    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wąsik i kamiński
    Date: Wed, 20 Dec 2023 21:17:16 +0100

    Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> pisze:

    > Mądre głowy prawnicze w TVN24 i Polsat mówią, że mandat posła wygasł
    > automatycznie i do pierdla. Sędzia wykonawca wystawia nakaz stawienia
    > się w ZK.
    > TVP Info - nic nie mówi,leży w łóżku, jest bardzo chore i przyjmuje
    > lekarstwa na uzdrowienie. Uzdrowienie TVP Info (i wszystkich Panoram,
    > teleexpresów, Wiadomości) nastąpi jutro o 19:30 i coś zapewne powie.
    > Natomiast PolskieRadio chorobę przechodzi bezobjawowo i co godzinę są
    > nowe wieści.

    To pierdolą bez _proceduralnego_ sensu IMHO.
    Minimum przyzwoitości prawnej to ze dwa tygodnie na przesyłanie i
    sprawdzenie papierków chociażby przez Sejm przed formalnym
    potwierdzeniem *przez Sejm* "przyjęcia do wiadomości z potwierdzeniem
    skutku prawnego". Nawet jeśli założyć że nie jest to wymóg _konieczny_
    to dopóki strona nie stosuje obstrukcji wypada zachować _troszkę_
    "proceduralnej kurtuazji".

    Zresztą można i politycznie: raczej+ PiS *kiedyś* wróci do władzy. Czy
    misją PO+ jest zostawienie mu bardzo poręcznych proceduralnych
    precedensów "obosiecznego miecza"? Jakiś Wysoki Sąd (prawomocnie)
    orzeknie i Sejm z posłami nie będą mieli _zupełnie_ nic gadania a nawet
    paru dni na wysmażenie jakiś protestów prawnych w kwestii prowadzącej do
    wygaśnięcia mandatu posła?

    Nie wszystko się godzi *co wolno* . IMHO Opóźnienie rzędu kilku
    tygodni nie jest warte nie za dobrych obyczajów (proceduralnych
    precedensów) szczególnie gdy jak rozumiem na miejsce "wygaśniętych"
    po prostu wejdą kolejni z listy PiS.

    --
    A. Filip