  • 11. Data: 2005-11-10 11:19:52
    Temat: Re: Uprawnienia policji
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "A.S." <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:dkv7gn$tvs$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście że ma, ale możesz odmówić ,
    > tyle że wtedy może "zabrać" cię na komende
    > i tam przeprowadzić rewizje.
    > Jeśli okaże się, że jesteś "czysty" to wypuszczą i przeproszą (być może)

    Hehe no jak zabiorą na komendę, to już zadbają
    o to żebyś nie był "czysty".

    Stach

  • 12. Data: 2005-11-10 11:29:31
    Od: g...@p...onet.pl

    > Jeśli podejrzewa Cie o popełnienie siakiegoś przestępstwa np
    > kradzież pieniędzy, to może Cie "zatrzymać" i sprawdzić czy aby
    > na pewno się nie dopuściłeś takowego czynu.

    Rozumiem, że po tym wszystkim sporządzi protokół z przeszukania i kopię wręczy
    tobie?

  • 13. Data: 2005-11-10 11:38:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zawsze.

    przy uzasadnionym podejrzeniu przed zatrzymaniem

    P.

  • 14. Data: 2005-11-10 11:39:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dkv69n$799$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli podejrzewa Cie o popełnienie siakiegoś przestępstwa np kradzież
    > pieniędzy, to może Cie "zatrzymać" i sprawdzić czy aby na pewno się nie
    > dopuściłeś takowego czynu.

    tyle ze te podejrzenie to nie spodnie z 3 paskami.

    P.

  • 15. Data: 2005-11-10 12:23:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Hehe no jak zabiorą na komendę, to już zadbają
    > o to żebyś nie był "czysty".

    Za duzo filmow...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 16. Data: 2005-11-10 13:44:30
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:dkve4c$msp$2@news.onet.pl...

    > Za duzo filmow...

    Skoro cię gość zwinął, to będzie mu zależało
    na tym, żeby się nie okazało, że zwinął cię
    bezpodstawnie.

    Stach

  • 17. Data: 2005-11-10 18:51:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Skoro cię gość zwinął, to będzie mu zależało
    > na tym, żeby się nie okazało, że zwinął cię
    > bezpodstawnie.

    Jezeli ktos zostaje zwieniety to nie za niewinnosc.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 18. Data: 2005-11-10 19:46:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "hs" <h...@U...TO.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Nie bredź. KPK poczytaj lepiej.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 19. Data: 2005-11-10 22:00:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "hs" <h...@U...TO.wp.pl> napisal w wiadomosci

    > 1. Np. gdy sasiedzi w bloku zglaszaja na policje glosne zachowanie w
    > mieszkaniu w którym przebywam i przyjezdzaja panowie policjanci to
    czy
    > mam obowiazek wpuscic ich do mieszkania czy moge rozmawiac na
    klatce?

    Mozesz rozmawiac na klatce, chyba, ze policjanci zdecyduja sie na
    dokonanie przeszukania. Wówczas masz obowiazek ich wpuscic, zle taka
    czynnosc wymaga pózniejszego zatwierdzenia przez prokuratora i nie
    bardzo widze jej glebszy sens w wypadku zaklócenia ciszy nocnej.

    > Czy jestem zwolniony z rozmowy z policja i (wpuszczania ich do
    lokalu)
    > jesli nie ma wlasciciela mieszkania, a ja tam tylko czasowo
    przebywam
    > (nie jestem zameldowany lub/i nie mam umowy najmu) ?

    Nie ma czegos takiego, jak zwolnienie z obowiazku rozmowy. Okazac
    dokumenty lub podac dane personalne masz obowiazek obwarowany sankcja
    jako wykroczenie. Poza tym mozesz oswiadczyc, ze nie mas zamiaru z
    nimi rozmawiac. Z tym, ze wówczas trudno bedzie policjantowi nabrac
    przekonania, ze samo pouczenie wystarczy, bys wrócil na "wlasciwa"
    droge i pewnie skonczy sie to wnioskiem o ukaranie przez sad grodzki
    za zaklócenie ciszy.

    > 2. Czy policjant ma prawo podejsc do mnie na ulicy i zarzadac
    pokazania
    > zawartosci portfela, kieszeni, przeszukac kurtke itp. ??

    Tak. jest to tzw. kontrola osobista. Oczywiscie jest to obwarowane
    odpowiednimi przepisami, tym nie mniej policjant takie prawo ma.

    > 3. Kiedy mozna zostac zatrzymanym na 48/24 h ??

    Z grubsza rzecz biorac, to do zatrzymania moze dojsc, gdy bedziesz
    podejrzewany o popelnienie wykroczenia/przestepstwa, bedziesz swoim
    zachowaniem zagrazal sobie lub innym, bedziesz w stanie nietrzezwosci
    albo w wypadku choroby psychicznej. Kazdy z tych przypadków jest
    opisany w ustawach i obwarowany pewnymi warunkami.

  • 20. Data: 2005-11-11 10:23:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jezeli ktos zostaje zwieniety to nie za niewinnosc.

    naiwny jestes.

    P.