  • 11. Data: 2008-05-12 12:33:13
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Sky pisze:

    > 3) dotyczących osób należących do kościoła lub innego związku

    _Należących_ - po dokonaniu apostazji nie jest się już członkiem
    kościoła. Taka interpretacja jest poprawna?

    --
    Azja

  • 12. Data: 2008-05-12 13:35:05
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w
    >
    > Ich bazy nie podlegają rejestracji :) Art. 43.

    hehe, ale tak swoja droga latwy sposob do pozbycia sie komnkurencyjnych for,
    ktore musza byc zglaszane

  • 13. Data: 2008-05-12 14:57:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w
    > Ich bazy nie podlegają rejestracji :) Art. 43.

    Ale, czy to oznacza jednocześnie, ze nie podlegają stosownej ustawie? Bo
    moim zdaniem żądanie zaprzestania przetwarzania danych danej osoby powinno
    być skuteczne.

  • 14. Data: 2008-05-12 15:33:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Ale, czy to oznacza jednocześnie, ze nie podlegają stosownej ustawie?

    Chyba podlegają.

    >Bo moim zdaniem żądanie zaprzestania przetwarzania danych danej osoby
    >powinno być skuteczne.

    Nie analizowałem szczegółowo tego, czy np. inne przesłanki niż wyrażenie
    zgody (z art 23 uodo), które pozwalają przetwarzać bez zgody umożliwiają
    przetwarzania nawet wbrew woli.
    O co na to inne powszechne akty prawne regulujące status Kościoła.

  • 15. Data: 2008-05-12 15:41:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g09o10$qmj$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > O co na to inne powszechne akty prawne regulujące status Kościoła.

    Generalnie dotyczą członków związków wyznaniowych, a więc w sytuacji
    wystąpienia kogoś ze związku go nie dotyczą.

  • 16. Data: 2008-05-12 18:40:25
    Od: Sky <s...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:g09o10$qmj$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Generalnie dotyczą członków związków wyznaniowych,

    Co to za członek zw.wyzn. który jest nim z mocy wyrażenia woli osób
    trzecich o jego przynalezności [tak odbywa się wszak chcrzest dzieci]
    a bez wyrażenia własnej [pisemnej] woli przystąpienia doń lub trwania?

    > a więc w sytuacji
    > wystąpienia kogoś ze związku go nie dotyczą.

    W takim razie po wystapieniu-apostazji [a przecież kosciół ochrzczonych
    nadal uważa za swoich] ów związek wyznaniowy powinien zaprzestać
    przetwarzania jego danych osobowych oraz usunąć je ze swojej bazy
    danych. A krk robi coś zgoła odmiennego: wprowadza w księgi parafialne
    [bazy danych]wpis o akcie apostazji, a przecież nie mozna tego uznać za
    zaprzestanie przetwarzania danych osobowych i usunięcie tychże danych.
    Przecież to dalsze zachowywanie tamże danych konkretnej osoby i...wobec
    faktu dodania do wpisu dodatkowej informacji o akcie wystapienia
    -apostazji- to dalsze tych danych przetwarzanie!

    Osoba ochrzczona jako dziecko [przyjęta do wspólnoty bezwłasnowolnie] i
    np nie utrzymująca po osiagnięciu pełnoletności związku z daną wspólnotą
    wyznaniową, aby zostać uznana za nienależącą doń [tak przez ową
    wspólnotę jak i prawo państwowe] musi się nadal podporządkować
    wewnętrznemu prawu danej grupy wyznaniowej [poddać przepisom o akcie
    apostazji] by zostać zeń wyłaczona? Przecież takie "prawo" urąga
    zdrowemu rozsądkowi...i jako takie nie obowiązuje nikogo w sumieniu!

  • 17. Data: 2008-05-12 19:17:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co to za członek zw.wyzn. który jest nim z mocy wyrażenia woli osób
    > trzecich o jego przynalezności [tak odbywa się wszak chcrzest dzieci]
    > a bez wyrażenia własnej [pisemnej] woli przystąpienia doń lub trwania?

    Zawsze możesz wystąpić. Dzieci przykładowo muszą chodzić do żłobków czy
    przedszkoli wybranych przez rodziców i też można by to uznać za
    ograniczenie ich suwerenności.

> [...]
    > faktu dodania do wpisu dodatkowej informacji o akcie
    > wystapienia -apostazji- to dalsze tych danych przetwarzanie!

    Nie wiem jak to robi kościół, tym nie mniej na zdrowy rozsądek nie mogą
    spalić ksiąg parafialnych z tego powodu, ze jedna osoba wystąpiła z
    kościoła. Na mój gust powinni wpis wykreślić z odpowiednią adnotacją i od
    tego momentu zaprzestać dalszego przetwarzania danych.

    > Osoba ochrzczona jako dziecko [przyjęta do wspólnoty bezwłasnowolnie]

    Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i generalnie większość uznała, że w
    wypadku nieletniego wolę w jego imieniu wyrażają jego rodzice. Nie wracajmy
    do tej dyskusji, o ile nie dysponujesz jakimiś nowymi argumentami na ten
    temat, bo to większego sensu nie ma.

  • 18. Data: 2008-05-12 20:09:12
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do której się od dziecka należało
    >
    > www.apostazja.pl

    Nie doczytałeś:
    "Chodzi o osoby niezainteresowane uczestniczeniem w oficjalnie
    przez tą organizację uznawanej procedurze wystąpienia z krk, zwanej apostazją."
    Na apostazja.pl podają tylko procedury jak zgodnie z prawem kościelnym się wypisać,
    ale nie jak zadbać o usunięcie danych osobowych z ksiąg parafialnych bez
    uczestniczenia w narzuconym przez krk akcie apostazji...

  • 19. Data: 2008-05-12 20:13:55
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Azja" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:g09de5$8us$1@opal.futuro.pl...

    > _Należących_ - po dokonaniu apostazji nie jest się już członkiem
    > kościoła. Taka interpretacja jest poprawna?

    Powinna być...ale nie jest stosowana...skoro po apostazji dane nadal są przetwarzane
    i przechowywane w księgach parafialnych.

  • 20. Data: 2008-05-12 20:53:44
    Od: Sky <s...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze możesz wystąpić.

    Ależ ci którzy nigdy dobrowolnie nie wstąpili nie mają z czego
    wystepować! Tylko chcą żeby ich dane nie figurowały tam gdzie
    ich sami nie podawali! ;)

    > Dzieci przykładowo muszą chodzić do żłobków czy
    > przedszkoli wybranych przez rodziców i też można by to uznać za
    > ograniczenie ich suwerenności.

    Tyle że do żłobków, przedszkoli i gimnazjów nie chodzi się całe życie,
    [brrrr...senny koszmarrrr-wręcz horror!!!] a potem dalszą edukację [lub
    jej brak] można wybierać już samodzielnie. Przeciez nikt nie zmusza
    nikogo do studiów akademickich tak jak "motywuje się" do cotygodniowych
    niedzielnych mszy, comiesięcznej spowiedzi [lub przynajmniej
    razdorocznej] pod groźbą złamania przykazań kościelnych i zaciągnięcia z
    tej racji winy czyli popełnienia grzechu...no przecież to czysty przymus
    i psychomanipulacja! ;)

> [...]
    > kościoła. Na mój gust powinni wpis wykreślić z odpowiednią adnotacją i
    > od tego momentu zaprzestać dalszego przetwarzania danych.

    Wykreślić w sposób uniemożliwiający odczyt tych danych osobowych chyba
    się bez problemu da...skoro daje się tak zatrzeć np tajne dane w innych
    dokumentach.

    > Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i generalnie większość uznała,
    > że w wypadku nieletniego wolę w jego imieniu wyrażają jego rodzice.

    Wskaż tę wiekszość...bo ja jej nigdzie nie widziałem. Chyba że to była
    tylko życzeniowa większość diabełków w twojej głowie, szepczących ci do
    uszka że musisz mieć rację skoro co tydzień chodzisz do kościoła...
    no chyba że chodzisz częściej...wtedy racji musi masz odpowiednio więcej! ;P

    > Nie wracajmy do tej dyskusji, o ile nie dysponujesz jakimiś nowymi
    > argumentami na ten temat, bo to większego sensu nie ma.

    J.w.: skoro zaprzestałeś ówczesnej dyskusji bez odpowiedzi na moje
    ówczesne argumenty...to przyznasz że oczekiwanie nowych jest raczej
    alogiczne. ;P
    Skoro powołujesz się na tę dyskusję to przecież możesz do niej bez
    problemu podać tu linki...niech się inni przekonają jak było. ;P