  • 1. Data: 2003-05-02 10:06:08
    Temat: Zaświadczenie o niekaralnosci - wzor
    Od: Mietek<m...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy ktos widzial druk zaswiadczenia o niekaralnosci??
    Jak ono wyglada.. czy jest to normalna biala kartka z adnotacja o
    niekaralnosci i pieczatka czy tez moze jakis specjalny druk ze
    znakami wodnymi, hologramami itp.

    Pozdrawiam

    Mieczysław

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-05-02 10:36:16
    Temat: Re: Zaświadczenie o niekaralnosci - wzor
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    Czesc
    A skad takie pytanko?
    Boimy sie i chcemy sobie "pomoc" w hmm... niekonwencjonalny sposob
    udowadniajac swoja nieskazitelna duszyczke? :)
    Jakie to ma znaczenie, jak wyglada formularz zaswiadczenia?
    Jesli ma to sluzyc tak niecnym celom, to nie oczekuj tutaj odpowiedzi na
    swoje pytanie.
    Pozdrawiam
    grazyna

  • 3. Data: 2003-05-02 10:44:08
    Temat: Re: Zaświadczenie o niekaralnosci
    Od: Mietek<m...@w...pl>

    Droga Pani Grazyno

    Powody dla ktorych napisalem posta sa bardziej skomplikowana niz
    mogloby sie wydawac.
    Otoz chodzi o to ze moja "duszyczka" jak sie Pani wyrazila jest
    zupelnie nieskazitelna jednak z powodow osobistych funkcjonuje pod
    innym (fikcyjnym) imieniem i nazwiskiem. Znalazlem prace w ktorej
    wymagane jest to zaswiadczenie.
    Coz wiec... wiecej chyba nie musze wyjasniac. (?)

    Pozdrawiam
    Mieczysław

    PS.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-05-02 11:06:02
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    Coz, sprawa rzeczywiscie jest bardziej skomplikowana niz mogloby sie
    wydawac. Zwracam honor. Jednak nawet w takim wypadku nie radze "pomagac"
    sobie w taki sposob, bo zgodnie z prawem Murphy'ego jak uczciwy czlowiek raz
    zrobi cos niezbyt zgodnego z prawem, to na pewno wpadnie.
    A odnośnie zaświadczenia, to dotychczas byl to druk zatytulowany zapytanie o
    karalnosc, w ktorym w zaleznosci od delikwenta - wstawiana byla pieczatka:
    "nie notowany w rejestrze skazanych" albo w rubrykach wypisane skazania,
    podstawy prawne, odbycie kary itp.
    Niestety teraz, gdy jest Krajowy Rejestr Skazanych - chyba tak sie to
    obecnie nazywa, nie jestem pewna, czy nie bedzie to wydruk komputerowy. Jest
    jeszcze jedno wyjscie, aby sprawdzic. Po prostu nalezy udac sie do
    wlasciwego sadu i pod prawdziwym nazwiskiem zlozyc wniosek o zaswiadczenie
    (koszt 50 zł). Wowczas bedzie wiadomo, jak to wyglada w chwili obecnej.
    Moja rada: ujawnic pracodawcy prawdziwe dane personalne i sytuacje z tym
    zwiazana, bo podrabianie dokumentow moze kosztowac od 3 miesiecy do 5 lat
    pozbawienia wolnosci. - art. 270 § 1 kk
    Pozdrawiam
    grazyna

  • 5. Data: 2003-05-02 11:09:27
    Od: "Grazyna" <g...@w...pl>

    I jeszcze jedno: z calym szacunkiem, bez wzgledu na wiek, pochodzenie,
    wyksztalcenie, kolor skory itp., itd., mowmy sobie per "Ty", dobrze? Tak
    chyba jest nieco latwiej na grupie. Mam nadzieje, ze nie urazilam, w kazdym
    razie nie bylo to moim zamiarem.
    Cieplutko pozdrawiam
    grazyna

  • 6. Data: 2003-05-02 11:40:11
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    Zaświadczenie o niekaralności jest drukiem, który należy wypełnić na miejscu
    (bo tylko tam można dostać go), wypełnia się poszczególne rubryki z
    pytaniami lub nalezy podac jakieś dane, przykleja się znaczek opłaty sądowe
    (kiedyś to 50 zł, obecnie nie wiem ile) i podaje się wraz z dowodem
    osobistym do okienka, w którym pani sprawdza w komputerowej bazie danych,
    czy pan figuruje w rejestrze skazanych cxzy nie i przybija pieczątki
    ewentualnie o niekaralnośći. Zaswiadczenie nie ma żaqdnych hologramów, ale
    tylko w Rejestrze Skazanych można dostać pieczątkę o niekaralnośći. Nie ma
    raczej możliwości podrobienia takiego zaświadczenia. Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-05-02 12:36:17
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Mieczysław
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    Ja widziałem. Normalny druk, jak gość nie karany to taka pieczątka "nie ma w
    żadnych znaków zabezpieczających. Dziecko znając photoshopa takie pieczątki
    zrobi. :-) A widziałem jak przeglądałem akta na policji, występowałem jako
    pokrzywdzony.

  • 8. Data: 2003-05-03 15:50:31
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    pieczątki
    > zrobi. :-) A widziałem jak przeglądałem akta na policji, występowałem jako

    Denerwuje mnie to, że w Polsce aby coś załatwić, trzeba dostarczać setki
    zaświadczeń i druków.
    Zainteresowany podjęciem pracy powinien upoważnić pracodawcę do uzyskiwania
    info o osobie z KRK i innych instytucji, a pracodawca wcale z takiego
    upoważnienia nie musi skorzystać. Pracodawca uzyskiwałby info wtedy na
    własny koszt. W końcu 50 zł piechotą nie chodzi.
    A teraz chyba bedzie jakaś nowelizacja ustawy o KRK Dz.U. z 2000 r. Nr 50,
    poz. 580, z 2001 r. i podmioty zbiorowe będa mogły zasięgać info o osobach.
    Szczegóły w ustawie.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 9. Data: 2003-05-04 15:08:27
    Od: "gregzp" <g...@w...pl>

    najlepiej udaj się pierwszej lepszej jednostki sektora finansów publicznych
    (urząd gminy, ZUS, US, ministerstwo, jedn.wojskowa, szkoła wyższa itd.) i
    zażądaj wgłądu w dowolną ofertę złozoną w np. przetargu nieograniczonym o
    wartości pow. 30 tys. euro, który ostatnio został w tej jednostce
    rozstrzygnięty. Każda oferta (w "dużych" zamówieniach) musi zawierać
    informację z Krajowego Rejestru Karnego w związku z art. 19 ust. 1 pkt 4 i 5
    ustawy o zamówieniach publicznych. Zamawiający nie ma możliwości nie
    udostępnienia w/w danych. Podstwa prawna - art. 25 ust. 2 ustawy o
    zamówieiach publicznych (t.j. dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 776, z późn.
    zm.). Grzegorz.