  • 21. Data: 2006-06-24 17:36:25
    Temat: Re: Upublicznienie nagranej rozmowy
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2006 18:46:07 +0200, Agaton napisał(a):

    > Tak. Przynajmniej w kręgach, które mają kontakt z prokuraturą. Kiedy
    > występuje jako prokurator jego wizerunek nie jest chroniony.

    To że go znają Ci z którymi pracuje nie znaczy, że jest osobą *powszechnie*
    znaną. Przeczytaj sobie orzecznie SN OSP 2002/12/634.
    Poza tym to podobnie jak z wójtem - zna go okolica i można opublikować
    jego zdjęcie w gazecie lokalnej. Ale opublikowanie w ogólnopolskiej będzie
    już naruszeniem prawa.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2006-06-24 18:17:46
    Od: Sweeden <m...@t...de>

    Henry (k) wrote:

> [...]
    > Poza tym to podobnie jak z wójtem - zna go okolica i można opublikować
    > jego zdjęcie w gazecie lokalnej. Ale opublikowanie w ogólnopolskiej będzie

    ROTFL

    A krytyka ZChN ktoremu kibicowala sedzia z Wodzislawia przestepstwem
    Kryminalnym. Do czasu.

  • 23. Data: 2006-06-24 18:23:18
    Od: Sweeden <m...@t...de>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Prokurator z reguły nie jest osobą powszechnie znaną.
    >
    > Prezydent - owszem. Ale nie zwykły, szeregowy prokurator.

    W szkole lekcji z logiki nie bylo?

    Dla zaistnienia warunkow osoby publicznej, bo do tego sprowadza sie
    kwalifikacja prokuratora w tym wypadku, osoba ta musi czynnie brac
    udzial w kontrowersji. Prokurator z zasady bierze, wiec automatycznie
    staje sie osoba publiczna. I nie ma znaczenia czy zna go cala Polska,
    czy tez tylko wiejskie burki sikaja na jego nogawke.

    Zalozmy, ze jest tak jak twierdzisz, to jakimi kwalifikacjami mamy sie
    podpierac, zeby rozronic kto jest osoba powszechnie znana?

  • 24. Data: 2006-06-24 19:20:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sweeden wrote:

    > W szkole lekcji z logiki nie bylo?

    Była. Polski też był. U ciebie najwyraźniej ani jednego, ani drugiego.

    Poczytaj sobie: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=47954

  • 25. Data: 2006-06-24 20:41:23
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czego nie rozumiesz w słowie "powszechnie"?

    Czego nie rozumiesz w "Ustawie o prawie autorskim ..."?
    Czy zgodnie z Twoim rozumieniem filmując betoniarza na budowie należy
    uzyskać jego pisemną zgodę? Czy przy okazji oddania do użytku
    nowowybudowanej drogi mam wyciąć z relacji dyrektora lokalnej firmy,
    która tę drogę wybudowała?
    Agaton

  • 26. Data: 2006-06-24 21:19:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agaton wrote:

    > Czy zgodnie z Twoim rozumieniem filmując betoniarza na budowie należy
    > uzyskać jego pisemną zgodę? Czy przy okazji oddania do użytku

    Na filmowanie - nie. Na publikację - tak (jeśli stanowi zasadniczy
    element zdjęcia, a nie tylko pałęta się gdzieś w tle).

    > nowowybudowanej drogi mam wyciąć z relacji dyrektora lokalnej firmy,
    > która tę drogę wybudowała?

    Jak wyżej.

  • 27. Data: 2006-06-25 00:49:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.06.2006 Agaton <gigsa@USUN_wp.pl> napisał/a:
    > Czy zgodnie z Twoim rozumieniem filmując betoniarza na budowie należy
    > uzyskać jego pisemną zgodę? Czy przy okazji oddania do użytku

    Aby filmować - nie, aby rozpowszechnić jego wizerunek - tak. No chyba, że
    ten betoniarz to np. Majkel Dżekson który właśnie wmurowuje kamień
    węgielny lub stanowi szczegół filmowanej całości.

    > nowowybudowanej drogi mam wyciąć z relacji dyrektora lokalnej firmy,
    > która tę drogę wybudowała?

    Tak, jeśli chcesz to publikować a nie masz na to jego zgody. No chyba że
    to ponownie Majkel Dżekson który w tym momencie pełni obowiązki dyr. tej
    firmy.

    Zauważ, że to co wcześniej przytoczyłeś:
    "osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnie-
    niem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecz-
    nych, zawodowych,

    wymaga jednoczesnego spełnienia 2ch warunków: 1) ma być powszechnie znana
    i 2) ma wykonywać czynności związane z jej dzialanością zawodową,
    społęczną etc. Jeden nie wystarczy.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2006-06-25 01:13:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    > pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,

    Nb. wizerunek to obraz (zdjęcie, podobizna etc), więc do wyjściowego
    problemu ww art. ma się nijak.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2006-06-25 04:23:51
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Na filmowanie - nie. Na publikację - tak (jeśli stanowi zasadniczy
    > element zdjęcia, a nie tylko pałęta się gdzieś w tle).

    > Jak wyżej.

    Czy widziałeś kiedyś operatora mającego na ramieniu kamerę a ręce plik
    oświadczeń na ze zgodą na publikację? Czy możesz stwierdzić, że wszyscy
    w Polsce znają np. posłów?
    Przy takim stanowisku nie istniały by "Wiadomości" czy "Fakty".

  • 30. Data: 2006-06-25 04:29:42
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Nb. wizerunek to obraz (zdjęcie, podobizna etc), więc do wyjściowego
    > problemu ww art. ma się nijak.

    Racja. Tylko, że przedpiśca pisał o zdjęciu. I była to dpowiedź z
    fragmentem do którego się odnosi. Wycinając to do czego się odniosłem
    zniekształcasz sens. Chociaż mam wątpliwości czy głos nie jest częścią
    wizerunku.
    Agaton