  • 21. Data: 2008-05-12 20:54:51
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:g09b8a$mm7$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał
    >
    > Trzeb wyjść od analizy ustawowych przepisów funkcjonowania tej organizacji
    > itp., bo one mogą zawierać przepisy dot. danych i wtedy należałoby je
    > stosować, a nie tylko ustawę o ochronie danych osobowych.

    To prawo państwowe nie jest nadrzędne wobec organizacji wyznaniowych
    na jej terenie działających?! ;)
    Czyli że prawnie państwo oddaje w pewnym istotnym zakresie
    moralność, światpopgląd itepe... władzę tegoż kształtowania
    we własnych obywatelach organizacji która mu nie podlega?!
    Czyli ci obywatele już nie są do końca obywaltelami których niezbywalne prawa chroni
    to państwo?! ;)

  • 22. Data: 2008-05-12 21:18:56
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat od banku r
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sky wrote:

    > W takim razie po wystapieniu-apostazji [a przecież kosciół ochrzczonych
    > nadal uważa za swoich] ów związek wyznaniowy powinien zaprzestać
    > przetwarzania jego danych osobowych oraz usunąć je ze swojej bazy
    > danych.

    A niby dlaczego?
    Tak samo jakbys od bamku chciał usunięcia swoich danych o kredycie po
    spłaceniu kredytu.
    Zostaną w archiwum tak długo jak długo wymaga tego prawo.
    W przybatku banku ileś tam lat, w przypadku kosciola na zawsze.

  • 23. Data: 2008-05-12 21:21:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sky wrote:

    > Ależ ci którzy nigdy dobrowolnie nie wstąpili nie mają z czego
    > wystepować! Tylko chcą żeby ich dane nie figurowały tam gdzie
    > ich sami nie podawali! ;)

    Dobrowolnie to ty możesz wstąpić lub wystąpić wtedy jak będzie miał
    18-tkę (no powiedzmy).
    Wcześniej dorowolnie wstąpują lub występują za ciebie rodzice.
    Pretensje do rodziców i autorów KRO.

  • 24. Data: 2008-05-12 21:28:44
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hehe, ale tak swoja droga latwy sposob do pozbycia sie komnkurencyjnych for,
    > ktore musza byc zglaszane

    for???

  • 25. Data: 2008-05-12 21:50:10
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Dobrowolnie to ty możesz wstąpić lub wystąpić wtedy jak będzie miał
    > 18-tkę (no powiedzmy).

    Więc niniejszym przyznajesz że conajmniej przed 18 [lub 21] wszelkie akty
    woli tak religijne [dotyczące udziału w sakramentach] jak i inne jako
    niedobrowolne [podjęte przed uzyskaniem dojrzałości w świetle prawa]
    nie są wiążące -więc są nieważne? BRAWO! ;P A skoro są niewazne więc
    ich nie było. To skąd w księgach parafialnych te dane ludzi którzy
    już jako pełnoletni nie potwierdzili w żaden sposób swojej chęci
    przynależności do danej grupy wyznaniowej?! ;)))

    > Wcześniej dorowolnie wstąpują lub występują za ciebie rodzice.
    > Pretensje do rodziców i autorów KRO.

    A nie do grupy wyznaniowej szczyczącej się mianem posiadania
    zaszczytnego Urzędu Nauczycielskiego oraz nieomylności
    w sprawach Wiary i Moralności? ;) Popatrz...czyli ci który
    uczą moralności sami tej moralności nie podlegają? No to rzecz
    daje sporo do myślenia...o ile się nie kwalifikuje do rozpoznania
    przez odpowiednie słuzby państwowe! ;P
    A faktycznie autorzy KRO [czyli ustawy o ochronie dannych?]
    to widać spore bubloroby...może PO rzecz przepracuje!
    Oni wszak tacy niezależni i liberalni... ;)
    A rodzice? Biedne ofiary socjotechnik i psychomanipulacji...tak jak
    i ich dzieci...ot obywatele których powinno w takiej sytuacji jak nic
    chronić prawo ich własnego państwa...skoro oni sami nie potrafią się
    obronić przed jakimś cwanym wyzyskującym ich Kartelem Realnego Komunizmu ;)

    > Dzieci przykładowo muszą chodzić do żłobków czy
    > przedszkoli wybranych przez rodziców i też można by to uznać za
    > ograniczenie ich suwerenności.

    Tyle że do żłobków, przedszkoli i gimnazjów nie chodzi się całe życie,
    [brrrr...senny koszmarrrr-wręcz horror!!!] a potem dalszą edukację [lub
    jej brak] można wybierać już samodzielnie. Przeciez nikt nie zmusza
    nikogo do studiów akademickich tak jak "motywuje się" do cotygodniowych
    niedzielnych mszy, comiesięcznej spowiedzi [lub przynajmniej
    razdorocznej] pod groźbą złamania przykazań kościelnych i zaciągnięcia z
    tej racji winy czyli popełnienia grzechu...no przecież to czysty przymus
    i psychomanipulacja! ;)

    > Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i generalnie większość uznała,
    > że w wypadku nieletniego wolę w jego imieniu wyrażają jego rodzice.

    Wskaż tę wiekszość...bo ja jej nigdzie nie widziałem. Chyba że to była
    tylko życzeniowa większość diabełków w twojej głowie, szepczących ci do
    uszka że musisz mieć rację skoro co tydzień chodzisz do kościoła...
    no chyba że chodzisz częściej...wtedy racji musi masz odpowiednio więcej! ;P

    > Nie wracajmy do tej dyskusji, o ile nie dysponujesz jakimiś nowymi
    > argumentami na ten temat, bo to większego sensu nie ma.

    J.w.: skoro zaprzestałeś ówczesnej dyskusji bez odpowiedzi na moje
    ówczesne argumenty...to przyznasz że oczekiwanie nowych jest raczej
    alogiczne. ;P
    Skoro powołujesz się na tę dyskusję to przecież możesz do niej bez
    problemu podać tu linki...niech się inni przekonają jak było. ;P

  • 26. Data: 2008-05-12 21:57:43
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > A niby dlaczego?

    Bo obywatel państwa [które ustala prawo funkcjonowania na swoim terenie
    owej grupy wyznaniowej] tak sobie życzy, a prawo państwowe ma służyć
    obywatelowi, jeśli nie jest to sprzeczne z dobrem wspólnym innych,
    a nie jest. Niech mi ktoś wykaże że jest! ;P

> [...]
    > Zostaną w archiwum tak długo jak długo wymaga tego prawo.
    > W przybatku banku ileś tam lat, w przypadku kosciola na zawsze.

    A gdzie prawo państwowe tak stanowi że na zawsze? I w imię jakich
    interesów państwa czy obywatela tak się ma dziać -że na zawsze?
    Niedopatrzenie...jak nic...kolejne niedopatrzenie ustaworobów! ;P

  • 27. Data: 2008-05-12 22:00:22
    Od: Sky <s...@o...pl>

    pitpull napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wiecie co?
    > Ta cała ochrona "praw człowieka", "praw autorskich" i nie wiadomo czego
    > jeszcze doprowadzi do tego, że na świecie zostanie tylko jedno państwo -
    > Chiny.

    Albo Państwo Kościelne...tak samo mnożące swoje przepisy...vide Kodeks
    Kanoniczny itp...

    > Bo dochodzimy do punktu, że nie da się juz funkcjonowac zgodnie z prawem!

    Tyle że te prawa państwowe które kosciołowi są wygodne [np wyłączenie
    jego baz danych z obowiązku ich rejestrowania i aktualizacji zgodnie z
    wolą osób których dotyczą, czy chociażby rozdzielność kościoła od
    państwa w kwestiach majatku i finansów kościelnych] jakoś zastrzeżeń
    takich ludzi jak ty [ludzi kościoła?] nie budzą...tak samo jak konkordat
    czy prawa kościelne...żywcem przypominające owe mnożone nad potrzebę
    prawa religijne żydów, których narzucanie ludziom przez ichnie władztwo
    religijne sam Jezus tak usilnie piętnował...["wiążecie ludiom u szyi
    ciężary nie do uniesienia a sami palcem ruszyć ich nie chcecie"] ;)

    > Za chwile się okaże, że mam pozew do sądu bo w notesie pod literką K mam
    > Jana Kowalskiego, jego adres numer telefonu i numer buta (bo jestem
    > szewcem). I gościu żąda zaprzestania przetwarzania przeze mnie tych danych,
    > a że kalendarzyk mam "alfabetyczny" to mam juz bazę danych. Dodatkowo
    > zażyczy sobie odszodowania bo go nie zamazałem po dostarczeniu butów....

    Przeczytaj może wpierw ten art. 43.1 ustawy o ochronie danych osobowch a
    potem pisz za co to cię będą mogli ciągać po sądach...na razie
    dyskutujemy nad ustępem 3) tego artykułu 43.1

    > Załóżmy że jestem sołtysem. Jak mnie ktoś zapyta gdzie mieszka Jan Kowalski,
    > to mam mu najpierw dać druczek do wypełnienia po co mu te dane i podstawe
    > prawną?

    A skąd wiesz że to nie złodziej, porywacz lub cyngiel mafii? Bo jeszcze
    nigdy nie miałeś z takimi przyjemności? A jak przez te informacje
    komuś krzywdę zrobią -to co? Będziesz się tłumaczył że ty zawsze
    ludziom bezkrytycznie wierzysz? Że tak im dobrze z oczu patrzyło?
    A jakby pytało cię gestapo w czasie wojny o żydów czy partyzantów to
    oczywiście zawsze prawdomównie powiesz kto-gdzie-kiedy...

    > Ludzie, posłowie, senatorzy, eurodeputowani!
    > Opanujcie się !
    > Co wam przeszkadza, że u proboszcza w księdze jest wasze imie, nazwisko data
    > urodzenia, chrztu?

    Jeśli zaistniało tam bez ich uprzedniej woli to i nie dziwi że ludziom
    posłom, senatorom, eurodeputowanym może jego istnienie tamże przeszkadzać...

    > Jesteś ochrzczony? - jesteś, no to jesteś ?

    Chrzest jako wcielenie do wspólnoty bez mozliwości świadomego wyrażenia
    woli do niej przynalezności i w dodatku utrzymywanie aktywnego udziału
    w praktykach religijnych pod sankcją popadnięcia w "grzech"? Przecież to
    przymus oraz psychomanipulacja...a topachnie sektą. Na odległość...

    > A że chcesz być ateistą - Twoje
    > prawo.
    > Ciekawe, że tylu ludzi walczy o możliwość aborcji jak by nie było bez
    > pytania dziecka o zdanie, a jednoczesnie ma pretensje że go rodzice bez jego
    > zgody ochrzcili a ksiądz wpisał.

    Tu akurat nie chodzi co ktoś mu zrobił wcześniej ale o to czego nie chce
    zrobić teraz na jego wyraźne życzenie i zgodnie z uzasadnioną racją
    [sankcją] prawną państwa jakiego jest obtwatelem...

    > Nawet jak Cie ochrzcili to możesz zostać
    > ateistą, ale jak by cie wyskrobali to nawet ateistą już byś nie mógł
    > być....
    > A co ma powiedzieć obrzezany żyd? też sie go nikt nie pytał o zgode....

    W UE i USA zapewne może dochodzić odszkodowania za okaleczenie. ;P

    > Wpiszcie sobie w google swoje imie i nazwisko... możecie się zdziwić ....

    A to czym? Ja nic dziwnego w googlach po wpisaniu owych mian nie widzę...

  • 28. Data: 2008-05-12 22:00:55
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

  • 29. Data: 2008-05-12 22:37:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ależ ci którzy nigdy dobrowolnie nie wstąpili nie mają z czego
    > wystepować! Tylko chcą żeby ich dane nie figurowały tam gdzie
    > ich sami nie podawali! ;)

    Zlituj się i nie ciąg tej bzdury. Do czasu osiągnięcia pełnoletności
    oświadczenia woli w imieniu małoletniego składają rodzice / opiekunowie i
    ma ono takie znaczenie, jak oświadczenie małoletniego. Jest kilka wyjątków
    od tej zasady, ale akurat dla naszego zagadnienia nieistotnych.

    Funkcję, o której piszesz, polegającą na dobrowolnym potwierdzeniu chęci
    przynależności do Kościoła dawniej spełniało bierzmowanie. Kanon 891 prawa
    kanonicznego stanowi: "Sakrament bierzmowania wierni powinni przyjmować w
    pobliżu wieku rozeznania, chyba że Konferencja Episkopatu określiła inny
    wiek, albo istnieje niebezpieczeństwo śmierci, lub zdaniem szafarza co
    innego doradza poważna przyczyna." Z czasem się to trochę wypatrzyło, bo
    bierzmowanie przyjmuje się teraz w 9 klasie chyba, czyli w wieku, gdy
    człowiek już w sumie jest rozumny, ale jeszcze rzadko samodzielny na tyle,
    by mógł się przeciwstawić woli rodziców. Ale na dobrą sprawę nie wiadomo
    kiedy by ten wiek był dobry. Najsensowniej by było, by jakoś to oddzielić
    od szkoły i by każdy mógł sam zdecydować. Bo teraz jest to trochę presja
    klasy a i jakoś tak dziwnie część zajęć w szkole. Niby pewnie da się
    przejść do następnej klasy bez bierzmowania, ale łyso tak.

    Ale tak, czy siak wolę przystąpienia do Kościoła wyrażają w naszym imieniu
    rodzice i na to nic nie poradzisz. Tak było od kilku tysięcy lat i raczej
    jest mało prawdopodobne, by się to w dającej się przewidzieć przyszłości
    zmieniło.

  • 30. Data: 2008-05-13 00:09:15
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zlituj się...

    Litość tylko dla litościwych! ;P
    A Miłosierdzie dla zdolnych je przyjąć. ;)

    > i nie ciąg tej bzdury.

    Masz prawo do takiej oceny estetyczno-moralno-intelektualnej, jak najbardziej!
    Rzecz to gustu...choć jakże gusta świadczą wiele o ich właścicielu...ujjjj wiele...
    ;)

> [...]
    >
    > Funkcję, o której piszesz, polegającą na dobrowolnym potwierdzeniu chęci
    > przynależności do Kościoła dawniej spełniało bierzmowanie.

    "Szkoda" że już nie spełnia...prawda? ;)

> [...]
    > wiek, albo istnieje niebezpieczeństwo śmierci, lub zdaniem szafarza co
    > innego doradza poważna przyczyna." Z czasem się to trochę wypatrzyło,

    Jak wszystko w tej instytucji...jak wszystko...
    Czy to cię ani trochę nie zastanawia?
    Więcławski miał więcej czasu na
    refleksję od ciebie...a może
    za dużo? Co?! ;)))

> [...]
    > klasy a i jakoś tak dziwnie część zajęć w szkole. Niby pewnie da się
    > przejść do następnej klasy bez bierzmowania, ale łyso tak.

    Cos ty za dobrze znasz te klimaty i prawo kanoniczne... ;)
    Widać że siedzisz w środku tematyki. Poradami w kwestii
    "rozwodów kościelnych" tez się zajmujesz? Bo tak serio
    mam kilku chętnych na konsultację szans na orzeczenie
    nieważności. Może choć jednego skonsultujesz? Opiszę
    sprawę w nowym wątku...będzie nowy temat kościelno
    -prawny, zapewne zainteresuje wielu...tak myślę.
    ;)

> [...]
    > jest mało prawdopodobne, by się to w dającej się przewidzieć przyszłości

    Ja tam widzę zbyt wiele twojej chęci [dobrej acz brukującej to co zwykle]
    by nikt sobie z tymi zmianami szybko nie poradził...tyle tej chęci ile przesady
    w dedykowaniu kilkutysęcznego okresu tej niewątpliwie wątpliwej moralnie tradycji
    ;)

> [...]

    > kościoła. Na mój gust powinni wpis wykreślić z odpowiednią adnotacją i
    > od tego momentu zaprzestać dalszego przetwarzania danych.

    Wykreślić w sposób uniemożliwiający odczyt tych danych osobowych chyba
    się bez problemu da...skoro daje się tak zatrzeć np tajne dane w innych
    dokumentach.