  • 1. Data: 2005-02-27 09:14:35
    Temat: Spadek - jak?
    Od: "AlicjaH" <h...@o...pl>

    Witam. Prosze o podpowiedz w nastepujacej sprawie:

    W ktorym momencie postepowania spadkowego musze podjac decyzje czy spadek
    przejmuje "wprost" czy tez "z dobrodziejstwem" inwentarza?

    Jak to sie zgodnie z prawem robi?

    Czy musze podjac taka decyzje juz w momencie zlecania adwokatowi rozpoczecia
    postepowania spadkowego, czy tez decyzje taka podejmuje w trakcie 1-wszej
    rozprawy spadkowej w obliczy sedziego?
    Dziekuje za pomoc,Ala.

  • 2. Data: 2005-02-27 09:46:21
    Temat: Re: Spadek - jak?
    Od: <c...@g...pl>

    Użytkownik "AlicjaH" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpoczecia
    > postepowania spadkowego, czy tez decyzje taka podejmuje w trakcie 1-wszej

    zgodnie z art 1015 KC - skladasz oswiadczenie woli o przyjeciu lub
    odrzuceniu spadku w ciągu 6 miesięcy od momentu gdy dowiedzialas sie o tym
    ze jestes powolana do spadku, i w tym oswiadczeniu okreslasz "przyjecie
    proste" lub "z dobrodziejstwem inwentarza". Oświadczenie takie składasz
    przed sądem lub notariuszem(ustenie lub pisemnie), a jezeli ma to zrobic za
    ciebie adwokat to pelnomocnictwo dla niego musi byc pisemne z podpisem
    urzedowo potwierdzonym. Co do realnego momentu postepowania w ktorym
    powinnas to zglosic to tylko tyle zeby nie uchybic 6 miesiecznemu terminowi,
    jezeli nie zlozysz zadnego oswiadczenia woli to po uplywie tego terminu sad
    uzna "przyjecie proste". Taka jest moja opinia

    Waylander