  • 1. Data: 2005-02-27 16:55:28
    Temat: Ustawa z konca 2002 z zarzut od 2001do poczatku 2003
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Witam!

    Znow pisze w imieniu kolegi. Mianowicie zostaly mu przedstawione zarzuty z
    artykulu (dla przykladu art 3 ust.1) Zazuty sie tycza okresu powiedzmy od
    lipca 2001 do marca 2003. Ustawa na ktora sie prokurator powoluje w
    "przedstawiueniu zarzutow" wskazuje na ustawe z polowy 2002r. (ustawa z
    lipca ogloszona w w Dzienniku Ustaw w polowie sierpnia - w ustawie napisano
    iz wchodzi w zycie po 3 miesiacach czyli reasumujac obowiazuje od polowy
    listopada.
    Wydaje mi sie ze zarzut powinien byc okreslony za okres od momentu wejscia w
    zycie ustawy do marca 2003?
    Czy dobrze mysle? Dodam ze ustawa ta nie byla ustawa o zmianie ustawy tylko
    "samodzielna" ustawa :-) Co w takiej sytuacji znajomy powinien zrobic? Czy
    czekac na rozprawe czy tez lepiej by zrobil jadac do prokuratury i
    wyjasniajac?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-02-27 17:06:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > listopada.
    > Wydaje mi sie ze zarzut powinien byc okreslony za okres od momentu wejscia w

    A wcześniej innych przepisów nie było?

    KG

  • 3. Data: 2005-02-27 17:17:41
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > A wcześniej innych przepisów nie było?

    W tym rzecz ze raczej nie Jak pisalem nie jest to ustawa o zmianie ustawy
    tylko jakby to nazwac raczej ustawa samodzielna :) Jezeli by istnialy
    wczesnijesze przepisty to czy w akcie oskarzenia nie powinna byc tanta
    ustawa wraz z pozniejszymy zmianami?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2005-02-27 17:30:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
    > W tym rzecz ze raczej nie Jak pisalem nie jest to ustawa o zmianie ustawy
    > tylko jakby to nazwac raczej ustawa samodzielna :)

    Ale nawet "samodzielna" ustawa może zastępować inną. Albo przepisy karne
    umieszczone w innej.

    > Jezeli by istnialy
    > wczesnijesze przepisty to czy w akcie oskarzenia nie powinna byc tanta
    > ustawa wraz z pozniejszymy zmianami?

    Co do zasady stosuje sie przepisy nowe (art.4 kk), więc jeśli tylko czyn
    był wcześniej zabroniony (przepis miał swój odpowiednik), to niekoniecznie.

    KG

  • 5. Data: 2005-02-27 17:43:17
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Ale nawet "samodzielna" ustawa może zastępować inną. Albo przepisy karne
    > umieszczone w innej.

    Ak ale nowa ustawa powinna zawierac informacje jaka ustawe(rozporzadzenie)
    zmienia?

    > Co do zasady stosuje sie przepisy nowe (art.4 kk), więc jeśli tylko czyn
    > był wcześniej zabroniony (przepis miał swój odpowiednik), to
    niekoniecznie.

    A gdzie powinny byc informacje ktore wczesniejsze przepisy za zastapione
    przez nowa ustawe (_wydaje mi sie_ ze w nowej ustawie)

    Zakladajac ze jednak ta ustawa nie zastepuje zadnego innego wczesniejszego
    przepisu to czy w tym przypadku czyn zabroniony (w/g tej ustawy) liczony
    powinien byc od wejsca w zycie ustawy czy tez nie?

  • 6. Data: 2005-02-27 17:50:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
    > Ak ale nowa ustawa powinna zawierac informacje jaka ustawe(rozporzadzenie)
    > zmienia?

    powinna
    ale nie musi zmieniać, może coś uchylać
    napisz o jakie przepisy chodzi, będzie prościej

    > Zakladajac ze jednak ta ustawa nie zastepuje zadnego innego wczesniejszego
    > przepisu to czy w tym przypadku czyn zabroniony (w/g tej ustawy) liczony
    > powinien byc od wejsca w zycie ustawy czy tez nie?

    tak, nie można ukarać za czyn, który nie był zabroniony w czasie jego
    popełnienia

    KG

  • 7. Data: 2005-02-27 17:52:05
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1068.htm a 7 u 1

    > tak, nie można ukarać za czyn, który nie był zabroniony w czasie jego
    > popełnienia

    Oto mi wlasnie chodzi :) bo tak mi sie wydaje jak przeczytalem te ustawe

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-02-27 18:09:35
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
    > Oto mi wlasnie chodzi :) bo tak mi sie wydaje jak przeczytalem te ustawe

    Rozwiązanie może być w art.11 zmieniającym art.118[1] prawa autorskiego.

    KG

  • 9. Data: 2005-02-27 18:25:28
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Rozwiązanie może być w art.11 zmieniającym art.118[1] prawa autorskiego.

    Dodam ze tu chodzi o udostepnianie internetu :) a niebardzo wyobrazam sobie
    zeby ktos mial na to prawa autorskie. Art 118 nie opisuje przypadku
    internetu mowi tylko o prawach autorskich i osobach je naruszajacych. Dobrze
    mi sie wydaje? No chyba ze z tego by wynikalo ze udostepnianie internetu
    (bez wiedzy providera - pomijam tutaj przypadek tej sprawy) jest lamaniem
    praw autorskich? Czy w takim razie provider posiada na te usluge prawo
    autorskie?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-02-27 18:44:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > zeby ktos mial na to prawa autorskie. Art 118 nie opisuje przypadku
    > internetu mowi tylko o prawach autorskich i osobach je naruszajacych. Dobrze

    Nie 118, a 118[1].
    Przed zmianą (wejściem w życie ustawy) brzmiał on tak:
    1. Kto wytwarza przedmioty przeznaczone do niedozwolonego usuwania lub
    obchodzenia technicznych zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem
    lub zwielokrotnianiem utworu bądź też służące do nielegalnego odbioru
    nadawanych programów, przeznaczonych dla zamkniętego grona odbiorców,
    uzyskujących do nich dostęp po zapłaceniu wynagrodzenia usługodawcy,
    albo dokonuje obrotu takimi przedmiotami,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje przedmioty, o których mowa
    w ust. 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    W art.7 ust.1 ustawy o której piszesz mowa o posiadaniu "urządzeń
    niedozwolonych", czyli sprzętu lub oprogramowania, które zostały
    zaprojektowane lub przystosowane w celu umożliwienia korzystania z usług
    chronionych bez uprzedniego upoważnienia usługodawcy.

    W obu przypadkach mowa o podobnych urządzeniach. Z tym że co to ma
    wspólnego z tym co piszesz dalej, to nie wiem...

    > No chyba ze z tego by wynikalo ze udostepnianie internetu
    > (bez wiedzy providera - pomijam tutaj przypadek tej sprawy) jest lamaniem
    > praw autorskich?

    KG