  • 1. Data: 2007-03-13 16:34:10
    Temat: prawo pierwokupu
    Od: a...@o...pl

    Mam problem z mieszkaniem. Gmina zdecydowała sie na wyprzedanie
    dotychczas przeze mnie wynajmowanego. sytuacja aktualnie jest taka, że
    mam umowe najmu na czas nieokreślony i meldunek na pobyt stały.
    W kodeksie cywilnym wyczytałam że:

    Przetargi na zbycie nieruchomości

    Art. 37.

    2. Nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli:
    1) jest zbywana na rzecz osoby, której przysługuje pierwszeństwo w jej
    nabyciu, stosownie do art. 34,
    [Art. 34.
    1. W przypadku zbywania nieruchomości osobom fizycznym i prawnym
    pierwszeństwo w ich nabyciu, z zastrzeżeniem art. 216a, przysługuje
    osobie, która spełnia jeden z następujących warunków:
    (...)
    3) jest najemcą lokalu mieszkalnego, a najem został nawiązany na czas
    nieoznaczony. ]
    Czy w związku z tym, gmina ma wogóle ogłaszać przetarg?
    I czy faktycznie przysługuje mi pierwszeństwo nabycia tego mieszkania.