  • 1. Data: 2006-01-15 22:09:17
    Temat: centralna ewidencja danych osobowych ??
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    witam,

    sytuacja wyglada tak:
    kupiłem nowe mieszkanie, nowy adres nigdzie w żadnym oficjalnym piśmie się nie
    pojawił, poza umową kupna-najmu pomiędzy mną a developerem.

    Proszę mi powiedzieć na jakiej podstawie więc w tydzień po tem fakcie dostaję
    korespobndencję frimy XYZ nie będącej w zaden sposob zwiazana z developerem z
    monitem za jakaś tam zaległą sprawe na nowy adres ? Czy w polsce jest
    centralna baza danych z której kązdy sobie może korzystać ??

    Gdzie takie dane z umowy kupna sprzedazy ( najmu ) sa składowane ??

    JEst ktoś w stanie logicznie to wytłumaczyć ?

  • 2. Data: 2006-01-15 22:13:18
    Temat: Re: centralna ewidencja danych osobowych ??
    Od: "Paula" <p...@p...onet.pl>

    > Gdzie takie dane z umowy kupna sprzedazy ( najmu ) sa składowane ??
    >
    > JEst ktoś w stanie logicznie to wytłumaczyć ?

    MIałam dokładnie tą samą sytuację i tez jestem ciekawa skąd zdobyto mój nowy
    adres, nigdzie jeszcze nie podany...wychodzi na to, że z sądu...tam trafiają
    kopie umów od notariusza...lub od notariusza hmm
    Kto nam rozwikła ta zagadkę?:)

  • 3. Data: 2006-01-15 22:19:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Paula [###p...@p...onet.pl.###] napisał:

> [...]
    > nowy adres, nigdzie jeszcze nie podany...wychodzi na to, że z
    > sądu...tam trafiają kopie umów od notariusza...lub od notariusza

    Raczej nie z sądu, bo nie wyobrażam sobie, kto by te wszystkie adresy
    przekopywał. Najprędzej, to z miejsca poprzedniego zamieszkania. Ktoś,
    kto tam odbierał pocztępodał listonoszowi, ze adresat wyprowadził się
    pod inny adres podając go.

  • 4. Data: 2006-01-15 22:31:12
    Od: " " <m...@g...pl>

> [...]
    > przekopywał. Najprędzej, to z miejsca poprzedniego zamieszkania. Ktoś,
    > kto tam odbierał pocztępodał listonoszowi, ze adresat wyprowadził się

    nie zrozumiałeś mnie. Jak napisałem że nigdzie oficjalnie nowy adres się w
    piśmie nie pojawił, nieoficjalnie tym bardziej nikt nie był informowany. Wieć
    poczte, życzliwych można wyeliminować.
    Ja również po własnym śledztwie przeprowadzanym wielotorowo jestem na 99%
    pewnym że dane te wyciakają z polskich sądów. Nie mam na to niestety dowodów
    no i nie znam prawa w tej dziedzinie czy jest taki tajny dekret by sądy
    gromadziły o obywatelach dane i je udostępniały bez wiedzy komu sięto podoba ?

  • 5. Data: 2006-01-15 22:42:09
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > monitem za jakaś tam zaległą sprawe na nowy adres ? Czy w polsce jest
    > centralna baza danych z której kązdy sobie może korzystać ??

    Rozumiem, że nie meldowałeś się tam? Jest niby Centralne
    Biuro Adresowe (podległe pod MSWiA, w DC przy Kazimierzowskiej;
    każdy może z ich bazy korzystać po uiszczeniu opłaty skarbowej
    w odpowiedniej wysokości), ale tam trafiają dane z meldunków
    (stałych i czasowych ponad 2 miesiące), a nie z sądów ani
    nie od notariuszy... Dziwna sprawa.

    A tak przy okazji - czy mógłbyś się podpisywać
    (chociażby jakimś nickiem)? TIA.

    Piotr

  • 6. Data: 2006-01-15 22:50:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    m...@g...pl wrote:
> [...]
    > gromadziły o obywatelach dane i je udostępniały bez wiedzy komu sięto podoba ?

    Najlepiej zapytać u źródła.
    Powołaj się na ustawę o ochornie danych osobowych i zapytaj skąd mieli
    twój adres.
    To ci wolno zrobić zawsze.

  • 7. Data: 2006-01-15 23:18:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m...@g...pl [###m...@g...pl.###] napisał:

> [...]
    dekret
    > by sądy gromadziły o obywatelach dane i je udostępniały bez wiedzy

    Nie sądzę. Choćby z tego prozaicznego powodu, że nie ma centralnej
    ewidencji. Trzeba by "pozyskać" w każdym sądzie kogoś.