  • 1. Data: 2005-02-27 10:43:23
    Temat: Oprogramowanie - odsprzedaż
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    W firmie zakupiono oryginalne oprogramowanie (załóżmy Windows'a). Po jakimś
    czasie użytkowania nie jest ono już potrzebne.

    Czy odsprzedając to oprogramowanie innej osobie prawnej lub fizycznej należy
    w jakiś dodatkowy, formalny sposób uregulować kwestię przeniesienia praw do
    korzystania z programu? Powiadomić producenta albo inną instytucję?

  • 2. Data: 2005-02-27 10:55:07
    Temat: Re: Oprogramowanie - odsprzedaż
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > korzystania z programu? Powiadomić producenta albo inną instytucję?

    Zapoznac sie z licencja nalezy napewno. Czasem przeniesienie
    nie jest mozliwe.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-02-27 10:55:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotr [trzykoty] rzecze:

> [...]
    > w jakiś dodatkowy, formalny sposób uregulować kwestię przeniesienia praw do
    > korzystania z programu? Powiadomić producenta albo inną instytucję?

    Nie. To Twój egzemplarz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2005-02-27 11:11:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" napisał :
    > Nie. To Twój egzemplarz.

    Nie muszę żadnych formalności załatwiać? A czy osoba, która ją nabędzie ode
    mnie może z niej legalnie korzystać?
    W jaki sposób udowodni, że zakupiła legalną kopię?

  • 5. Data: 2005-02-27 15:54:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> popełnił 27 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór

    >Nie. To Twój egzemplarz.
    Przecież napisał - oprogramowanie, nie - egzemplarz.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-02-27 16:27:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    poreba rzecze:
    > Przecież napisał - oprogramowanie, nie - egzemplarz.

    Jako rzekłem - to jego egzemplarz oprogramowania.
    I może z nim zrobić co tylko chce poza najmem i dzierżawą.
    Tako rzecze Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.losowania.net

  • 7. Data: 2005-02-27 17:15:19
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Nie muszę żadnych formalności załatwiać? A czy osoba, która ją nabędzie
    ode
    > mnie może z niej legalnie korzystać?
    > W jaki sposób udowodni, że zakupiła legalną kopię?

    skoro piszesz ze to firmy oprogramowanie to chyba firma wystaw kupujacemu
    jakas fakture czy cos? A sama zaksieguje to jako przychod czy tez dochod nie
    wiem nie znam sie:)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2005-02-27 17:16:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Ale w jaki sposób osoba, która nabędzie egzemplarz oprogramowania od innej
    osoby może udowodnić, że ma oryginalne i posiada prawo do korzystania z tego
    egzemplarza?

  • 9. Data: 2005-02-27 17:20:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    > skoro piszesz ze to firmy oprogramowanie to chyba firma wystaw kupujacemu
    > jakas fakture czy cos?

    Z pewnością tak. Tylko czy faktura będzie tu dowodem praw do korzystania z
    licencji na użytkowanie oprogramowania ?
    Po drugie dokumentów księgowych nie przechowuje się wieczność, a korzystać z
    programu można bardzo długo.

    > A sama zaksieguje to jako przychod czy tez dochod nie
    > wiem nie znam sie:)

    Raczej przychód.

  • 10. Data: 2005-02-27 17:22:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Jako rzekłem - to jego egzemplarz oprogramowania.
    > I może z nim zrobić co tylko chce
    A co z oprogramowaniem bez nośnika instalacyjnego
    działającym TYLKO w ulotnej pamięci operacyjnej?
    Jak je odsprzedać?

    --
    pozdro
    poreba