    From: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i spam
    Date: Fri, 2 May 2003 17:47:41 +0200

    > W związku z tym moje pytanie: Czy zgodnie z ww. ustawą mogę napisać do
    firmy
    > X, zaproponować współpracę i pozostawić odnośnik do strony lub do maila ??
    > A i drugie pytanie: Czy ten odnośnik może być bezpośrednio do strony,
    gdzie
    > ta informacja handlowa będzie się zawierać.

    nie uzwgeldniles jeszcze waznego artykulu z tej ustawy:

    Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają:

    2) informacja handlowa - każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub
    pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub
    osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione
    od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem
    informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach
    niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który
    zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych
    korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,

    a wiec-wedlug mnie- jesli cos wyslesz e-mailem, czego klient nie zamawial,to
    jest duze prawdopodobienstwo, ze podpadasz pod ustawe/z reguly zawsze bowiem
    to co wyslesz dot. swojej dzialalnosci, bedzie w jakims sensie jej promocja
    /:

    Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    troche to jakby nie do konca dopracowane, bo przeslane poczta -
    niezamowione informacje handlowe - nie sa spamem

    pozdr

    ssj5