  • 1. Data: 2003-05-02 15:31:49
    Temat: Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i spam
    Od: "Jupeter" <j...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczącej ustawy, która z dnia 18 lipca 2002.

    Zawiera ona następującą treść:

    Art. 9. 1. Informacja handlowa jest wyraźnie wyodrębniana i oznaczana w
    sposób niebudzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa.

    2. Informacja handlowa zawiera:

    1) oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz
    jego adresy elektroniczne,

    2) wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen,
    nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści
    związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także
    jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych
    korzyści, o ile są one składnikiem oferty,

    3) wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu
    odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 nie naruszają przepisów ustawy:

    1) z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
    Nr 47, poz. 211, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z
    1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027 oraz
    z 2002 r. Nr 126, poz. 1068 i 1071 i Nr 129, poz. 1102) oraz

    2) z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na
    automatach (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 650, Nr 145, poz. 946, Nr 155,
    poz. 1014 i Nr 160, poz. 1061, z 2000 r. Nr 9, poz. 117, Nr 70, poz. 816 i
    Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 84, poz. 908 oraz z 2002 r. Nr 25, poz.
    253).

    Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujący go adres elektroniczny.

    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w
    rozumieniu przepisów ustawy, o której mowa w art. 9 ust. 3 pkt 1.

    Art. 11. W sprawach nieuregulowanych w ustawie do świadczenia usług drogą
    elektroniczną, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci
    elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.

    W związku z tym moje pytanie: Czy zgodnie z ww. ustawą mogę napisać do firmy
    X, zaproponować współpracę i pozostawić odnośnik do strony lub do maila ??
    A i drugie pytanie: Czy ten odnośnik może być bezpośrednio do strony, gdzie
    ta informacja handlowa będzie się zawierać.

    Co wy na to ??

  • 2. Data: 2003-05-02 15:47:41
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    gdzie
    > ta informacja handlowa będzie się zawierać.

    nie uzwgeldniles jeszcze waznego artykulu z tej ustawy:

    Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają:

    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub
    osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione
    od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem
    informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach
    niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który
    zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych
    korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,

    a wiec-wedlug mnie- jesli cos wyslesz e-mailem, czego klient nie zamawial,to
    jest duze prawdopodobienstwo, ze podpadasz pod ustawe/z reguly zawsze bowiem
    to co wyslesz dot. swojej dzialalnosci, bedzie w jakims sensie jej promocja
    /:

    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    troche to jakby nie do konca dopracowane, bo przeslane poczta -
    niezamowione informacje handlowe - nie sa spamem

    pozdr

    ssj5

  • 3. Data: 2003-05-02 16:47:31
    Od: "Jupeter" <j...@o...pl>

    Hmmm,
    to jest problem.

    A czy ktoś zna sposób, jak przesłać informacje dotyczącej współpracy
    pomiędzy moją firmą a firmą X i nie naruszyć ustawy o "świadczeniu ...."???
    (To musi być do ominięcia)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 4. Data: 2003-05-02 18:29:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jupeter" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > współpracy
    > pomiędzy moją firmą a firmą X i nie naruszyć ustawy o

    Oczywiście. Wystarczy otrzymać na to zgodę od firmy X!

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-05-03 08:13:29
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Na różnych stronach w inernecie np. http://www.fkn.pl/news/id__7599/ gdzie
    jest interpretowana ta ustawa pojawia się takie zdanie:
    "Ustawa zakłada, że informacje handlowe będzie można wysyłać (np. SMS-em lub
    mailem) tylko za uprzednią zgodą odbiorcy. Nie będzie więc można przesyłać
    takich wiadomości na adres elektroniczny, który nie został udostępniony
    świadomie przez odbiorcę."
    Ale przecież adresy email firm są świadomie udostępnione przez firmy. Czy
    mój tok rozumowania jest prawidłowy.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2003-05-03 10:39:42
    Od: "Jupeter" <j...@o...pl>

    OK. A czy wysłanie listu tylko z samym pytaniem jest ofertą handlową
    (uwzględniając ustawę) ???
    =====================
    Np. zawartość listu:

    Witam serdecznie

    Czy mógłbym przesłać Państwu przesłać ofertę swojej firmy ???

    Z wyrazami szacunku

    Jaś Kowalski - http://www.moja.strona.pl/
    k...@m...strona.pl
    Co wy na to ???

    Pozdrawiam wszystkich groopowiczów i życzę miłego weekendu

    Piotrek