  • 161. Data: 2018-06-26 17:31:39
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Kviat

    > Jeśli przyszła do niego kobieta i powiedziała, by dawał AED, o obok
    > zasłabł człowiek, to zakładając, że nie mógł sam iść i sprawdzić
    > (pilnuje basenu) decyzja o odmowie była merytorycznie słuszna.

    Merytorycznie był niesłuszna i takie rozumowanie kupy się nie trzyma.
    Jeśli przyszła do niego kobieta i powiedziała, by dawał AED, bo obok
    zasłabł człowiek, to nawet zakładając, że ta kobieta robiła sobie jaja,
    albo że była psychicznie chora i jej się coś uwidziało, to decyzja o
    odmowie "bo może popsuć albo ukraść" jest najgłupszym pomysłem i powinna
    być karalna tak samo jak nieudzielenie pomocy.

    Jeżeli nie mógł sam iść i sprawdzić, jeżeli na pierwszy rzut oka nie
    mógł stwierdzić, że to jest kawał, czy że to jest osoba chora
    psychicznie, to dlaczego nie pomyślał, że kobieta wie o co prosi i po co
    prosi o AED? W każdym przypadku lepiej dać _na_wszelki_ wypadek_ niż nie
    dać. Telepatycznie stwierdził, że kobieta nie potrafi obsłużyć AED? Ze
    jest głupsza od niego i sobie nie poradzi?
    A może potrafi lepiej niż on, bo pracuje w rafinerii albo na taśmie w
    fabryce sztucznych ogni i ma częste szkolenia z BHP i ratowania życia?

    > AED o
    > zasłabnięcia nie jest potrzebne. Co prawda kolega Shrek się upiera, że
    > zawsze warto podpiąć, ale to bzdura kosmiczna.

    Czy warto czy nie warto zdecydowałaby kobieta, która przyszła po AED,
    albo osoba która ratowała tego człowieka, a nie ratownik, który nie mógł
    tam pójść. Ratownik niczym nie ryzykował dając jej to AED.
    Ale nie dając ryzykował czyjeś życie z całą pewnością.

    Właściciel zakładu pracy obciążyłby pracownika "zużyciem", zepsuciem,
    czy kradzieżą AED? Każdy sąd oddaliłby takie obciążenie.
    W przypadku kradzieży czy zepsucia, to nie ten ratownik ukradł czy
    zepsuł - powierzył komuś ten sprzęt w dobrej wierze. Nikt na czole nie
    ma napisane "złodziej", a kobieta nie przyszło prosić o drukarkę
    laserową z gabinetu prezesa, lecz o sprzęt do ratowania życia. W razie
    czego niech policja szuka złodzieja, od tego jest.

    Co Ty byś zrobił na miejscu tego ratownika? Dałbyś czy nie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 162. Data: 2018-06-26 17:42:23
    Od: Kviat

    > Tu oczywiście masz rację, ale nawet biorąc pod uwagę błędy przekazu,
    > jeśli nie mógł tego sprawdzić, to tym bardziej AED bym nie dał osobie,
    > której nie ufam co do wiarygodności relacji.

    Nie ufasz bo?
    a) kłamie, że ktoś zasłabł?
    b) bo podejrzewasz, że nie potrafi użyć AED i kogoś skrzywdzi?

    a) na jakiej podstawie miałby uznać, że kłamie?
    b) dlaczego potraktował kobietę jak debila (albo kogoś kto został przy
    delikwencie i go ratuje, a ją wysłał po AED)?

    Już sam fakt, że ktoś wie co to AED, że wie, że można go poszukać w
    okolicy, że wie, że po AED warto pobiec na basen, a nie do budki z
    hamburgerami, już samo to świadczy o tym, że jest spore
    prawdopodobieństwo, że krzywdy nikomu tym nie zrobi, bo wie czego szuka
    i dlaczego.
    Nie można wszystkich dookoła traktować jak debili, tylko dlatego, że JA
    PRZESZEDŁEM KURS RATOWANIA i nie wiem, czy ten ktoś inny przeszedł, wiec
    na wszelki wypadek nie dam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 163. Data: 2018-06-26 17:46:14
    Od: Kviat

    > Albo kopnąć. Taser akurat w tym kontekście jest złym pomysłem, bo działa
    > na podobnej zasadzie, co AED i jeszcze by mógł poprawić tan zdrowa
    > ofiary. Ale kopnięcie :-D

    Czytam sobie ten wątek i nadziwić się nie mogę... grupa prawnicza...
    policjant...
    Fajnie jest obrócić coś w żart, gdy nie ma się racji?
    I to w kontekście ratowania człowieka?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 164. Data: 2018-06-26 19:11:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-26 o 17:31, Kviat pisze:

> [...]
    > laserową z gabinetu prezesa, lecz o sprzęt do ratowania życia. W razie
    > czego niech policja szuka złodzieja, od tego jest.

    Znajdź mi firmę która dopuszcza aby pracownik powierzał jej mienie
    okazyjnie spotkanej osobie?

    Pozdrawiam

  • 165. Data: 2018-06-26 19:56:00
    Od: Kviat

    W dniu 2018-06-26 o 19:11, RadoslawF pisze:

    > Znajdź mi firmę która dopuszcza aby pracownik powierzał jej mienie
    > okazyjnie spotkanej osobie?

    To mienie, o którym dyskutujemy, służy do ratowania życia.
    Nie wątpię, że znajdziesz jakiegoś kretyna dyrektora czy właściciela
    firmy, który zabroni albo odmówi udostępnienia AED, ale ja wolę skupić
    się na rozważaniach o normalności, a nie o patologii.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 166. Data: 2018-06-26 21:08:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-26 o 19:56, Kviat pisze:

    > To mienie, o którym dyskutujemy, służy do ratowania życia.

    Nie ma znaczenia do czego służy. Jest na stanie należy o nie dbać
    a nie rozdawać.

    > Nie wątpię, że znajdziesz jakiegoś kretyna dyrektora czy właściciela
    > firmy, który zabroni albo odmówi udostępnienia AED, ale ja wolę skupić
    > się na rozważaniach o normalności, a nie o patologii.

    Na razie znaleźliśmy pracownika który odmówił.
    I coś się dzieje? Nic.
    Zwolennik Pawki Morozowa miał jechać z donosem do prokuratury.
    Ale mu przeszło i zadawala się wciskaniem głupot na grupie.

    Pozdrawiam

  • 167. Data: 2018-06-26 21:45:20
    Od: Kviat

    W dniu 2018-06-26 o 21:08, RadoslawF pisze:

    > Nie ma znaczenia do czego służy. Jest na stanie należy o nie dbać
    > a nie rozdawać.

    Czyli jak na ulicy umiera człowiek, to AED ma służyć do patrzenia na
    niego i dbania o nie?
    Jest na stanie w jakimś celu. W jakim, jeżeli nie do ratowania życia?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 168. Data: 2018-06-26 23:03:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-26 o 21:45, Kviat pisze:

    > Czyli jak na ulicy umiera człowiek, to AED ma służyć do patrzenia na
    > niego i dbania o nie?
    > Jest na stanie w jakimś celu. W jakim, jeżeli nie do ratowania życia?

    Nie jesteś w stanie udowodnić że umierał.
    Całą resztę możesz przepisać z dotychczasowych wpisów zwolennika
    Pawki Morozowa.

    Pozdrawiam

  • 169. Data: 2018-06-27 02:17:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-26, Kviat <Kviat> wrote:

    > Nie ufasz bo?
    > a) kłamie, że ktoś zasłabł?
    > b) bo podejrzewasz, że nie potrafi użyć AED i kogoś skrzywdzi?

    Chodzi o inną sytuacje. Jestes osoba przeszkoloną, przybiega do Ciebie
    babka i coś tam nawija, Mówi, że chce AED. Nawet jakby z tego co nawija
    wynikało, że AED nie jest potrzebny to ja bym jej nie ufał i się,
    najlepiej osobiście, upewnił co sie tam dzieje. Babka nie musi być
    idiotką. Moze byc po prostu zdenerwowana sytuacja i nie być w stanie
    klarownie opisać sytuacji. Tak oddycha i mówi (oddychał i mówił kilka
    minut temu, teraz leży i sie nie rusza).

    --
    Marcin

  • 170. Data: 2018-06-27 07:59:52
    Od: Kviat

    W dniu 2018-06-26 o 23:03, RadoslawF pisze:

    > Nie jesteś w stanie udowodnić że umierał.

    A ty, że nie umierał.

    Szczyt absurdu. Przeprowadzanie na ulicy dowodu, czy ktoś umiera czy
    nie, żeby zdecydować czy dać AED czy nie...
    Ręce opadają.

    Pozdrawiam
    Piotr