  • 11. Data: 2004-04-29 11:59:14
    Temat: Re: WM (dogłosowywanie po zebraniu wspólnty)
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    > Nie wiem czy się rozumiemy? Czy na zebraniu "przeciw" zagłosowali
    > właściciele dysponujący więcej niż 1/2 udziałów w nieruchomości
    > wspólnej?
    Tak, dokładnie było.
    > Może zacytuj protokół: ile udziałów było "za" a ile "przeciw"?
    Nie mam przy sobie protokołu. Ale jestem pewna, że byliśmy "przeciw".

    Aśka

  • 12. Data: 2004-04-29 12:26:16
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Asia Kopiczyńska napisał:

    > Tak, dokładnie było.

    No to trzeba to podnosić na pierwszym miejscu w przypadku wniesienia
    pozwu. Swoją drogą dziwi mnie jak administrator może twierdzić że
    uchwała została przegłosowana w przypadku rozstrzygającego wyniku na
    zebraniu...

    Jeżeli to nie jest duża wspólnota, to chyba najszybszą drogą byłoby
    wezwać zarząd do zwołania zebrania w programie którego byłaby uchwała o
    nieistnieniu tamtej uchwały (żeby to było wiążące wniosek o zwołanie
    zebrania muszą podpisać właściciel dysponujący przynajmniej 1/10
    udziałów - Art 31. b. UWL). Przy okazji można na takim zebraniu
    zobowiązać zarząd do wyekzekwowania od administratora szkód jakie
    poniosła wspólnota w wyniku jego bezprawnych działań (przecież musicie
    zapłacić za te prace, prawda?) i do przeprowadzenia konkursu na nowego
    administratora.

    Z drugiej strony taka "uchwała o nieistnieniu uchwały" też może być
    przez kogoś zaskarżona; jedyną ostateczną formą z którą nikt nie będzie
    dyskutował jest wyrok sądu. Trzeba też pamiętać o terminie 6 tygodni.

    Acha, macie zarząd wspólnoty? Zwracaliście się do niego? Co on na to?

    > Nie mam przy sobie protokołu. Ale jestem pewna, że byliśmy "przeciw".
    >
    > Aśka

    Piotr Jachowicz

  • 13. Data: 2004-04-29 12:38:24
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

> [...]
    > pozwu. Swoją drogą dziwi mnie jak administrator może twierdzić że
    > uchwała została przegłosowana w przypadku rozstrzygającego wyniku na
    Też mnie to dziwi.

> [...]
    > dyskutował jest wyrok sądu. Trzeba też pamiętać o terminie 6 tygodni.
    >
    > Acha, macie zarząd wspólnoty? Zwracaliście się do niego? Co on na to?
    Mój mąż jest w zarządzie i własnie w skutek Jego interwencji dowiedzieliśmy
    sie o tym dogłosowaniu.
    Będziemy
    Użytkownik "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c6qs96$5tg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > pozwu. Swoją drogą dziwi mnie jak administrator może twierdzić że
    > uchwała została przegłosowana w przypadku rozstrzygającego wyniku na

    Też mnie to dziwi. Nie wiem co to za metoda "dogłosowywania". Poza został
    rozesłany protokól dostepny dla wszystkich.

> [...]
    > dyskutował jest wyrok sądu. Trzeba też pamiętać o terminie 6 tygodni.
    >
    > Acha, macie zarząd wspólnoty? Zwracaliście się do niego? Co on na to?

    Mamy zarząd i własnie od członka zarządu dowiedzialam sie, że dzis dostał
    wyjasnienie od administratora ktore przedstawiłam wcześniej.
    Bedziemy w takim razie dalej coś robic, bo niedługo podejmą za naszymi
    plecami kolejną uchwałe.

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 14. Data: 2004-04-29 12:54:50
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Asia Kopiczyńska napisała:

    > [...]
    >
    > Też mnie to dziwi. Nie wiem co to za metoda "dogłosowywania". Poza
    > został rozesłany protokól dostepny dla wszystkich.

    To "dogłosowywanie" nazywa się "metodą indywidualnego zbierania głosów"
    i jest przewidziane w Ustawie (Art 23. pkt 1 UWL) - wszystko jest w
    porządku (o ile to zarząd zbiera głosy).

> [...]
    > dostał wyjasnienie od administratora ktore przedstawiłam wcześniej.
    > Bedziemy w takim razie dalej coś robic, bo niedługo podejmą za naszymi

    To może napierw nacisnąć na zarząd? Jeżeli zarząd też twierdzi że nie
    ma takiej uchwały to ma psi obowiązek podjąć kroki w stosunku do
    administratora żeby zabezpieczyć interesy wspólnoty!

    > Pozdrawiam
    > Aśka

    Piotr Jachowicz

  • 15. Data: 2004-04-29 12:59:34
    Od: "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>

    > To "dogłosowywanie" nazywa się "metodą indywidualnego zbierania głosów"
    > i jest przewidziane w Ustawie (Art 23. pkt 1 UWL) - wszystko jest w
    > porządku (o ile to zarząd zbiera głosy).

    Na 100 % zarząd takich glosow nie zbierał. Sami nic nie wiedzą o tym :)

    > To może napierw nacisnąć na zarząd? Jeżeli zarząd też twierdzi że nie
    > ma takiej uchwały to ma psi obowiązek podjąć kroki w stosunku do
    > administratora żeby zabezpieczyć interesy wspólnoty!
    No masz racje. Musi się zarząd przejść do administratora i wyjaśnić.
    Czy moga żadać jakiegoś odszkodowania od administratora za nienależyte
    wypełnianie obowiazkow?
    No bo chyba coś jest nie tak z Jego strony.

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 16. Data: 2004-04-29 13:09:15
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Asia Kopiczyńska napisała:

    > [...]
    > Czy moga żadać jakiegoś odszkodowania od administratora za nienależyte
    > wypełnianie obowiazkow?

    Administrator działa na podstawie umowy ze wspólnotą - trzeba zobaczyć
    co w niej jest.

    > No bo chyba coś jest nie tak z Jego strony.

    Administrator wchodzący w kompetencje zarządu: zbierający głosy za
    uchwałą, samodzielnie decydujący czy uchwała została uchwalona i
    podejmujący jakieś prace bez polecenia, ba - bez uzgodnienia z
    zarządem? To wygląda jak jakieś Alternatywy 4 ;-)

    > Pozdrawiam
    > Aśka

    Piotr Jachowicz

  • 17. Data: 2004-04-29 13:39:04
    Temat: Re: WM (dogłosowywanie po zebraniu wspólnty-uchwała "przeciw")
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Przegłosowanie uchwały 'przeciw' może nastąpić wyłącznie, jeżeli suma głosów
    przeciw i wstrzymujących się liczona udziałami wyniosła 0,5 czyli 50% czyli
    nie byłoby matematycznego sensu zbierać dalszych głosów za.
    Mowa o udziałach poszczególnych właścicieli, liczba osób czy ilość
    reprezentowanych udziałów na zebraniu nie ma znaczenia, wspólnota to nie
    spółdzielnia.
    Na drugi początek proponuję poczytać to:
    http://www.polski-zarzadca.pl/prawo/dzu80p903.htm
    a w szczególności Art. 23.
    JaC

  • 18. Data: 2004-04-29 16:33:21
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Asia Kopiczyńska" <a...@N...interia.pl>
    napisał w wiadomości news:c6qndl$brp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie, nie chyba niejasno sie wyraziłam. Była wiekszośc na zebraniu. I
    na
    > zebraniu wiekszość była "przeciw".

    Wiecej niz 50% udzialow calej nieruchomosci bedacej wlasnoscia wspolnoty
    (liczonych powierzchniowo) bylo na zebraniu? To nie mozna takiej uchwaly
    (czy tez odrzucenia uchwaly) uniewaznic.

    marekz

  • 19. Data: 2004-04-29 16:49:21
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]

    na
    > zebraniu wiekszość była "przeciw".

    Wiecej niz 50% udzialow calej nieruchomosci bedacej wlasnoscia wspolnoty
    (liczonych powierzchniowo) bylo na zebraniu przeciw? To nie mozna takiej