  • 1. Data: 2006-01-16 00:05:49
    Temat: ZUS a nowa ustawa z 1 VI 2006
    Od: cg <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam 49 lat i ustalone prawo do renty inwalidzkiej.
    Prowadze pozarolnicza dzialalnosc gospodarcza, jednoosobowa.
    W zwiazku z nowa ustawa o ubezpeczeniach spolecznych od 1.06.2006
    prawodopodobnie bede musiala oplacac tzw. pelny ZUS.

    Co zrobic aby tego uniknac? Czy istnieje jakies rozwiazanie?

    Juz nie chce wspominac, ze przez te zmiany, prawie caly dochod pojdzie
    na oplate tego ZUSu.

    Bardzo prosze o porade.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-16 23:22:50
    Temat: Re: ZUS a nowa ustawa z 1 VI 2006
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "cg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co zrobic aby tego uniknac? Czy istnieje jakies rozwiazanie?
    >
    > Juz nie chce wspominac, ze przez te zmiany, prawie caly dochod

    Nalezy zawrzec umowe o prace nakladcza. Bodajze minimalna kwota takiej
    umowy, uprawniajaca do wyboru jej jako tytulu ubezpieczenia
    obowiazkowego, to polowa minimalnego wynagrodzenia. I to chyba obecnie
    jedna prosta mozliwosc, ewentualne inne wymagaly by angazowania wielu
    innych podmiotow.

    Oczywiscie nie wspominam tu o mozliwosci "przepisania" firmy na kogos,
    kto przez 2 lata bedzie korzystal z tego obnizonego zus-u, jako o
    mozliwosci oczywistej.

    marekz