 30 min. proby ostalenia przez Panią z
    placowki powodu zatrzymania ostatecznie usłyszalem ze karta JEDNAK nie moze
    byc oddana gdyz - jak otrzymalem na oficjalnym pismie - "W zwiazku z tym,
    że nie jest możliwe ustalenie statusu zatrzymanej karty, karta może byc
    wydana po otrzymanu przez "oddział X banku X" informacji z banku, który
    wydał przedmiotową kartę, potwierdzającej poprawy status karty"
    Tym samym musze skontakować sie z włoskim bankiem aby przesłał polskiemu
    informację ze karta nie jest zastrzeżona, skradziona itp.

    Moje pytanie: czy bank ma prawo zatrzymać kartę w przypadku jesli sam nie
    moze ustalić co jest przyczyną zatrzymania ??? Przeciez to wina tylko i
    wyłącznie banku ze jego bankomat nie zarejestrowal kodu błedu i z jakiego
    powodu nie moze mi wydać juz nie pieniedzy ale samej karty! Przyczyną
    mogllby byc błąd czytnika w bankomacie jednak ja jestem w tym momencie bez
    mozliwosci uzywania karty. Czy prawo bankowe pozwala na zatrzymanie przez
    bank karty innego banku w tym przypadku ???

    Dziękuję i Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2006-10-20 16:16:55
    Od: Adam <_...@w...pl>

    Adam wrote:

    dodam jeszcze ze wczesniej z dokladnie tego banomatu wybierałem pieniądze 5
    razy, na koncie posiadam dostepne srodki oraz PIN wprowadzilem poprawnie.

  • 3. Data: 2006-10-20 16:25:30
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Adam wrote:
    > Tym samym udalem
    > sie do placowki banku, przy podpisywaniu formularza odbioru karty,
    > zapytalem o powod zatrzymania, okazalo sie ze karta zostala zatrzymana
    > z ... nieznanego powodu.
    He he, ciekawość pierwszy stopień do piekła.

    > Moje pytanie: czy bank ma prawo zatrzymaÄ? kartÄ? w przypadku jesli sam nie
    > moze ustaliÄ? co jest przyczynÄ? zatrzymania ??? Przeciez to wina tylko i
    > wyĹ?Ä?cznie banku ze jego bankomat nie zarejestrowal kodu bĹ?edu i z jakiego
    > powodu nie moze mi wydaÄ? juz nie pieniedzy ale samej karty!

    O zatrymaniu karty nie decyduje bankomat, tylko wystawca karty, coś się
    po prostu popieprzyło jak nie w twoim banku to na łączach, tudzież
    spadek napięcia w bankomacie itp itd.

    > PrzyczynÄ?
    > mogllby byc bĹ?Ä?d czytnika w bankomacie jednak ja jestem w tym momencie bez
    > mozliwosci uzywania karty.

    To nalezych do odważnych jak jeździsz tylko z jedną kartą.

    > Czy prawo bankowe pozwala na zatrzymanie przez
    > bank karty innego banku w tym przypadku ???

    tak, jeśli dostanie taką dyspozycję.
    A skoro już bankomat zatrzymał, to teraz wyjaśniają dlaczego.
    Teoretycznie, to mogą cię załatwić tak, że odesłac kartę bez wyjaśniania
    do twojego banku, a ty sobie załatwiaj ze swoim bankiem.

  • 4. Data: 2006-10-20 17:38:04
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Teoretycznie, to mogą cię załatwić tak, że odesłac kartę bez wyjaśniania
    > do twojego banku, a ty sobie załatwiaj ze swoim bankiem.

    A najczęściej to karta idzie do zniszczenia.

    +inż.prawa+

  • 5. Data: 2006-10-20 21:00:57
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > A najczęściej to karta idzie do zniszczenia.

    A nie tylko jeśli taki komunikat otrzymają?

    Sz.

  • 6. Data: 2006-10-20 21:08:38
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > A nie tylko jeśli taki komunikat otrzymają?

    Nie. Misie z BPH PBK (oddzial w Alejach 181) na informacje ze
    wlasnie bankomat mi zezarl karte (pod koniec dnia pracy oddzialu)
    z rozbrajajaca szczeroscia powiedzieli zebym przyszedl za 2 tygodnie
    bo wczesniej nie przewiduja otwierac bankomatu a jesli sie
    przypadkiem tak zdarzy ze jednak otworza, to po 3 dniach
    i tak ja potna.

    Na szczescie w Citibanku wyrobienie Maestro to odstanie 5 minut
    w kolejce i klejne 5 minut formalnosci przy obludze klienta.
    Zglosilem od razu zaginiecie przez phone i po kwadransie mialem
    nowa w reku.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-10-20 21:34:07
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > bo wczesniej nie przewiduja otwierac bankomatu a jesli sie
    > przypadkiem tak zdarzy ze jednak otworza, to po 3 dniach

    Jakbyś zgadł. Nazywa się to optymalizacją kosztów. Sprzedaż za drobne
    bankomatów BPH 0do jóronetu. Egh... stare, dobre czasy się przypominają,
    kiedy bankomat obsługiwała panienka z okienka w oddziale. A teraz %@($:!}]
    Ale miało być taniej... gó*no jest taniej, no ale kasa idzie z innego
    budżetu, a tak to by szła z budżetu dot.pensji. Zresztą łby za ten durny
    pomysł poleciały.

    *