  • 1. Data: 2005-06-16 17:04:07
    Temat: Uprawnienia kontrolera MZK
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    WItam,

    Dzisiaj przeżyłem nieprzyjemną sytuacje i w związku z tym mam pytanie

    Czy kontroler biletów w trolejbusie ma prawo uniemożliwić pasażerowi
    opuszczenia pojazdu w celu dokonania kontroli biletów ?

    Sytuacja wyglądała następująco. Trolejbus wjechał na przystanek na
    którym miałem wysiąść. Wychodziłem z trolejbusu, miałem już nogę w
    powietrzu gdy z zewnątrz zostałem wepchnięty przez wsiadających
    osiłków do pojazdu z okrzykiem kontrola biletów. Zaproponowałem
    zakończenie kontroli na przystanku, gdyż właśnie wysiadałem. Niestety
    kontroler uniemożliwił mi opuszczenie pojazdu. Trolejbus ruszył.
    Przejechałem z kontrolującymi dwa przystanki okazując ważny bilet
    miesięczny. I dlatego mam pytanie czy kontroler miał prawo wepchnąć
    mnie z powrotem do pojazdu i uniemożliwić mi opuszczenie pojazdu na
    przystanku na którym miałem wysiąść a w konsekwencji pozbawić mnie
    wolności na 5 minut. Chętnie zgłosiłbym to do prokuratury. Ja tylko
    spóźniłem sie do pracy, a mogło to być jakieś małe dziecko, które
    zostałoby wywiezione kilka przystanków dalej.

    Dariusz Młyński

  • 2. Data: 2005-06-16 17:36:57
    Temat: Re: Uprawnienia kontrolera MZK
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Wychodziłem z trolejbusu, miałem już nogę w
    > powietrzu gdy z zewnątrz zostałem wepchnięty przez wsiadających
    > osiłków do pojazdu z okrzykiem kontrola biletów.

    jest to niedopuszczalne,
    myślę, że art. 217 kk - naruszenie nietykalności cielesnej

    --
    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 3. Data: 2005-06-16 18:03:32
    Od: robson <b...@b...pl>

    Prawa nie należy mieszac do tak błachych spraw.

    Trzeba było ich skasować, to byś miał satysfakcje:))

    A tak jedyne sensowne rozwiązanie to skarga do kogoś
    kto prace kanarów nadzoruje (to zależy od miasta)
    dodatkowo mozesz starać sie sprawą zainteresować jakąś
    regionalna gazete.

    Zachowanie kanarów skandaliczne!!

  • 4. Data: 2005-06-16 19:37:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości

    > jest to niedopuszczalne,
    > myślę, że art. 217 kk - naruszenie nietykalności cielesnej

    Ja bym tu raczej widział 189§1 kk czyli pozbawienie wolności, albo
    ewentualnie 191§1 kk. To drugie na pewno. Pozostaje jedynie kwestia
    dowodowa.

  • 5. Data: 2005-06-16 19:52:07
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > mnie z powrotem do pojazdu i uniemożliwić mi opuszczenie pojazdu na
    > przystanku na którym miałem wysiąść a w konsekwencji pozbawić mnie

    Twój kolega był juz uprzejmy się nam poskarżyc, parę wątków wczesniej.
    Nie, kontrolerzy ewidentnie złamali prawo (o ile sytuacja wyglądała tak jak
    piszesz).

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2005-06-18 11:03:49
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Twój kolega był juz uprzejmy się nam poskarżyc, parę wątków
    wczesniej.

    Widocznie jest to zbieg okoloczności i któś ma podobny problem.

    > Nie, kontrolerzy ewidentnie złamali prawo (o ile sytuacja wyglądała
    tak jak
    > piszesz).

    A jakieś paragrafy ?

  • 7. Data: 2005-06-18 11:05:47
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > jest to niedopuszczalne,
    > myślę, że art. 217 kk - naruszenie nietykalności cielesnej

    Ale jak pouczyli mnie mądrzy policjanci (którym pewnie nie chciało się
    spisywać protokołu)
    nie jest to ścigane z urzędu i musze wnieść sprawę cywilna do sądu.
    Ja natomiast chciałbym aby takim kontrolerem zajęła się policja

  • 8. Data: 2005-06-18 11:09:39
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Ja bym tu raczej widział 189§1 kk czyli pozbawienie wolności, albo
    > ewentualnie 191§1 kk. To drugie na pewno. Pozostaje jedynie kwestia
    > dowodowa.
    dzięki. Z dowodami będzie problem.
    Jedynym dowodem są moje słowa, trzy połączenia z komórki na 112 gdzie
    wzywałem radiowóz, treść moich rozmów z 112 i fakt, że znalazłem się
    trzy przystanki dalej niż mój zakład pracy mając ważny bilet. Ale te
    "dowody" musi ocenić sąd. Przypuszczam, że prokurator będzie dążył do
    umorzenia sprawy.
    W Lublinie podobna sprawa ciągnęła się 4 lata (tam dodatkowa pasażera
    pobito). Prokurator kilkakrotnie umarzał śledztwo, kontrolerzy
    oskarżyli pasażera o napad ale w końcu pasażer wygrał.

  • 9. Data: 2005-06-18 11:11:53
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie jest to ścigane z urzędu i musze wnieść sprawę cywilna do sądu.
    > Ja natomiast chciałbym aby takim kontrolerem zajęła się policja

    Sprawa toczy się z oskarżenia prywatnego, ale w sądzie karnym, a nie
    cywilnym. Poszukaj na necie wzorów "prywatnego aktu oskarżenia", to
    zorientujesz się o co chodzi.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 10. Data: 2005-06-18 12:05:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:42b400f4$1@news.home.net.pl...

    > dzięki. Z dowodami będzie problem.

    Jeśli jeździsz tym samym autobusem do pracy, to rozejrzyj się, czy nie
    ma czasem stałych pasażerów. jeśli to jest autobus rzadziej kursujący,
    to często codziennie pasuje tym samym osobom. Takie osoby mogły by być
    świadkami. W opisanym wypadku wbrew pozorom krytyczne może być zeznanie
    2-3 osób, które widziały, ze chciałeś wysiąść,a kontroler Ci to
    uniemożliwił. reszta nieważna. to czy miałeś bilet, czy nie i jaki. Tego
    już widzieć nie musieli.