  • 51. Data: 2013-01-05 22:48:49
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

    > KPOW, przecież wiesz, tylko trollujesz.

    Możesz wskazać konkretny paragraf?

    Ale to ty jako "poszkodowany" musisz wskazać/ Nie trolluj chłopie.

  • 52. Data: 2013-01-05 22:52:57
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

    > Możesz wskazać konkretny paragraf?
    >
    > Ale to ty jako "poszkodowany" musisz wskazać/ Nie trolluj chłopie.

    Nie trolluje. Zadałem proste pytanie. Umiesz na nie odpowiedzieć?

  • 53. Data: 2013-01-06 03:56:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kca7br$hls$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trolluje. Zadałem proste pytanie. Umiesz na nie odpowiedzieć?

    art. 308 kpk.

  • 54. Data: 2013-01-06 10:42:03
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > art. 308 kpk.

    " W granicach koniecznych dla zabezpieczenia śladów i dowodów przestępstwa
    przed ich utratą, zniekształceniem lub zniszczeniem, prokurator albo Policja
    może w każdej sprawie, w wypadkach niecierpiących zwłoki, jeszcze przed
    wydaniem postanowienia o wszczęciu śledztwa lub dochodzenia, przeprowadzić w
    niezbędnym zakresie czynności procesowe, a zwłaszcza dokonać oględzin, w
    razie potrzeby z udziałem biegłego, przeszukania lub czynności wymienionych
    w art. 74 § 2 pkt 1 w stosunku do osoby podejrzanej, a także przedsięwziąć
    wobec niej inne niezbędne czynności, nie wyłączając pobrania krwi, włosów i
    wydzielin organizmu. Po dokonaniu tych czynności, w sprawach, w których
    prowadzenie śledztwa przez prokuratora jest obowiązkowe, prowadzący
    postępowanie przekazuje sprawę niezwłocznie prokuratorowi. "

    Gdzie tu jest zastrzeżenie, że zdarzenie musi być umyślne? Dlaczego na
    podstawie tego artykułu nie mogę zgłosić się na policję ze zgłoszeniem: "od
    miesiąca ktoś niszczy mój samochód, poprzez uderzanie drzwiami innego
    samochodu. Podejrzewam sąsiada parkującego koło mnie. Kolor rys pasuje,
    podobnie jak wysokość na której powstają. Codziennie oglądam samochód po
    zaparkowaniu i rysy znajduję po nocnym postoju. Rozmowa z sąsiadem nie
    pomogła. Rysy nadal powstają, on się nie poczuwa do odpowiedzialności."

    Dlaczego na tej podstawie policja nie może np.: "przeprowadzić w niezbędnym
    zakresie czynności procesowe, a zwłaszcza dokonać oględzin, w razie potrzeby
    z udziałem biegłego" i dopiero w wyniku tych ustaleń podjąć decyzji czy
    spławia poszkodowanego, przyznaje rację poszkodowanemu i "przekonuje"
    sprawcę, że powininen pokryć szkody, czy też stwierdza działanie umyślne i
    kieruje sprawę do sądu?

  • 55. Data: 2013-01-06 21:05:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kcbgte$p3j$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > sprawę niezwłocznie prokuratorowi. "
    >
    > Gdzie tu jest zastrzeżenie, że zdarzenie musi być umyślne?

    Jak znajdziesz przestępstwo nieumyślnego uszkodzenia cudzego mienia, to daj
    znać :-)

  • 56. Data: 2013-01-06 21:41:39
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Jak znajdziesz przestępstwo nieumyślnego uszkodzenia cudzego mienia, to
    > daj znać :-)

    Porysowanie samochodu przy parkowaniu jest umyślne?

  • 57. Data: 2013-01-07 00:08:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kccni6$1gr$1@node1.news.atman.pl...

    > wiadomości news:50e9d966$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

    > Porysowanie samochodu przy parkowaniu jest umyślne?

    Nie i dlatego nie robi sie czynności, jak do uszkodzenia mieniem, tylko
    ewentualnie, jak do kolizji. To wykroczenie i może być nieumyślne.

  • 58. Data: 2013-01-07 09:24:34
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    .pl...

    >Nie i dlatego nie robi sie czynności, jak do uszkodzenia mieniem, tylko
    >ewentualnie, jak do kolizji. To wykroczenie i może być nieumyślne.

    Nic w kodeksie wykroczeń nie ma o uszkodzeniu zaparkowanego auta przez
    otwieranie drzwi stojącego obok auta.
    Parking podziemny nijak ma się do drogi publicznej, a więc już druga
    "przesłanka ujemna"..

  • 59. Data: 2013-01-07 10:00:02
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Nic w kodeksie wykroczeń nie ma o uszkodzeniu zaparkowanego auta przez
    > otwieranie drzwi stojącego obok auta.
    > Parking podziemny nijak ma się do drogi publicznej, a więc już druga
    > "przesłanka ujemna"..

    Znam co najmniej jeden przypadek, w którym mimo, że zdarzenie miało miejsce
    na parkingu, na terenie prywatnym, policja zgłoszenie przyjęła, sprawcę
    odnalazła (na podstawie podanego numeru rejestracyjnego) i wyjaśniła, że
    jest winny i ma podać numer polisy poszkodowanemu.

  • 60. Data: 2013-01-07 12:48:23
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >odnalazła (na podstawie podanego numeru rejestracyjnego) i wyjaśniła, że
    >jest winny i ma podać numer polisy poszkodowanemu.

    "Wyjaśniła", "ma podać". Wyjaśnień "sprawca" nie przyjął do wiadomości i
    numeru nie podał. Co dalej?
    To jest grupa poświęcona prawu, a nie plotkom z magla, kolego.