  • 1. Data: 2005-11-15 10:20:38
    Temat: Urlop okolicznościowy - ślub brata
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Witam!

    Czy z okazji ślubu mojego brata przysługuje mi jeden dzień urlopu
    okolicznościowego.
    Jeśli tak to na podstawie jakich przepisów.
    W kodeksie pracy tego nie znalazłem.

    Pozdrawiam!
    Winetoo

  • 2. Data: 2005-11-15 11:59:48
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy - ślub brata
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy z okazji ślubu mojego brata przysługuje mi jeden dzień urlopu
    > okolicznościowego.
    > Jeśli tak to na podstawie jakich przepisów.

    To gwarantował Kodeks Pracy, ale szukam i też nie mogę znaleźć. Można
    zadzwonić do Inspekcji pracy i spytać czy się należy i który artykuł to
    gwarantuje.

  • 3. Data: 2005-11-15 21:34:40
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 11:20:38 +0100, Winetoo napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy z okazji ślubu mojego brata przysługuje mi jeden dzień urlopu
    > okolicznościowego.
    > Jeśli tak to na podstawie jakich przepisów.

    Niestety, na ślub brata dni wolne nie przysługują :(
    Wynika to pośrednio z KP a bezpośrednio z Rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu
    usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień
    od pracy.

    Zwolnienie od pracy przysługują, m.in.:
    W wymiarze 2 dni ? w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    w wymiarze 1 dnia ? w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    Pozdrawiam,
    Daniel Wieszczycki
    doradcy-prawni.pl

  • 4. Data: 2005-11-15 21:51:53
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

  • 5. Data: 2005-11-15 23:08:34
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 15 Nov 2005 12:59:48 +0100, *Maria*
    <news:dlcil5$lh1$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > To gwarantował Kodeks Pracy, ale szukam i też nie mogę znaleźć. Można
    > zadzwonić do Inspekcji pracy i spytać czy się należy i który artykuł to
    > gwarantuje.

    Na ślub brata to się chyba nie należy :-(
    Musisz wziąć raczej dzień urlopu.

    --
    Kaja