  • 1. Data: 2006-01-15 23:41:14
    Temat: Co po egzekucji z nieruchmości?
    Od: "Adampio" <a...@o...pl>

    Witam,
    jest sobie mieszkanie 3 pokojowe, hipoteczne. 10 lat temu zmarla wlascicielka -
    matka syna i dwoch corek. Oczywiscie nikt w ciagu 6 miesiecy nie odrzucil
    spadku.
    W mieszkaniu mieszka jedna z corek i od 8 lat nie placi czynszu (dlug + odsetki
    to juz jakies 20-30% wartosci mieszkania) i nie ma zadnego widocznego majatku,
    syn ma swoje mieszkanie i nie widzi powodu zeby placic za siostre. Druga siostra
    jest na stale za granica. Ze wzgledu na niechec siostr do jakiejkolwiek
    wspolpracy z bratem nie da sie przeprowadzic postepowania spadkowego aby
    sprzedac mieszkanie, splacic dlugi i reszta sie podzielic.
    Wspolnota wystapila do sadu o nakaz zaplaty wobec syna i "krajowej" siostry,
    zostal wydany nakaz na posiedzeniu niejawnym i w wyniku sprzeciwu brata bedzie
    rozp[rawa. Zadnego z rodzenstwa nie stac na splacenie dlugu czyli w gre wchodzi
    chyba tylko egzekucja z nieruchomosci ale ta, jak poczytalem sobie w sieci i w
    archiwum grupy, jest baaardzo kosztowna.

    Mam trzy pytania:
    1. czy, nawet teoretycznie, mozliwa jest tutaj egzekucja z nieruchomosci-
    mieszkania brata (wydaje mi sie ze w swietle art. 16 ustawy o wlasnosci lokali
    raczej nie) lub egzekucja z wynagrodzenia za prace brata?

    2. co w przypadku braku postanowienia o nabyciu spadku dzieje sie z ewentualna
    nadwyzka pieniedzy z licytacji egzekucyjnej mieszkania zadluzonego?

    3. Czy jest moze jednak jakis sposob zeby samodzielnie sprzedac to mieszkanie
    (oszczedza sie na wielu kosztach) i splacic wsponote?

    Pozdrawiam
    Adampio

  • 2. Data: 2006-01-16 00:14:56
    Temat: Re: Co po egzekucji z nieruchmości?
    Od: Marek <q...@w...pl>

    Adampio napisał(a):
> [...]
    > matka syna i dwoch corek. Oczywiscie nikt w ciagu 6 miesiecy nie odrzucil

    to ja sie podlacze pod pytanie:

    Jest mieszkanie wlasnosciowe, wlasciciel zmarl, w mieszkaniu mieszkaja
    pelnoletnie dzieci oraz zona, zadna sprawa spadkowa nie zostala
    przperowadzona, w KW wlascicielem ciagle jest nieboszczyk i tylko on, o
    zonie nie ma zadnej wzmianki
    Oczywiscie mieszkanie jest zadluzone, Wspolnota wlasnie chciala zaczac
    dochodzic swoich naleznosci no i pytanie od kogo? w mysl UoWL od
    wlasciciela, ale chyba nie mozna wystapic z nakazem zaplaty wobec
    nieboszczyka? Ale czy nakaz zaplaty wobec zamieszkujacych zostanie
    wydany? skoro nie sa wlascicielami?
    Dodam ze do tej pory wszelkie informacje o oplatach i wezwania do
    zaplaty byly wystawiane na nieboszczyka i doreczane listami poleconymi
    za potwierdzeniem odbioru.

    Jest jakas mozliwosc przymuszenia rodziny do przeprowadzenia sprawy
    spadkowej?

    pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2006-01-16 04:39:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > wlasciciela, ale chyba nie mozna wystapic z nakazem zaplaty wobec
    > nieboszczyka? Ale czy nakaz zaplaty wobec zamieszkujacych zostanie

    Są właścicielami (a jak nie oni, to ktoś inny), pozostaje wykazanie tego...

    > Jest jakas mozliwosc przymuszenia rodziny do przeprowadzenia sprawy
    > spadkowej?

    Postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku może odbyć się też z wniosku
    wierzyciela.

    KG

  • 4. Data: 2006-01-16 07:41:43
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odsetki
    > to juz jakies 20-30% wartosci mieszkania) i nie ma zadnego widocznego

    wieksza czesc z dlugu juz sie przedawnila, wiec moze dadza rade splacic
    reszte?
    pozdro:)