  • 1. Data: 2002-08-23 15:54:25
    Temat: W sądzie - bez adwokata
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Czy oskarżony może zrezygnować z adwokata podczas rozprawy?
    Przypuśćmy, że nie stać go na niego, a adwokat z urzędu mu w jakiś sposób
    nie odpowiada. Oskarżony uważa że lepiej sam sie obroni, bo np. nie jest to
    typowa sprawa jak pobicie, kradzież itd. Czy wówczas ma prawo zadawać
    pytania i 'dyskutować' tak jak adwokat? Czy przy obecności adwokata ma prawo
    się odzywać nie pytany (tzn. sam zadawać pytania)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-23 16:15:56
    Temat: Re: W sądzie - bez adwokata
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    prawo
    > się odzywać nie pytany (tzn. sam zadawać pytania)?

    No pewnie ze ma prawo !!!!!!!!!!! Przecie adwokat pytajac i zadajac pytania
    nie robi tego dlatego, ze jest adwokatem, tylko dla tego ze jest Twoim
    pelnomocnikiem - on robi tylko to co Ty mozesz robic, robiac to ZAMIAST
    Ciebie. Co wiecej nawet majac adwokata mozesz zadawac pytania i wyglaszac
    mowe koncowa. Niestety, zbytnie wczuwanie sie w role wlasnego adwokata nie
    zawsze wychodzi oskarzonemu na zdrowie - ale to juz calkiem inna para
    kaloszy.

    Mam dla Ciebie propozycje... >>> http://link.interia.pl/f163d

  • 3. Data: 2002-08-24 13:29:46
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawo
    > się odzywać nie pytany (tzn. sam zadawać pytania)?
    W sprawach karnych są sytuacje kiedy oskarżony musi mieć obrońcę, czyli nie
    może "występować" sam. Nie zmienia to faktu, że oskarżony również może
    zadawać pytania, o co sąd zawsze pyta.
    Rob