  • 51. Data: 2021-11-03 11:34:16
    Temat: Re: Warszawski Sąd Okręgowy rejestruje "demonstracje blokującą" na trasie niezarejestrowanego Marszu Niepodległości 2021
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 2 Nov 2021 16:16:38 +0100, J.F napisał(a):

    > A ja to nie mam zadnych praw, i musze czekac az oni sie rozejdą ?

    Na co musisz czekać?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 52. Data: 2021-11-03 11:41:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Choćby Niemcy:
    >
    > Wolność zgromadzeń gwarantowana jest przez art. 8 Ustawy Zasadniczej, który
    > przewiduje, iż wszyscy Niemcy mają prawo, bez uprzedniego zawiadomienia lub
    > zgody w pokojowy sposób i bez broni gromadzić się (art. 8 ust. 1),
    >
    > https://www.hfhr.pl/wp-content/uploads/2012/06/Zgrom
    adzenia_spontaniczne_policy_paper.pdf

    No przecież Niemcy nie mogą być normalnym krajem (dla Kviata) bo tam
    faszystom/neonazistom wolno demonstrować.

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2021-11-03 11:50:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-02-listopada-2021 o 16:15, J.F pisze:
    > A czy ma prawo byc urzadzane na srodku ruchliwej ulicy

    Albo na moście. To już całkowite przegięcie ;-)

    Podobno jakieś czarownice z mostu mają od czaskoskiego pozwolenie na
    parkowanie na moście ;-)

  • 54. Data: 2021-11-03 12:25:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:

    > Albo na moście. To już całkowite przegięcie ;-)
    >
    > Podobno jakieś czarownice z mostu mają od czaskoskiego pozwolenie na
    > parkowanie na moście ;-)

    Na grupie prawo zadaj pytanie praktyczne o interpretacje tego zezwolenia
    11 listopada *przez policje* bo interpretacja przez sądy będzie już grubo
    po fakcie.

    a) prawo do demonstrowania na całej szerokości mostu - pełna blokada
    miejskiego mostu na sporą+ rzeką
    b) prawo do demonstracji na moście (np. na połowie szerokości mostu)
    czyli "utrudnienie" przemarszu niezarejestrowanego marszu

    --
    A. Filip

  • 55. Data: 2021-11-03 14:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >zawiadomienia lub
    >zgody w pokojowy sposób i bez broni gromadzić się (art. 8 ust. 1),

    Mnie interesuje to
    "pod warunkiem, że nie nawołuje do nienawiści i przemocy"

    To jak tam - niemiecka konstytucja ma taki zapis ?

    https://www.gesetze-im-internet.de/gg/art_8.html

    jest jeszcze ust.2
    (2) Für Versammlungen unter freiem Himmel kann dieses Recht durch
    Gesetz oder auf Grund eines Gesetzes beschränkt werden.

    "W przypadku zgromadzen pod wolnym niebem prawo to może być
    ograniczone ustawą lub na podstawie statutu. "

    Kto chce, niech sobie tlumaczy
    https://www.bmi.bund.de/DE/themen/verfassung/staatli
    che-ordnung/versammlungsrecht/versammlungsrecht-node
    .html
    http://www.gesetze-im-internet.de/versammlg/index.ht
    ml

    J.

  • 56. Data: 2021-11-03 14:45:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Nov 2021 14:09:33 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mnie interesuje to
    > "pod warunkiem, że nie nawołuje do nienawiści i przemocy"

    A Kviat co pisał?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2021-11-03 14:52:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > A Kviat co pisał?

    <cynizm> Kviat podżegał TK-PiS do uznania że demonstracje za aborcją
    są nawoływaniem do przemocy wobec nienarodzonych (zabójstwa) i ich
    zakazania na tej podstawie. </cynizm>

    --
    A. Filip