  • 1. Data: 2007-03-13 15:54:14
    Temat: Czy prawo jazdy wydane w 1988r jest nadal ważne?
    Od: "Mrs.Yonnie" <y...@g...pl>

    Gdzieś wyczytałam, że NSA unieważniło decyzję ministra w sprawie wymiany
    tzw. starych praw jazdy. Czy ktoś nie orientuje się, czy można się
    posługiwać prawem jazdy wydanym w 1988 roku? Chodzi mi o konktetne przepisy.

  • 2. Data: 2007-03-13 23:05:54
    Temat: Re: Czy prawo jazdy wydane w 1988r jest nadal ważne?
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "Mrs.Yonnie" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tzw. starych praw jazdy. Czy ktoś nie orientuje się, czy można się
    > posługiwać prawem jazdy wydanym w 1988 roku? Chodzi mi o konktetne

    Witam

    Nie NSA, a bodazje WSA, do NSA chyba nie doszlo. Nie decyzje ministra, bo on
    takowych nie wydaje w tej sprawie, lecz decyzje wydana w jednym z urzedow.
    Nie pamietam namiarow, czytalem uzasadnienie na kilka stron, sprawa przeszla
    przez pare organow odwolawczych. Minister, wydajac rozp. przekroczyl swoje
    kompetencje, o tak w skrocie, ale rozp. nie zmienilo sie ani na jote.
    Zachodzi niezgodnosc aktow prawnych, TK milczy, widac nie bylo zadnego
    wniosku.
    Dalej jest zastoj w temacie, Policja zatrzymuje PJ, "bo tak jest w ustawie".
    Ustawa natomiast stanowi, ze "prawo jazdy jest wazne do momentu jego
    wymiany". Rozporzadzenie okresla terminy wymiany. Wymiana dawno sie wedlug
    niego zakonczyla, lecz mozna zlozyc wniosek w terminie "po wymianie" na
    zasadach okreslonych w ustawie i rozp.

    Konia z rzedem temu, kto okresli co to jest "do momentu jego wymiany" - do
    okreslonych ram czasowych w rozp. ktore juz minely, czy moze do momentu
    zlozenia wniosku przez petenta ? Co prawnik, to inna opinia.

    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów
    i uprawnień do kierowania pojazdami ---
  • 4. Data: 2007-03-14 15:38:52
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    > Niestety nie masz pojęcia o czym piszesz. Udało mi się odnaleźć artykuł
    > na ten temat:
    > http://www2.ifp.pl/modules.php?op=modload&name=News&
    file=article&sid=1477

    Szanowna Pani,

    odpowiem w tym samym lekcewazacym tonie.

    "Niestety nie masz pojecia co czytalas".
    Opisalem Ci to samo, co podalas w tej niby sensacji. Poza tym jezeli dla
    Ciebie wykladnia prawa jest artykul z gazety, czy jakis felieton, to tylko
    pogratulowac. Jedyny moj blad, przyznaje, to taki, ze sprawa rzeczywiscie
    trafila do NSA, a nie zostala w WSA.

    "Udalo mi sie odnalezc orzecznictwo".
    Przeczytaj sobie moze, o co chodzilo w calej tej sprawie, to bedziesz miec
    szersze spojrzenie. Wyrok NSA sygn. akt I OSK 933/05 z dn. 20.06.2006 r.
    skarga kasacyjna SKO w Gorzowie Wlkp. od wyroku WSA w Poznaniu. Wydaje sie
    lepsze niz artykul z netu.

    P.S. Ci, co nie wiedza o czym pisza, to siedza albo w Sejmie albo w Szpitalu
    Psychiatrycznym.

    Dla mnie temat jest zakonczony, skoro Pani wie lepiej. Po co wiec pytac
    innych ?