  • 1. Data: 2005-06-16 15:58:44
    Temat: płatności internetowe
    Od: poznan1<k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ja z innej beczki..zajmujemy sie płatnościami prze internet ale... nie jesteśmy
    zabezpieczeni przed numerem, który zrobiła AirPolonia swoim pośrednikom (eCard)
    obsługującym karty płatnicze. nie sadzilismy do tej pory ze to jest mozliwe...

    Airpolonia przyjmowała pieniądze poprzez wpłaty kartami płatniczymi poprzez
    Internet na loty z 3 miesięcznym wyprzedzeniem. Jak ogłosiła upadłość, wielu
    klientów nie zostało obsłużonych a pieniędzy im nie zwrócono
    Ci klienci poszkodowani zwrócili się do eCardu z żądaniem zwrotu pieniędzy,
    ponieważ swoje pieniądze wpłacili do eCardu a usługa nie została wykonana. I nie
    obchodziło ich, że eCard przekazał pieniądze do AirPolonii. Podobno eCard musiał
    zwrócić wiele mln złotych,

    Czy to oznacza, że i my (Serwis udostępnia Klientom różnorodne metody
    wykonywania płatności, przyjmuje płatności Klientów na swoje konta, potwierdza
    Sprzedawcy zrealizowanie płatności i przekazuje te płatności na konto
    Sprzedawcy) może mieć podobne roszczenia od klientów, ponieważ jestem
    pośrednikiem pomiedzy klientem a sprzedawca..., tzn. klient ma prawo zwrócić się
    do nas o zwrot wpłaty, jeśli sprzedawca nie wykona usługi? Nawet, gdy wpłatę tę
    przekazaliśmy sprzedawcy?

    Jeśli tak, co należy umieścić w Regulaminie (dla klientów) oraz jak należy
    postępować, jakie przepisy wziaść pod uwage.....by czemuś takiemu zapobiec? By
    prawnie móc oddalić tego typu roszczenia? Myśle, że dotyczy to nie tylko
    pośrednictwa w płatności kartami płatniczymi, ale również pośrednictwa w
    przekazywaniu wpłat przelewami, (w naszym przypadku bo klient wpłaca na konta
    spolki)
    Jestem Ciekawa opinii na ten temat , jak do tej pory nie moge wpasc na przepisy
    kwestie ta regulujace

    bede wdzieczna za wskazówki

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-16 16:10:27
    Temat: Re: płatności internetowe
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Jestem Ciekawa opinii na ten temat , jak do tej pory nie moge wpasc na przepisy
    > kwestie ta regulujace

    przelewy24 ? :))

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-06-16 16:45:00
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    konta
    > spolki)
    > Jestem Ciekawa opinii na ten temat , jak do tej pory nie moge wpasc na

    Wydaje mi sie, ze kazdy zapis kolidowalby z ustawowa bezposrednia
    odpowiedzialnoscia sprzedawcy - chociaz zapewne jego wprowadzenie
    zakwestionowac moglby dopiero taki UOKiK - a potem klienci musieliby
    dochodzic swoich praw na drodze sadowej. To prawo ma chronic klientow przed
    "szukaniem wiatru w polu"... Jezeli sie myle, prosze mnie poprawic.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-06-16 16:59:41
    Od: poznan1<k...@p...onet.pl>

    zgadzam sie! tylko w tej sytuacji my nie jestesmy sprzedawca ( tylko
    posredniczymy w transakcji) nie wydajemy towaru.Wywiazujac sie z umowy,
    przekazujac pieniadze klienta na konto sprzedawcy , mamy nadzieje, ze towar,
    ktory klient zamówil (kupil) przez internet u sprzedawcy (na stronie internetowej
    sprzedawcy) zostanie mu dostarczony. my przekazujemy pieniade reszta nie lezy
    w naszej gestii...poza tym sie zgadzam nikt nie lubi byc oszukiwany! szczegolnie
    konsument!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-06-16 17:33:55
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

> [...]
    lezy
    > w naszej gestii...poza tym sie zgadzam nikt nie lubi byc oszukiwany!

    Nie wiem, czy jest to mozliwe, ale na zdrowy rozsadek probowalbym pozwu
    zbiorowego razem z klientami, z pelnomocnictwem od nich do ich
    reprezentowania - zeby tym skuteczniej odzyskac dla nich pieniadze i
    jednoczesnie byc moze uniknac pukania tlumow do drzwi, za ktorymi ich
    pieniedzy nie ma (bo poszly do Air Polonia). Nie znam sytuacji tego
    przewoznika i nie wiem, czy z masy upadlosciowej da sie cokolwiek odzyskac.
    W tak duzej sprawie chyba dobrze jest wziac dobrego cywiliste... W kazdym
    razie nie zaszkodzi porozumiec sie z klientami i objac wspolny front - w
    koncu obie strony de facto sa poszkodowane.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2005-06-16 19:33:06
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Skoro Waszą usługą jest tylko przekazywanie pieniędzy od klienta do
    sprzedawcy to chyba za nic innego nie odpowiadacie. Dla porównania :
    jeśli wyśle pieniądze przekazem pocztowym i dotrą one do sprzedawcy, ale
    nie dostane od niego towaru to kogo mam oskarżać ? Chyba nie pocztę ?

    Zupełnie nie rozumiem wyniku sprawy w przypadku eCardu tj. na podstawie
    jakiego paragrafu musieli zapłacić odszkodowanie.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 7. Data: 2005-06-16 19:39:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poznan1" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d8s7jk$oom$1@opal.futuro.pl...

    Wy wykonujecie usługę dostarczenia pieniędzy do adresata. Klient zlecił
    ich dostarczenie i Wy dostarczyliście. To, że AirPolonia nie wywiązała
    się z umowy, to sprawa pomiędzy ich klientem, a nimi. Gdybyście nie
    dostarczyli pieniędzy, to byłby to Wasz problem. Wynika to po prostu z
    analizy umów. Klient zawierał umowę przewozu nie z Wami, tylko z
    AirPolonia. czemu Wy mieli byście ponosić z tego tytułu ryzyko?

  • 8. Data: 2005-06-16 20:33:51
    Od: poznan1<k...@p...onet.pl>

    dokładnie stad moje pytanie, czy to jest mozliwe. Nie znam wyniku sprawy. Jednak
    wlasnie tak opisywala to prasa. Stad moje pytanie. jednak linie myslenia mamy
    podobna ale z doswiadczenia - prawo nasze dostarcza mnóstwo atrakcji
    niejednokrotnie trudno je czasem przewidziec szczegolnie w takiej swerze jaka jest
    Internet i problematyka jemu bliska:) zastanawialam sie nad mechanizmem
    działającym w takim ukladzie i przerzucaniem odpowiedzialnosci?.

    -> http://usenet.pomocprawna.info