    From: "Robek" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warunki zabudowy
    Date: Wed, 9 Feb 2005 23:16:35 +0100

    "Biuro" <i...@p...fm> wrote in message
    news:cud9ul$6m3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > 3 lata temu kupiłem działkę. Po uzyskaniu warunków zabudowy i
    > zagospodarowania terenu zleciłem wykonanie projektu domu. Po dwóch latach
    > warunki zabudowy utraciły ważność. Wystąpiłem o nowe warunki.
    >
    > Mój projekt nie spełnia tych warunków (projektowany dom jest za niski),
    > bardziej szczegółowych. Nowe warunki zostały przygotowane m.in. z
    > uwzględnieniem budynku na sąsiedniej działce (jedyny budynek w
    > sąsiedztwie) - w dużym uproszczeniu można powiedzieć, że mój sąsiad
    > narzucił
    > mi budowę większego domu ;-)

> [...]
    Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy reguluje ustawa o planowaniu i
    zagospodarowaniu przestrzennym z 27 marca 2003r.
    Decyzja taka wydawana jest w przypadku braku na danym terenie obowiązującego
    planu zagospodarowania przestrzennego. W decyzji wójt, burmistrz albo
    prezydent miasta może dość szczegółowo określić warunki i wygląda na to, że
    jeśli w czasie obowiązywania poprzedniej decyzji nie uzyskano pozwolenia na
    budowę to w tej chwili należy dostosować projekt do tej obowiązującej
    decyzji.
    Jeśli chodzi o sąsiada to faktycznie organ wydający decyzję określa
    wymagania dotyczące nowej zabudowy biorąc pod uwagę działki sąsiednie i na
    tej podstawie również określa wymagania co do linii zabudowy, gabarytów,
    funkcji nowej zabudowy tak, aby te trendy były w miarę możliwości
    kontynuowane. Tak zwana zasada "dobrego sąsiedztwa". Dyskusyjna... ale
    obowiązuje.

    pozdr.
    Robek