  • 1. Data: 2003-05-02 11:31:25
    Temat: Wymiana płotu - nie moge wejsc na pole sasiada?
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Wlasnie jestem na etapie wymiany plotu oddzielajacego moja dzialke od
    sasiada. Stary plot zostal zdemontowany, zostal wylany fundament i polozone
    cegly. Teraz sasiad nie chce abym chodzil po jego strone dzialki.
    Sila zeczy musze wejsc na jego dzialke i przykrecic deski.

    Czy sasiad moze mi zabronic abym na czas zrobienia plotu wszedl na jego
    dzialke?

  • 2. Data: 2003-05-02 11:41:47
    Temat: Re: Wymiana płotu - nie moge wejsc na pole sasiada?
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    nie może sąsiad tego zabronić, gdyż jest przepis o stosunkach sąsiedzkich,
    mówiący, iż ma pan prawo w celu naprawienia wspólnych urządzeń granicznych
    wejść na grunt sąsiada!

  • 3. Data: 2003-05-02 11:55:22
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > nie może sąsiad tego zabronić, gdyż jest przepis o stosunkach sąsiedzkich,
    > mówiący, iż ma pan prawo w celu naprawienia wspólnych urządzeń granicznych
    > wejść na grunt sąsiada!

    A mozesz dokladnie podac zrodlo informacji (kodeks, przepis)?

  • 4. Data: 2003-05-02 15:14:52
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Pussy" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nie może sąsiad tego zabronić, gdyż jest przepis o stosunkach sąsiedzkich,
    > mówiący, iż ma pan prawo w celu naprawienia wspólnych urządzeń granicznych
    > wejść na grunt sąsiada!

    no może jednak nie do końca tak jest
    ale najlepiej na początek
    przeczytać art. 140 do art. 154 Kc

    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-05-03 06:24:49
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Sila zeczy musze wejsc na jego dzialke i przykrecic deski.
    >
    > Czy sasiad moze mi zabronic abym na czas zrobienia plotu wszedl na jego

    a wolno w ogole budowac ogrodzenie w granicy bez zgody sasiada?

  • 6. Data: 2003-05-03 09:30:06
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 2 May 2003 13:41:47 +0200, "Pussy" <i...@w...pl> wrote:

    >nie może sąsiad tego zabronić, gdyż jest przepis o stosunkach sąsiedzkich,
    >mówiący, iż ma pan prawo w celu naprawienia wspólnych urządzeń granicznych
    >wejść na grunt sąsiada!

    Alez co ty piszesz. Miesiac temu byl w dodatku DOM GW
    poradnik i pisalo wyraznie, ze nie tylko nie mozna wejsc
    na teren sasiada, ale nawet nowy plot mozna postawic tylko na swojej
    stronie!!!!!!!!! Jesli 50% plotu (np. 5centymetrow, a nawet 1
    milimetr) bedzie na stronie sasiada to jesli poda cie do sadu
    grodzkiego to bedziesz ten plot rozbierac!
    Co innego gdyby doszlo miedzy wami do porozumienia.

    Po za tym zgodnie z KC plot stanowi dobro wspolne
    sasiadow i zobowiazani sa oni do wspolnego jego
    utrzymania. Niemniej jednak po wyroku SN sprzed
    kilku lat wiemy, iz przepis ten oznacza wspolne utrzymanie,
    natomiast nie mozna sasiada zmusic do oplacenia 50
    proc. kosztow jesli ten wymiany plotu nie chcial (tak
    zwyrokowal SN)

  • 7. Data: 2003-05-03 09:31:49
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 3 May 2003 08:24:49 +0200, "pestifer" <p...@p...fm>
    wrote:

    >Użytkownik "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości
    >polozone

    >a wolno w ogole budowac ogrodzenie w granicy bez zgody sasiada?

    nie wolno, mozesz co najwyzje postawic ogrodzenie na swojej posesji
    nawet w odleglosci 0milimetrow od granicy dzialki, nie mozesz
    jednak wykorzystac do tego granicy i wejsc z plotem z 50 proc.
    jego grubosci na teren sasiada. Musi byc 100 proc. u siebie,
    jesli nie masz porozumienia z sasiadem!

  • 8. Data: 2003-05-03 19:30:28
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    wrote:

> [...]

    jednak wykorzystac do tego granicy i wejsc z plotem z 50 proc.
    jego grubosci na teren sasiada. Musi byc 100 proc. u siebie,

    hmm
    ja przypominam sobie cos o 30 cm od granicy ale moze sie myle

  • 9. Data: 2003-05-04 13:40:51
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 3 May 2003 21:30:28 +0200, "pestifer" <p...@p...fm>
    wrote:

    >hmm
    >ja przypominam sobie cos o 30 cm od granicy ale moze sie myle

    Nawet tak, chyba nie.
    Budynki 3 metry, sciana z oknem 4 metry. Ale plot lub krzewy
    i drzewa chyba mozna sadzic na granicy dzialki.

  • 10. Data: 2003-05-04 18:29:18
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    wrote:

> [...]

    Nawet tak, chyba nie.
    Budynki 3 metry, sciana z oknem 4 metry. Ale plot lub krzewy
    i drzewa chyba mozna sadzic na granicy dzialki.

    drzewa? chyba tez 4 m
    nie mam czasu tego poszukac