  • 51. Data: 2007-06-08 16:02:20
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Henry (k) napisał(a):
    > Niedawno fotografowałem kwitnące drzewa w czyimś sadzie - nawet nie wiem
    > czyj. Pokaż mi paragraf który uznaje tę czynność za bezprawną. Do
    > przebywania na czyimś terenie nie potrzebuję prawa - wystarczą mi nogi.

    tak? czyli możesz wchodzić gdzie chcesz i jak chcesz?
    zdajesz sobie sprawę że na żądanie właściciela musiałbyś ten sad opuścić?

    KG

  • 52. Data: 2007-06-08 16:07:25
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

    > zdajesz sobie sprawę że na żądanie właściciela musiałbyś ten sad opuścić?

    A był ogrodzony?

    Sz.

  • 53. Data: 2007-06-08 16:11:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Szerr napisał(a):
    > A był ogrodzony?

    a jakie ma to znaczenie?

    KG

  • 54. Data: 2007-06-08 16:15:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 15:49:02 +0200, kam napisał(a):

    > ma wyłączne prawo dysponowania swoją rzeczą i korzystania z niej
    > wystarczy dla wprowadzania ograniczeń dostępu dla innych (w określonych
    > granicach)

    Tak - w granicach określonych przez ustawy - a nie przez siebie.
    Więc właściciel centrum handlowego może ustalić godziny otwarcia,
    zakaz wchodzenia osobom pijanym lub palącym papierosy itp. rzeczy
    w regulaminie, ale nie może zakazać fotografowania ponieważ żadna
    ustawa nie daje mu prawa do takiego ograniczania wolności innych
    ludzi. Cieszę się że się ze mną zgadzasz.

    > ale może wskażesz odpowiednie ograniczenie?

    Art 5 KC

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 55. Data: 2007-06-08 16:16:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Henry (k) napisał(a):
> [...]
    > w regulaminie, ale nie może zakazać fotografowania ponieważ żadna
    > ustawa nie daje mu prawa do takiego ograniczania wolności innych

    a jaka ustawa daje mu prawo ustalenia godzin otwarcia?

    > Cieszę się że się ze mną zgadzasz.

    z pewnością
    ale znudziłem się

    > Art 5 KC

    i co jeszcze?

    KG

  • 56. Data: 2007-06-08 16:23:58
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 18:02:20 +0200, kam napisał(a):

    > tak? czyli możesz wchodzić gdzie chcesz i jak chcesz?

    Mogę :-)

    > zdajesz sobie sprawę że na żądanie właściciela musiałbyś ten sad opuścić?

    Zdaję - no chyba że bym wolał grzywnę (500zł to nie mało) ;-)
    Ale nawet jakby co, to bym ją dostał nie za wejście i nie za
    nieprzestrzeganie regulaminu, ale za nie opuszczenie - i to
    z KW, a nie z "widzimisię" właściciela.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 57. Data: 2007-06-08 18:21:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:

    > Jak mówisz zawieranie umów jest dobrowolne, jak nie zgadzasz się na
    > regulamin - czyli warunki korzystania z nieruchomości, to droga wolna.

    Ale czy w celu egzekucji tej umowy wolno się posługiwać Policją?
    No i art. 193 mówi o ogrodzonym terenie i jego opuszczeniu... a co jak
    fotograf robi zdjęcia przez płot?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 58. Data: 2007-06-08 18:23:07
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > a jakie ma to znaczenie?
    >
    > KG

    W świetle art. 193 KK chyba ma...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 59. Data: 2007-06-08 18:33:07
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > W świetle art. 193 KK chyba ma...

    jest jeszcze kodeks wykroczeń

    KG

  • 60. Data: 2007-06-08 18:33:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > No i art. 193 mówi o ogrodzonym terenie i jego opuszczeniu... a co jak
    > fotograf robi zdjęcia przez płot?

    nic

    KG