    From: "jhru" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W sprawie oszustw internetowych
    Date: Tue, 15 Jun 2010 23:15:44 +0200

    Użytkownik "Klin" <""klin\"@op.pl, , ,"> napisał w wiadomości
    news:hv7jkd$c47$1@news.onet.pl...

    > O dłuższego czasu otrzymuję e maile z ofertami pomocy
    > dla naszego kraju i dla mnie co traktowałem w ten
    > sposób, że wrzucałem je do kosza. Były to oferty
    > sześciocyfrowe więc wydawały mi się nieprawdopodobne.

    To jest w 100 % oszustwo tak jak podobne wysyłane z Nigerii ,to oszustwo
    nosi nazwę" listu nigeryjskiego". Polega ono na tym że osoba deklaruje, iż
    jest w pospadaniu dużej towoty pieniędzy ,najczęściej w dolarach jednak z
    jakiś powodów te pieniądze są w banku bo nap .: zły kuzyn wniósł o podział
    tych pieniędzy, itp. , a prawo u mich mówi ,że nie można tymi pieniędzmi
    opłacić /bo bank je trzyma/, ale proces na pewno wygrają tylko i trzeba
    wpłacić koszty Po wymianie korespondencji z OFIARĄ oszustwa ,ofiara
    oszustwa otrzymuje nr konta bankowego na które proponują jej wpłacenie np.:
    10 000 tysięcy dolarów na koszty procesy i gwarantują ,że po wydobyciu tego
    miliona to zwrócą wszystkie koszty procesu i dają jeszcze np.: 10000o
    dolarów. Niektóre banki w Polsce nie przyjmują wpłat np.,; na konta banków
    nigeryjski itp.,bo są one organizacjami przestępczymi

    Mutacje tego oszustwa mogą być różne ale istota jest ta sama.

    Chyba dwa lata temu widziałem w telewizji program w którym pokazano jak
    polska rodzina została naciągnięta na 30000 dolarów na przelot do Nigerii no
    i inne koszty.

    No były placze, żale na wsystko tytlko nie na swoją głupotę

    Więc jak masz za dużo pieniędzy to prowadź dalej korespondencję

    Jhru