  • 1. Data: 2005-05-04 14:47:42
    Temat: W jaki sposób ustalamy stopien pokrewienstwa / powinowactwa
    Od: "wtm" <w...@N...gazeta.pl>

    Jeżeli ktoś jest na bieżąco w prawie administracyjnym - może mi przypomni:
    którzy to są krewni bądź powinowaci - stopnia 1. i 2.
    Rzecz tyczy się postanowień kpa o wyłączeniu pracownika:
    "Art. 24. § 1. Pracownik organu administracji publicznej podlega wyłączeniu od
    udziału w postępowaniu w sprawie:
    (...) 2) swego małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia".

    Pozdrav,
    WTM

  • 2. Data: 2005-05-04 20:07:32
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    stopień pokrewieństwa obliczasz tak jak związki chemiczne - rączki między
    atomami do wspólnego przodka:
    ojciec - syn = jedna rączka = pierwszy stopień
    dwaj rodzeni bracia= brat-ojciec-brat = drugi stopień
    ale ty i twój brat cioteczny to już ty-twój ojciec- twój dziadek-matka
    twojego ciotecznego brata, a tym samym rodzona matka twojego ojca - twój
    cioteczny brat = 4 stopień linia boczna itd...
    pozdr
    jasin
    -----

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2005-05-05 10:30:30
    Od: "wtm" <w...@g...pl>

    jasi <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > twojego ciotecznego brata, a tym samym rodzona matka twojego ojca - twój
    > cioteczny brat = 4 stopień linia boczna itd...

    Pięknie, a jak to będzie z powinowatymi, na przykład:
    tj. mąż rodzonej siostry, żona rodzonego brata, rodzony brat męża/żony,
    rodzona siostra męża/żony (szwagier/ka jednym słowem)
    ojciec albo matka męża/żony (czyli teściowie)
    albo: dziecko męża/żony (z poprzedniego związku)
    Te osoby weszły do naszej rodziny nie poprzez więzy krwi - wspólnych
    przodków, tylko przez zawarcie związku małżeńskiego... jak to liczyć?

    Pozdrav,
    WTM

  • 4. Data: 2005-05-16 05:17:27
    Od: "wtm" <w...@g...pl>

    Witam i chciałem się jeszcze ponownie dopytać.
    W szczególnosci chodzi mi o stopień powinowactwa szwagrów i teściów.