  • 21. Data: 2013-01-02 19:19:37
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...

    > Czekaj, czekaj.
    > ZAKŁADAJĄC łatwość uzyskania wyników o których piszesz, coś mi
    > nie pasuje.
    > W opisywanym przypadku sprawca będzie miał ślady na krawędzi
    > (i TYLKO na krawędzi) drzwi, a obrywający będzie miał je "gdzieś",
    > raczej w okolicy środka.
    > Wniosek że drzwi sprawcy były otwarte wydaje się być oczywisty,
    > prawda?

    Tylko nie wiemy, kto personalnie te drzwi otwierał. A tu jest poroblem, bo
    nie da się ścigać właściciela pojazdu, a trzeba wskazać sprawcę.

    > No to jak dojść do tezy że kwestia sprawstwa jest wątpliwa,
    > zakładamy że domniemany sprawca zostawił samochód otwarty
    > i poszedł sobie, a ktoś mu wjechał?
    > Czy zakładamy, że po wpłynięciu sprawy sprawca "przypomni sobie"
    > że ktoś mu wjechał w otwarte drzwi?
    >
    > Zakładając że policja umie dodać dwa do dwu i zacznie od spytania
    > domniemanego sprawcy czy ostatnio nie miał zdarzenia parkingowego
    > chyba trudno o wersję "odwrotną"?

    No widzisz, a okazuje sie, że w tym wypadku, jak dodać dwa do dwóch, to
    niekoniecznie cztery musi wyjść.

  • 22. Data: 2013-01-02 19:20:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kc1ckg$iju$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:50e35199$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

    > Z ustawy: Za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu mechanicznego
    > uważa się również szkodę powstałą podczas i w związku z:
    > 1) wsiadaniem do pojazdu mechanicznego lub wysiadaniem z niego;
    > 2) bezpośrednim załadowywaniem lub rozładowywaniem pojazdu mechanicznego;
    > 3) zatrzymaniem lub postojem pojazdu mechanicznego.";

    Gdzie to znalazłeś?

  • 23. Data: 2013-01-02 19:39:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-02 18:20:44 +0000, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > Gdzie to znalazłeś?

    Art. 34 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK
    1. Z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przysługuje
    odszkodowanie, jeżeli posiadacz lub kierujący pojazdem mechanicznym są
    obowiązani do odszkodowania za wyrządzoną w związku z ruchem tego
    pojazdu szkodę, której następstwem jest śmierć, uszkodzenie ciała,
    rozstrój zdrowia bądź też utrata, zniszczenie lub uszkodzenie mienia.
    2. Za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu mechanicznego uważa
    się również szkodę powstałą:
    1) przy wsiadaniu do pojazdu mechanicznego i wysiadaniu z niego;
    2) bezpośrednio przy załadowaniu i rozładowaniu pojazdu
    mechanicznego;3) podczas zatrzymania, postoju lub garażowania.

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2013-01-02 23:02:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.01.2013 19:19, Robert Tomasik pisze:

    > No widzisz, a okazuje sie, że w tym wypadku, jak dodać dwa do dwóch, to
    > niekoniecznie cztery musi wyjść.

    Niekoniecznie musi, ale może. Zgodzę się z Gotfrydem, że Policja mogłaby
    się domniemanego sprawcy spytać czy to nie on. Myślę że znaczna
    większość się po prostu przyzna.

    p. m.

  • 25. Data: 2013-01-03 22:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jan 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko nie wiemy, kto personalnie te drzwi otwierał.

    Thx.
    Rzeczywiście, nie przemyślałem.

    > A tu jest poroblem, bo
    > nie da się ścigać właściciela pojazdu, a trzeba wskazać sprawcę.

    Dobrze że znaleźli przepis że jest inaczej :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2013-01-03 22:42:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Thx.
    > Rzeczywiście, nie przemyślałem.

    > Dobrze że znaleźli przepis że jest inaczej :D

    Mówiąc szczerze nadal mam wątpliwość :-)

  • 27. Data: 2013-01-03 22:49:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Dobrze że znaleźli przepis że jest inaczej :D

    Ale chyba "ścigać" w sensie roszczeń odszkodowawczych a nie w sensie
    ścigania karnego.

  • 28. Data: 2013-01-03 22:54:16
    Od: maruda <m...@n...com>

    > Dobrze że znaleźli przepis że jest inaczej :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    A czy przypadkiem to nie KIERUJĄCY odpowiada za wszelkie szkody wynikłe
    z użytkowania/funkcjonowania pojazdu, w tym za trzepnięcie drzwiami
    pieszego, który inaczej by uciekł?

    I czy nie zachodzi tu obowiązek "wskazania"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 29. Data: 2013-01-03 23:41:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50e5fd03$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale chyba "ścigać" w sensie roszczeń odszkodowawczych a nie w sensie
    > ścigania karnego.

    Tak. Oczywiście. Ale pozwalałoby to poprzestać na ustaleniu, jaki samochód
    uszkodził karoserię bez konieczności dochodzenia, kto personalnie tego
    dokonał.

  • 30. Data: 2013-01-04 11:03:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.01.2013 22:54, maruda pisze:

> [...]
    > pieszego, który inaczej by uciekł?
    >
    > I czy nie zachodzi tu obowiązek "wskazania"?

    Obowiązku wskazania pasażera? W takim układzie kierowca
    taksówki/autobusu musiałby prowadzić imienną ewidencję pasażerów.

    p. m.