  • 1. Data: 2006-10-20 21:16:35
    Temat: zalanie mieszkania - kto powinien zaplacic ?
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Witam !

    Pytanie do sznownych grupowiczow: kto w/g Polskiego Prawa jest winny
    zaistnialej sytuacji i powinien pokryc szkody ?

    Jest sobie mieszkanie, ktore zostalo wynajete Pani Krysi. Pani Krysia od
    czasu do czasu lubi sobie wyjechac na pare/parenascie dni. Przed jednymz
    takich wyjazdow nie zakrecila zaworow wody (czy ma taki obowiazek ?)
    Podczas jej nieobecnosci pekl przewod laczacy rure z kranem w lazience w
    wyniku czego zalano sasiadow ponizej.

    Zalanie sasiadow jest na tyle powazne ze nie obedzie sie bez remontu (a co
    za tym idzie ktos bedzie za to musial zaplacic).

    Pytanie: Kto jest za to odpowiedzialny - czy wlascicel mieszkania czy osoba
    wynajmujaca ktora (w/g wlasciciela) wykazala sie lekkomyslnoscia i gdyby
    wyjezdzajac z mieszkania na okres kilku dni zabezpieczyla je nalezycie (w
    tym zakrecila glowne zawory wodne) do tragedii by nie doszlo ?

    Czy na podstawie niedbalstwa wynajmujacego mozna dochodzic aby to on pokryl
    koszty remontu zalanego mieszkania, a jesli tak to czy takie postepowanie
    rzeczywiscie mozna nazwac niedbalstwem ?

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 2. Data: 2006-10-20 22:47:56
    Temat: Re: zalanie mieszkania - kto powinien zaplacic ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dr Dex wrote:

    > Jest sobie mieszkanie, ktore zostalo wynajete Pani Krysi. Pani Krysia od
    > czasu do czasu lubi sobie wyjechac na pare/parenascie dni. Przed jednymz
    > takich wyjazdow nie zakrecila zaworow wody (czy ma taki obowiazek ?)

    A czy ty masz obowiązek zakręcić wodę, jak wychodzisz np. na cały dzień?

    [ciach]
    > Zalanie sasiadow jest na tyle powazne ze nie obedzie sie bez remontu (a co
    > za tym idzie ktos bedzie za to musial zaplacic).

    Ubezpieczenia nikt nie miał?

    > Pytanie: Kto jest za to odpowiedzialny - czy wlascicel mieszkania czy osoba
    > wynajmujaca ktora (w/g wlasciciela) wykazala sie lekkomyslnoscia i gdyby

    Zasadniczo winę można by ewentualnie przypisać osobie odpowiedzialnej za
    stan techniczny instalacji.

    > wyjezdzajac z mieszkania na okres kilku dni zabezpieczyla je nalezycie (w
    > tym zakrecila glowne zawory wodne) do tragedii by nie doszlo ?

    ROTFL i to podwójny... "Tragedia"? Tyś chyba w życiu nie przeżył
    prawdziwego nieszczęścia... Głupie zalanie i od razu tragedia... Może
    jeszcze zbrodnia przeciwko ludzkości i kataklizm?

    > Czy na podstawie niedbalstwa wynajmujacego mozna dochodzic aby to on pokryl
    > koszty remontu zalanego mieszkania, a jesli tak to czy takie postepowanie
    > rzeczywiscie mozna nazwac niedbalstwem ?

    A czy ty wychodząc zakręcasz wszystkie zawory z gazowym włącznie? I
    wykręcasz bezpieczniki?

  • 3. Data: 2006-10-20 23:01:13
    Od: "zenek" <zenek87566@wytnij- wp.pl>

    Użytkownik "Dr Dex" <d...@w...spamfree.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjezdzajac z mieszkania na okres kilku dni zabezpieczyla je nalezycie (w
    > tym zakrecila glowne zawory wodne) do tragedii by nie doszlo ?

    A co masz napsane w umowie? Bo ja w swojej umieściłem punkt o
    odpowiedzialności cywilnej osoby , która ode mnie wynajmuje mieszkanie za
    tego typu zdarzenia. ( a ona oczywiście ubezpieczyła mieszkanie).

    Pozdro
    zenek

  • 4. Data: 2006-10-20 23:28:39
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    zenek wrote:

    > A co masz napsane w umowie? Bo ja w swojej umieściłem punkt o
    > odpowiedzialności cywilnej osoby

    obawiam sie ze nie mam takiego punktu ...

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 5. Data: 2006-10-20 23:47:30
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A czy ty masz obowiązek zakręcić wodę, jak wychodzisz np. na cały dzień?

    na caly dzien to nie .. ale jak wyjezdzamna dluzej niz 24h to zakrecam ...
    taki mam nawyk

    > ROTFL i to podwójny... "Tragedia"? Tyś chyba w życiu nie przeżył
    > prawdziwego nieszczęścia... Głupie zalanie i od razu tragedia... Może
    > jeszcze zbrodnia przeciwko ludzkości i kataklizm?

    ROTFL i to potrojny dla twojej glupoty... ale mimo wszystko mala proba:
    zastanow sie przez chwile (to na prawde nie boli): to co dla ciebie moze
    byc niczym nie znaczacym zajsciem dla innych moze byc tragedia - czasami
    popatrz troche dalej niz siega twoj wlasny nosek ...

    --
    pozdro
    Dr Dex

  • 6. Data: 2006-10-21 07:11:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Zasadniczo winę można by ewentualnie przypisać osobie odpowiedzialnej
    > za stan techniczny instalacji.

    Wystarczy napisać - patrz art. 433 kc. Odpowiedzialnym jest ten, kto
    pomieszczenie zajmuje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 7. Data: 2006-10-21 08:30:09
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    s.com...
    > Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:

    > Wystarczy napisać - patrz art. 433 kc. Odpowiedzialnym jest ten, kto
    > pomieszczenie zajmuje.

    433 kc nie obejmuje zalania.. SN kilkakrotnie juz orzekl w tej kwestii. Do
    zalania stosujemu 415 kc

  • 8. Data: 2006-10-21 11:35:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Wystarczy napisać - patrz art. 433 kc. Odpowiedzialnym jest ten, kto
    > pomieszczenie zajmuje.

    Znaczy jak w pokoju hotelowym pęknie rura, to ty chętnie płacisz za
    zniszczenia mienia gości poniżej, hmm? ;->

    Odpowiada ten, kto odpowiada za stan techniczny.

    A to już indywidualna kwestia...

  • 9. Data: 2006-10-21 11:44:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dr Dex wrote:

    > na caly dzien to nie ..

    A widzisz - a jak pęknie i poleje się nawet głupie 8 godzin, to i tak
    będzie niezła powódź.

    Poza tym to jest zdarzenie o tyle losowe (o ile ktoś właścicie dba o
    instalację), że równie dobrze może pęknąć tuż przed zaworem...

    > ale jak wyjezdzamna dluzej niz 24h to zakrecam ...
    > taki mam nawyk

    Z mojego doświadczenia lepiej sprawdza się dbanie o właściwy stan
    instalacji, ale co kto lubi...

    > ROTFL i to potrojny dla twojej glupoty... ale mimo wszystko mala proba:

    Mojej głupoty? To ty nie znasz znaczenia polskich słów, tępaku...

    > zastanow sie przez chwile (to na prawde nie boli): to co dla ciebie moze
    > byc niczym nie znaczacym zajsciem dla innych moze byc tragedia - czasami
    > popatrz troche dalej niz siega twoj wlasny nosek ...

    Tragedia to by była, głupi tłumoku, jakby ktoś się w tym zalaniu utopił.

    A zalanie to się ledwie kwalifikuje na nieszczęśliwe (i kosztowne oraz
    kłopotliwe) zdarzenie.

  • 10. Data: 2006-10-21 12:50:52
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tragedia to by była, głupi tłumoku, jakby ktoś się w tym zalaniu utopił.

    tragedia jest czytanie postow debili takich jak ty, przeczytaj jeszcze raz
    matole tresc mojego pierwszego posta - pytanie bylo konkretne "kto ponosi
    odpowiedzialosc za w/w zdarzenie" a nie "czy uwazasz ze to zdarzenie to: a)
    tragedia b) zajscie itp itd...

    --
    pozdro
    Dr Dex