  • 1. Data: 2009-03-14 13:17:20
    Temat: Uprawnienia do korzystania z lokalu
    Od: p...@g...com

    Witam,

    jestem w trakcie zakładania firmy i w poniedziałek wybieram się do US
    z aktualizacją NIP'u na firmowy i mam teraz pytanie, jest tam pod
    koniec formularza lista dokumentów które należy dostarczyć. Między
    innymi "dokument potwierdzający uprawienia do korzystania z lokalu lub
    nieruchomości". Pytanie moje jest takie, jeżeli ja mieszkam z
    rodzicami to w jaki sposób mam wykazać, że jest uprawniony do
    korzystania z lokalu?

  • 2. Data: 2009-03-14 13:22:28
    Temat: Re: Uprawnienia do korzystania z lokalu
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    W takim wypadku wystarczy dowod osobisty (jesli jestes tam zameldowany)
    jesli nie to umowa z rodzicem ktory jest wlascicielem lokalu.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-14 14:04:51
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 14.03.2009 HANA <h...@p...onet.pl> napisał/a:
    > jestem w trakcie zak?adania firmy i w poniedzia?ek wybieram si? do US
    > z aktualizacj? NIP'u na firmowy i mam teraz pytanie, jest tam pod
    > koniec formularza lista dokumentów które nale?y dostarczy?. Mi?dzy
    > innymi "dokument potwierdzaj?cy uprawienia do korzystania z lokalu lub
    > nieruchomo?ci". Pytanie moje jest takie, je?eli ja mieszkam z
    > rodzicami to w jaki sposób mam wykaza?, ?e jest uprawniony do
    > korzystania z lokalu?
    >
    > W takim wypadku wystarczy dowod osobisty (jesli jestes tam zameldowany)
    > jesli nie to umowa z rodzicem ktory jest wlascicielem lokalu.
    hm... jestem zameldowany w mieszkaniu gdzie założyłem firme, mam w
    dowodzie osobistym ten adres a mimo to w US przy zakładaniu firmy
    prosili mnie o ksero(!) aktu notarialnego poswiadczajacego uprawnienia
    do lokalu (i oryginał do wglądu). Poznań Jeżyce.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 4. Data: 2009-03-14 14:56:26
    Od: p...@g...com

    On 14 Mar, 15:04, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undef...@pld-
    linux.org> wrote:
> [...]
    > PLD Linux Developer      HomePage:http://andrzej.dopierala.name/
    > Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!

    A czy może być umowa użyczenia? Jeśli tak to czy musi ona być
    podpisana przy notariuszu?

  • 5. Data: 2009-03-14 15:04:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:

    > A czy może być umowa użyczenia? Jeśli tak to czy musi ona być
    > podpisana przy notariuszu?

    moze byc
    nie musi

  • 6. Data: 2009-03-14 16:01:28
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > moze byc
    > nie musi

    I raczej dobrze by było aby zawierała klauzule, że nieodpłatne użyczenie.

  • 7. Data: 2009-03-14 16:59:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boropi wrote:

    > I raczej dobrze by było aby zawierała klauzule, że nieodpłatne użyczenie.

    a użyczenie może być odpłatne? :)

  • 8. Data: 2009-03-14 17:05:23
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik <pronigo> napisał:
> [...]
    > nieruchomości". Pytanie moje jest takie, jeżeli ja mieszkam z
    > rodzicami to w jaki sposób mam wykazać, że jest uprawniony do

    po pierwsze to czy ty zamierzasz w tym mieszkaniu rodziców prowadzić DG czy
    tylko tam mieszkać?
    bo wiedz że prowadząc DG nie masz obowiązku posadania lokalu/siedziby GD,
    znając życie US chce ci e wrobić w jakieś sprawy podatkowe, bo jesli podasz
    miejsce zamieszkania jako siedzibę firmy to i pewnie jakeis podatki z tego
    tytułu będziesz musiał comiesięcznie odprowadzać, nie brnij w to bagno, nie
    daj się zrobic w bambuko:O)

  • 9. Data: 2009-03-14 18:01:23
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > a użyczenie może być odpłatne? :)

    Wychodzi na to że nie, ale ja musiałem w skarbówce tak napisać zeby nie było
    żadnych wątpliwości.

  • 10. Data: 2009-03-14 18:16:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boropi wrote:

    > Wychodzi na to że nie, ale ja musiałem w skarbówce tak napisać zeby nie
    > było żadnych wątpliwości.

    to że młode w US są niedouczone i wiedzą wszystko odwrotnie to wiadomo
    od dawna.