  • 1. Data: 2005-06-16 15:56:06
    Temat: Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług a zakaz konkurencji
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Problemy sa nastepujące:

    Prowadzę działalnosć gospodarczą w zakresie usług marketingowych, czyli
    byłam przedstawicielem handlowym pakującym w pólki kasety , ksiązki itp
    w marketach.
    Podpisałam umowe ze zleceniodawcą, w której jest nastepujaca adnotacja:

    "Kazda ze stron ma prawo rozwiązać niniejsza umowę z zachowaniem
    trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca
    kalendarzowego."

    No to ja będąc ta strona złozyłam wypowiedzenie z zachowaniem tego
    okresu dnia 11.5.2005. Zleceniobiorca odebrał moje pismo dnia
    13.05.2005, na co mam potwierdzenie odbioru. Dziasiaj natomiast
    otrzymałam wypowiedzenie od Zleceniodawcy ( dokładnie Wypowiedzenie
    umowy o świadczenie usług na powierzonym sprzęcie - a mianowicie )
    gdzie zarzuca mi rażace naruszenie umowy i z tego wzgledu ma prawo
    wypowiedzieć mi umowę ze skutkiem natychmiastowym.???!!! ( w umowie też
    jest zawarta taka mozliwosć) Zleceniobiorca nie wystosował żadnego pisma
    , które byłoby potwierdzeniem jakichkolwiek upomnień czy nagan. Z tego
    co wiem to jak pracownik złozy wypowiedzenie to juz go wyrzucic nie
    mozna, a jak to jest jeśli jestem zleceniobiorcą a ktoś wycina mi taki
    numer? Czy w tym momencie można dochodzić zwolnienia z wykonywania
    czynności na rzecz firmy a oni niech opłacają moje faktury do końca
    sierpnia? ( na tym śmiesznym wypowiedzeniu napisałam , ze ise nie
    zgadzam z tym co tam nabazgrali)

    Drugie w umowie jest : "Zakaz prowadzenia działalnosci konkurencyjnej
    obowiązuje Zleceniobiorcę również w okresie 12 miesięcy od dnia
    rozwiązania umowy." Czy w tym momencie skoro nie mogę prowadzic
    działalnosci związanej z z usługami marketingowymi u konkurencji to
    przysługuje mi odszkodowanie w wysokosci 25% zawartego w umowie
    wynagrodzenia przez 12 miesięcy?

    No i co z tym zrobic?

    pozdrawiam

    Ania

  • 2. Data: 2005-06-16 16:34:16
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    witam:

    Czy w umowie o swiadczenie uslug byla zawarta klauzula o zakazie wykonywania
    dzialalnosci konkurencyjnej w trakcie trwania umowy oraz po zakonczeniu
    umowy?

    pzdr

    Ma Du

  • 3. Data: 2005-06-16 16:35:39
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Anna wrote:

> [...]
    > działalnosci związanej z z usługami marketingowymi u konkurencji to
    > przysługuje mi odszkodowanie w wysokosci 25% zawartego w umowie

    A, to juz widze :)

    Jezeli podpisalas taka umowe, to nic Ci sie nie nalezy. W przypadku takich
    umow dziala tylko KC a nie KP. Trzeba bylo w umowie zawrzec informacje o
    odszkodowaniu.

    pzdr

    Ma Du

  • 4. Data: 2005-06-16 16:59:25
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    IT napisał(a):
    > Anna wrote:

    > Jezeli podpisalas taka umowe, to nic Ci sie nie nalezy. W przypadku
    > takich umow dziala tylko KC a nie KP. Trzeba bylo w umowie zawrzec
    > informacje o odszkodowaniu.

    Gdzieś były rozważania, że w przypadku samozatrudnienia umowa o
    współpracy z klauzulą zabraniającą pracy u konkurencji staje się de
    facto umową o pracę - a raczej formą umowy agencyjnej i sądy kaoś
    inaczej na to patrzą. I o ile pamiętam, to jeżeli nie ma nic o
    odszkodowaniu, to nie może też być kary.

    Albo płacą odszkodowanie i zakaz obowiązuke albo nie płacą i mogą się w d...

    to tylko IMHO

    MAc

  • 5. Data: 2005-06-16 17:06:01
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    MAc wrote:

> [...]
    > inaczej na to patrzą. I o ile pamiętam, to jeżeli nie ma nic o
    > odszkodowaniu, to nie może też być kary.

    Tak. W zasadzie mozna udowodnic w sadzie ze istnial stosunek pracy, i wtedy
    bekna odszkodowanie, przywrucenie do pracy, i takie tam. Po prostu wtedy
    zacznie dzialac KP a nie KC. :)

    pzdr

    Ma Du

  • 6. Data: 2005-06-16 17:34:52
    Od: Anna <a...@w...pl>

    IT napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy w umowie o swiadczenie uslug byla zawarta klauzula o zakazie
    > wykonywania dzialalnosci konkurencyjnej w trakcie trwania umowy oraz po

    Tak w czasie trwania i 12 miesięcy po.

    Ania

  • 7. Data: 2005-06-16 17:37:28
    Od: Anna <a...@w...pl>

    IT napisał(a):

    > Tak. W zasadzie mozna udowodnic w sadzie ze istnial stosunek pracy, i
    > wtedy bekna odszkodowanie, przywrucenie do pracy, i takie tam. Po prostu
    > wtedy zacznie dzialac KP a nie KC. :)

    Rozumiem , ze muszę załozyc sprawę z powództwa cywilnego? Czyli pociąga
    to za sobą koszty. Czy moze mozna sprawę oddac do sądu pracy?

    Ania

  • 8. Data: 2005-06-16 17:55:13
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Anna wrote:

    > Rozumiem , ze muszę załozyc sprawę z powództwa cywilnego? Czyli
    > pociąga to za sobą koszty. Czy moze mozna sprawę oddac do sądu pracy?
    >
    > Ania

    Od razu do Sadu Pracy o stwierdzenie istnienia stosunku pracy

    pzdr

    Ma Du

  • 9. Data: 2005-06-16 22:05:13
    Od: Anna <a...@w...pl>

    IT napisał(a):
    > Anna wrote:

    > Od razu do Sadu Pracy o stwierdzenie istnienia stosunku pracy
    >
    > pzdr
    >
    > Ma Du

    No dobra ale co z tym dziwnym wypowiedzeniem wypowiedzenia. Firma sobie
    sama zaniedbanie zrobiła a teraz jelenia szukają. Skoro za miesiac maj
    wypłacono kase tak jak sie nalezy to skad nagle im sie wzieło
    komponowanie kosmicznych zarzutów. Czasem to mam ochotę pobawic sie w
    Iniemamocnych, szczególnie uskutecznic akcje ( "atak na szefa
    ubezpieczeń" ale nie w budynku z dykty tylko w takim bloku z lat 80
    zeszłego wieku )

    pozdrawiam

    Ania

  • 10. Data: 2005-06-16 22:15:59
    Od: Anna <a...@w...pl>

    IT napisał(a):

    > A, to juz widze :)
    >
    > Jezeli podpisalas taka umowe, to nic Ci sie nie nalezy. W przypadku
    > takich umow dziala tylko KC a nie KP. Trzeba bylo w umowie zawrzec
    > informacje o odszkodowaniu.

    Ale gdzieś mi sie obiło o ucho, ze jeżeli nie ma okreslonej stawki to
    przysługuje 25% wynagrodzenia przez 12 miesięcy. Chyba , ze
    Zleceniodawca odstapi od klauzuli.

    Ania