  • 1. Data: 2005-02-27 11:18:10
    Temat: Kapital poczatkowy w sp. z o.o. - niepieniezny
    Od: "parrot1" <p...@p...onet.pl>

    Planuje rozpoczac dzialalnosc gospodarcza w niedlugim czasie. Zeby
    moja dzialalnosc miala sens i mogla sie rozwijac, musi miec osobowosc
    prawna. Jedyna mozliwosc to oczywiscie spolka zoologiczna. Niestety,
    obecnie nie mam kasy na wniesienie kapitalu w gotowce (ale miec moge
    za czas jakis). Wyczytalam, ze jako kapital w formie niepienieznej
    moze wystarczyc weksel wlasny z poreczeniem wekslowym, indosowany in
    blanco (uchwala Sadu Najwyzszego z dnia 20.05.1992 r., sygn. akt III
    CZP 52/92, opubl. w OSP 1993 r., Nr 6, poz. 120);

    Mam pytanie - czy potrzebuje poreczenia trzeciej osoby? (w prawie
    wekslowym art 30-32 wyczytalam, ze wystawca moze sam poreczyc weksel,
    ale obawiam sie, ze cos zle zrozumialam).

    Zastanawiam sie tez na wniesieniu kapitalu w formie know-how. Poniewaz
    aport wymaga wyceny, chcialam tez zapytac, kto takiej wyceny ma prawo
    dokonac i jaka powinna byc jej forma? Jesli wnosze aport w formie
    know-how, to powinnam to know-how zlozyc w formie pisemnej? Jesli
    wnosze kapital w formie weksla, to jak wycenic weksel? A moze weksla
    sie nie wycenia?

    Czarna magia....

    Z gory dziekuje za pomoc
    parrot

  • 2. Data: 2005-02-27 12:50:06
    Temat: Re: Kapital poczatkowy w sp. z o.o. - niepieniezny
    Od: "parrot1" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "parrot1" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Planuje rozpoczac dzialalnosc gospodarcza w niedlugim czasie.

    (ciach)

    Sorry za zamieszanie. Co do know-how i jego wyceny to juz sobie poradzilam
    (dla zainteresowanych link: http://www.chwp.pl/poradnik/faq/)

    Nadal jednak pozostaje pytanie co do weksla. Czy weksel może być jedynym
    zabezpieczeniem kapitalu zakladowego? Obawiam sie, ze nie, ale chcialabym
    sie upewnic.

    Pozdrawiam
    parrot