  • 1. Data: 2002-02-05 12:33:04
    Temat: Ustawa antypiracka
    Od: "Waldek" <s...@z...com.pl>

    Mam takie pytanko.
    Z dostępnych mi informacji wynika, że wszystkie programy, które ukazały się
    na rynku przed wejściem ustawy o ochronie praw autorskich tj. przed czerwcem
    1994 roku nie podlegają tej ustawie, czyli można je używać bez żadnych
    licencji.
    Czy ktoś mógłby to potwierdzić lub zaprzeczyć?
    Jeżeli jest to prawda to, które programy microsofta nie podlegają tej
    ustawie. Chodzi mi o Windows 3.11 for Workgroups oraz Word 6.0 i Excel 5.0
    lub ewentualnie gdzie zasięgnąć wiarygodnej informacji.

    A jak jest z wersjami OEM oprogramowania, czy są one ważne tylko w wypadku
    ich zakupu z nowym komputerem?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Waldek

  • 2. Data: 2002-02-05 13:22:47
    Temat: Re: Ustawa antypiracka
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, Waldek wrote:

    > Z dostępnych mi informacji wynika, że wszystkie programy, które ukazały się

    Masz złe informacje. Amnestię na te programy skreślono w lipcu 2000.

    > A jak jest z wersjami OEM oprogramowania, czy są one ważne tylko w wypadku
    > ich zakupu z nowym komputerem?

    Tak (niekoniecznie komputerem, dzisiaj przedmiotem licencji OEM może być
    nawet mysz).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-02-06 13:52:37
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Masz złe informacje. Amnestię na te programy skreślono w lipcu 2000.

    precyzyjniej rzecz ujmujac w 2000 roku zniesiono abolicje, czyli _nie
    sciganie_, korzystanie nie bylo _legalne_ jednak i wczesniej.
    v.

  • 4. Data: 2002-02-06 14:52:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Feb 2002, Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > precyzyjniej rzecz ujmujac w 2000 roku zniesiono abolicje, czyli _nie
    > sciganie_, korzystanie nie bylo _legalne_ jednak i wczesniej.

    Hmm, jeśli nie można było penalizować korzystania, to czy to nie wyłączało
    bezprawności? Przecież ustawodawca nie założył że "abolicja" jest
    rozwiązaniem tymczasowym (jak się później okazało).

  • 5. Data: 2002-02-06 16:43:07
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...
    > Hmm, jeśli nie można było penalizować korzystania, to czy to nie wyłączało
    > bezprawności? Przecież ustawodawca nie założył że "abolicja" jest
    > rozwiązaniem tymczasowym (jak się później okazało).

    ...Jedno skreslenie piorem ustawodawcy zmienia tony kodeksow w makulature...
    ;)
    v.