  • 1. Data: 2006-01-15 23:51:14
    Temat: Uprawnienia drogówki
    Od: "Wawrzek" <u...@p...bg.univ.gda.pl>

    Witam,

    Zatrzymała mnie drogówka a ponieważ byłem (i jestem)
    przekonany, że nie popełniłem wykroczenia poprosiłem o skierowanie
    sprawy do sądu grodzkiego. W związku z tym seria wstępnych pytań:

    - czy policjant na prawo "wyprosić" mnie z samochodu i "zaprosić"
    do swojego auta?
    - czy to, że cała sprawa była załatwiana przez jednego policjanta
    (zamiast dwóch) ma jakiś wpływ na sprawę?
    - czy zabronione jest zrobienie zdjęcia samochodowi policyjnemu?
    - czy do miasta w którym to się zdarzyło będę wzywany dwa
    razy: na przesłuchanie i na sprawę do sądu?

    Czy mam szansę dowieść swoich racji (mam dwóch świadków) ?

    Pozdrawiam,
    Wawrzek

  • 2. Data: 2006-01-16 01:00:18
    Temat: Re: Uprawnienia drogówki
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Jan 2006 00:51:14 +0100, Wawrzek napisał(a):

    > - czy policjant na prawo "wyprosić" mnie z samochodu i "zaprosić" do
    > swojego auta?

    Tak.

    > - czy to, że cała sprawa była załatwiana przez jednego policjanta
    > (zamiast dwóch) ma jakiś wpływ na sprawę?

    Nie powinno chociaz nie ulatwia mu dowodzenia (no ale to nie twoj problem)

    > - czy zabronione jest
    > zrobienie zdjęcia samochodowi policyjnemu?

    Nie. Tak samo jak policjantowi na sluzbie. W ogole (konkrety w archiwum)
    malo jest rzeczy ktorym nie mozna robic zdjec, roznie bywa dopiero z
    publikacja.
    > Czy mam szansę dowieść swoich racji (mam dwóch świadków) ?
    Jesli masz racje i masz dwoch wiarygodnych swiadkow to teoretycznie masz
    spore szanse z praktyka bywa roznie wiec we wrozke bawic sie nie bede:)
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From

  • 3. Data: 2006-01-16 04:34:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    JFK napisał(a):
    > Tak.

    A mi sie wydaje, ze nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-01-16 04:34:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    scream napisał(a):
    > A mi sie wydaje, ze nie.

    Uzupelniajac: wyjatkiem jest sytuacja, kiedy chca pokazac nagranie z kamery.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-01-16 04:41:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > Uzupelniajac: wyjatkiem jest sytuacja, kiedy chca pokazac nagranie z
    > kamery.

    Art. 129 Uprawnienia Policji

    2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1,
    jest uprawniony do:

    7) wydawania poleceń:
    b) kontrolowanemu uczestnikowi ruchu - co do sposobu jego zachowania;

  • 6. Data: 2006-01-16 11:31:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > jest uprawniony do:
    >

    > 7) wydawania poleceń:
    > b) kontrolowanemu uczestnikowi ruchu - co do sposobu jego zachowania;

    Czyli jeśli każe Ci mówić szeptem po hiszpańsku, albo skakać i klaskać w
    dłonie, to masz tak zrobić? Nie musisz opuszczać pojazdu. Wskaż mi
    paragraf, który mówi inaczej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-01-16 11:41:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Czyli jeśli każe Ci mówić szeptem po hiszpańsku, albo skakać i klaskać w
    > dłonie, to masz tak zrobić?

    Jeśli potrafisz.

    > Nie musisz opuszczać pojazdu. Wskaż mi paragraf, który mówi inaczej.

    Przecież podał. Po co pianę bijesz?

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2006-01-16 11:53:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Leszek napisał(a):
    > Przecież podał. Po co pianę bijesz?

    Nie podał. EOT.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-01-16 12:03:03
    Od: "Dawid" <j...@w...pl>

    w siadanie do radiowozu jest zle odbierane gdyz mozna wtedy zaoferowac
    lapowke, i mozna posadzic policjanta ze chcial wymusic lapowke :) zwlaszcza
    ze byl sam

    pozdrawiam
    Dawid

  • 10. Data: 2006-01-16 12:41:56
    Od: "Wawrzek" <w...@p...com.pl>

    Wielkie dzięki za odpowiedzi... i dyskusję... :)

    Może ktoś zna odpowiedź na ostatnie pytanie:
    - czy do miasta w którym to się zdarzyło będę wzywany dwa
    razy: na przesłuchanie i na sprawę do sądu?

    A przy okazji jeszcze jedno - przeczytałem w jedym z postów:
    "pojazd dłuższy niż ileś-tam metrów (czytaj: TIR z naczepą)
    ma obowiązek utrzymywać przed sobą taki odstęp, by
    mógł zmieścić się wyprzedzający"

    Czy ktoś zna przepis mówiący o tym? Nie mogę znaleść...

    Wawrzek