  • 121. Data: 2007-03-15 18:46:05
    Temat: Re: Uzycie broni palnej
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisali:

    > i co z tego ze oddali tyle strzalow, nie zatrzymali sie na wezwanie,
    > chcieli uciec, stwarzajac zagrozenie dla zdrowia i zycia policjantow,

    Tak, tak, zawsze jak policja kogos zastrzeli, to tlumaczy, ze chcial ich
    rozjechac.

    > nie sama sobie winna tylko sie akurat w tym wypadku do tego przyczynila bo
    > zachowala sie kompletnie irracjonalnie

    Do niczego sie nie przyczynila. Wina lezy wylacznie po stronie
    policjantow. Arek podal dobra analogie - zgwalcona i zabita dziewczyna
    przyczynila sie do zbrodni, bo miala seksowne ciuchy i krzyczala, jak ja
    gwalciciel zaatakowal.

  • 122. Data: 2007-03-15 18:54:52
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    I jeszcze jeden argument przeciwko podporządkowaniu się pod
    "Policja! Stój! Bo strzelam!",
    tak może krzyknąć każdy, bandyta też,
    i wtedy ma idealny cel, leżący w bezruchu, niezdolny już do ucieczki.
    Takie zachowanie to czysty debilizm.

  • 123. Data: 2007-03-15 20:03:38
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
    wiadomości > i wtedy ma idealny cel, leżący w bezruchu, niezdolny już do
    ucieczki.
    > Takie zachowanie to czysty debilizm.
    Debilizmem jest w takiej sytuacji usiłowanie ucieczki. Pozostanie na miejscu
    to 50 % przeżycia, w przypadku usiłowania ucieczki nie ma żadnych szans. A
    tak przy okazji to lepiej, żeby bandyta zabrał samochód i oszczędził życie,
    niż ucieczka i utrata życia.
    Ja sadziłem, że mieszkasz Stokrotko w Polsce, ale po stylu pisania wydaje mi
    się, ze w Chicago lub Nowym Jorku. Tam chyba, jak pokazują czasem w filmach
    gangsterskich, na każdym skrzyżowaniu jest jakiś bandzior i do każdego
    kierowcy strzela bez uprzedzenia.
    ZiPi

  • 124. Data: 2007-03-15 20:07:40
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Debilizmem jest w takiej sytuacji usiłowanie ucieczki. Pozostanie na miejscu
    > to 50 % przeżycia,
    Bardzo mało.

    > w przypadku usiłowania ucieczki nie ma żadnych szans.
    Przeciwnie, ma na pewno więcej niż 50% szans przeżycia.

    > Ja sadziłem, że mieszkasz Stokrotko w Polsce, ale po stylu pisania wydaje mi
    > się, ze w Chicago lub Nowym Jorku.
    NIe doczytałeś się, jestem z Wołomina.

  • 125. Data: 2007-03-16 00:24:44
    Od: B0L0 <b...@i...pl>

    szerszen napisał(a):

    > to twoj jeden krok do smierci w takim wypadku

    ciekawe co na to wszystko powiedzialby jeden taki weterynarz od
    tygrysow...gdyby go ktos spytal oczywiscie

    a tak btw to jest taka prosta zasada ze martwi nie mowia i nie zeznaja
    wiec gruszczynski nie moze juz sie ustosunkowac do tego dlaczego
    popelnil samobojstwo majac skorpiona w reku pewnie nie mial amunicji i
    dlatego nie zabral paru psow ze soba...ale ale skoro nie mial ammo to
    jak sie zastrzelil.... no w sumie niewazne wazne ze nie trzeba robic
    dochodzenia w sprawie uzycia broni... .

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 126. Data: 2007-03-16 00:26:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbyszek ZiPi wrote:

    > Debilizmem jest w takiej sytuacji usiłowanie ucieczki. Pozostanie na
    > miejscu to 50 % przeżycia, w przypadku usiłowania ucieczki nie ma
    > żadnych szans. A tak przy okazji to lepiej, żeby bandyta zabrał samochód

    Ale masz jakieś wsparcie dla swojej teorii, hmm? ;)

  • 127. Data: 2007-03-16 00:28:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > wiesz co, tak sobie mozesz dywagowac, jakby strzelajacy mial tylk ojeden
    > naboj, ale w magazynku ma od kilku do kilkunastu, a nawet i
    > kilkudziesieciu, jemy stanowczo latwiej przesunac reke niz tobie
    > przesuwac sie "w calosci", dodtakowo po pierwszym ruchu tracisz element
    > zaskoczenia i jest juz przygotowany na twoje "uniki", reasumujac jestes
    > martwa tak czy siak

    To ja bym sugerował, żebyś wziął jakiś aparat fotograficzny i spróbował
    zrobić serię zdjęć celowo robiącemu uniki celowi.

    A potem opowiesz, w jakim procencie zdjęć cel był "na muszce" (tzn. w
    centrum kadru).

  • 128. Data: 2007-03-16 00:43:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > no jasne, jakby to bylo mozliwe to by go wzieli zywcem, moze masz jakis
    > magiczny sposob na branie uzbrojonego bandyty zywcem, jesli on tego nie
    > chce, to sie nim podziel

    Jest parę ciekawych sposobów, zwłaszcza przy przewadze liczebnej.

    Np. połączone użycie "wiatrówek" na... kulki z "pieprzem" (np. takie coś
    http://www.bron.pl/bron_pl/obrona/produkty/pepperbal
    l/karabinki/pepper_ball_tac_700)
    oraz taserów.

    Problem w tym, że broń palna jest w sumie tańsza, prostsza i bardziej
    uniwersalna i dlatego jeszcze jest w użyciu przez policję...

  • 129. Data: 2007-03-16 07:24:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:er5pc4-7ce.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Np. połączone użycie "wiatrówek" na... kulki z "pieprzem" (np. takie coś

    i za przeproszeniem co ci to da?
    skutecznosc do, no juz poszalejmy, 50 metrow, a jest to ni mniej ni wiecej
    tylko gaz pieprzowy w gumowej kulce, dobre do rozpedzania tlumu, ale nie
    do obezwladnienia napastnika z bronia palna, to moze go tylko rozjuszyc i
    spowodowac jego jeszcze bardziej nieprzewidywalne dzialania, a jak bedzie
    pijany albo nacpany to wogole moze nie zrobic na nim najmniejszego
    wrazenia

  • 130. Data: 2007-03-16 07:25:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnevj43n.3sg.j.krzyzanowski@maszyna.pkpik.pl.
    ..

    > Z krotkiej broni wcale nie tak latwo trafic do ruchomego celu

    jesli mowimy o dystansie kilkudziesieciu metrow ok, ale jesli jest to
    kilka czy kilkanascie to juz trafic nie jest duzym problemem