  • 11. Data: 2006-10-21 14:42:17
    Temat: Re: Wejście postronnej osoby na rozprawę - czy wolno?
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > To się ciesz, że nie zostałes ukarany za obrazę sądu - jakąś
    > kilkusetzłotową grzywną.

    Nie mieli szans najmniejszych.

    > BTW - nie sędzinie, tylko pani sędzi, sędzina to zona sędziego.

    Pani = szacunek. Tutaj go brak (zresztą błedu w słowie sędzina nie ma)

    > Nie wiem, czy takie coś nie podpada pod pomówienie, oczernianie itp.
    > Osobiście byłabym ostrożna z uzywaniem nazwisk, zwłaszcza sędziów w takim
    > kontekście.

    Wyrażam swoją opinię - wolno mi.

    +inż.prawa+

  • 12. Data: 2006-10-21 14:44:48
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    >Tyle, że w tym kontekście Sąd miał racje akurat,

    Dlaczego? Akurat na sprawę nie poszedłem z nudów, a tylko dlatego że była
    dla mnie osobiście ważna (sąd pracy, kilka osób zwolnionych w tym ja i była
    to sprawa kolegi). 4-ro letnia córka siedziała cichutko.

    +inż.prawa+

  • 13. Data: 2006-10-21 14:53:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego?

    Jak już tu ktoś pisał, to w rozprawie mogą wziąć osoby pełnoletnie.

  • 14. Data: 2006-10-21 15:06:55
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jak już tu ktoś pisał, to w rozprawie mogą wziąć osoby pełnoletnie.

    Obserwować również?

    +inż.prawa+

  • 15. Data: 2006-10-21 16:06:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Obserwować również?

    {Przede wszystkim, bo jako świadkowie mogą brać udział dzieci.

  • 16. Data: 2006-10-21 16:45:42
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    wiadomości news:ehd9rj$pgd$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał

    > Do słownika ostatni raz zaglądałaś na początku ubiegłego wieku?

    Mylisz sie. potocznie wolno uzyc slowa "sedzina". Sedzina jako zona sedziego
    wyszlo z uzycia bo jest przestarzale.:)
    Maver

  • 17. Data: 2006-10-21 16:53:42
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > {Przede wszystkim, bo jako świadkowie mogą brać udział dzieci.

    Mogą, ale i tak jak wszyscy siedzą za drzwiami i czekają, aż ich ktoś
    poprosi do "mównicy". Na sali na pewno nie mogą siedzieć.

    --
    Kaja

  • 18. Data: 2006-10-21 17:11:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Mogą, ale i tak jak wszyscy siedzą za drzwiami i czekają, aż ich ktoś poprosi
    > do "mównicy". Na sali na pewno nie mogą siedzieć.

    Ale pytanie było o branie udziału w rozprawie, a nie jej oglądanie.

  • 19. Data: 2006-10-21 17:26:04
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]

    Mogą, ale i tak jak wszyscy siedzą za drzwiami i czekają, aż ich ktoś
    poprosi do "mównicy". Na sali na pewno nie mogą siedzieć.

    Jezeli rozdzielisz slowo publicznosc od swiadkow i mezow zaufania to
    bedziesz wiedziec kiedy moga, a kiedy nie. Moze to syndrom blondynki?:)

  • 20. Data: 2006-10-21 17:35:18
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale pytanie było o branie udziału w rozprawie, a nie jej oglądanie.

    Aha, nie zrozumiałam.

    --
    Kaja