  • 11. Data: 2016-06-15 00:59:54
    Temat: Re: Upomnienie ws. zwrotu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-06-16 o 11:11, Artur pisze:
    > Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
    > okres czasu, po którym biblioteka lub inna
    > wypożyczalnia nie może upominać się na
    > podstawie posiadanego pokwitowania
    > o zwrot książki lub innej rzeczy?

    Upominać zawsze się może. Osobną kwestie stanowi przedawnienie.
    Czytelnik nie oddając książki przywłaszcza sobie ją. Jeśli jej wartość
    nie przekracza 416 zł, to wykroczenie. Ścigać nie można po roku. Jeśli
    więcej, to już przedawnienie wynosi 5 lat (chyba, bo nie chce mi się
    patrzeć). Cywilnie skutecznie mogą działać przez 3 lata.

  • 12. Data: 2016-06-15 06:18:16
    Od: "Artur" <A...@k...pl>

> [...]
    > więcej, to już przedawnienie wynosi 5 lat (chyba, bo nie chce mi się
    > patrzeć). Cywilnie skutecznie mogą działać przez 3 lata.

    Bardzo dziękuję.
    W sprawie owych 5 lat przedawnienia - gdzie powinienem zajrzeć
    żeby mieć pewność?

    Artur

  • 13. Data: 2016-06-15 07:09:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-16 o 06:18, Artur pisze:

    > wiadomości news:57608c6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bardzo dziękuję.
    > W sprawie owych 5 lat przedawnienia - gdzie powinienem zajrzeć
    > żeby mieć pewność?

    Kodeks karny.

  • 14. Data: 2016-08-09 09:20:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale czy jako czytelnik podpisując regulamin biblioteki nie zgadzasz się na inne
    warunki?

    -----