  • 1. Data: 2016-06-08 08:16:06
    Temat: 'Ostatnia mila', a dostawcy internetu.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    TPSA (zwan'a dl'a niepoznak'i oranż'em) zobowiązana przez dyrektywy unijne dotyczące
    zapewnienia internetu szerokopasmowego doprowadza ostatnio do wielu budynków
    mieszkalnych światłowody - czy na tych doprowadzonych przez TPSA światłowodach będą
    mogli świadczyć usługi inni dostawcy internetu (prawo 'ostatniej mili'), jak
    przykładowo Net-Serwis, Netia, inni?

  • 2. Data: 2016-06-09 01:03:47
    Temat: Re: 'Ostatnia mila', a dostawcy internetu.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.06.2016 o 08:16, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    światłowodach będą mogli świadczyć usługi inni dostawcy internetu (prawo 'ostatniej
    mili'), jak przykładowo Net-Serwis, Netia, inni?

    Nie. Nie i nie.

  • 3. Data: 2016-06-09 02:01:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jun 2016 08:16:06 +0200, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow> wrote:
> [...]
    > doprowadzonych przez TPSA światłowodach będą mogli świadczyć
    > usługi inni dostawcy internetu (prawo 'ostatniej mili'), jak

    Rozmawiałem z kierownikiem budowy z firmy instalującej (jako
    podwykonawca Orange) taki światłowód w bloku i on stwierdził, że nie
    jest to (wg ich zdania) ostatnia mila, bo nie przyłączają teraz do
    niego końcowych abonentów. Ostatnia mila będzie wtedy gdy kolejny
    podwykonawca podłączy innym światłowodem już konkretnego abonenta
    pod ten światłowód "zbiorczy".

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-06-09 13:24:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-09 o 02:01, Marek pisze:
> [...]
    > końcowych abonentów. Ostatnia mila będzie wtedy gdy kolejny podwykonawca
    > podłączy innym światłowodem już konkretnego abonenta pod ten światłowód

    Rozmawiałem z konsultantami i twierdzili że to są osobne linie całkiem
    obok dotychczasowych.

    Dobra wiadomość jest taka że jak już mi podłączą te kable to nie mając u
    nich telefonu (taki dziwny jestem) nie będę już musiał płacić ich
    sztandarowego haraczu za utrzymanie linii.
    Swoją drogą jak to możliwe że za takie bezczelne naciąganie nikt im
    jeszcze nie przywalił kary żeby w pięty poszło i się pogodzili z rozumem
    i polskim prawem. :-)

  • 5. Data: 2016-06-09 21:43:47
    Od: W <w...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wystukał, co następuje:

    > TPSA (zwan'a dl'a niepoznak'i oranż'em) zobowiązana przez dyrektywy
    > unijne dotyczące zapewnienia internetu szerokopasmowego doprowadza
    > ostatnio do wielu budynków mieszkalnych światłowody

    Źródło?

  • 6. Data: 2016-06-10 09:38:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 09 Jun 2016 19:43:47 GMT, W <w...@w...pl> wrote:
    > Źródło?

    Pezecież to jest głośna operacja na cały kraj, przespałeś ostatnie
    pół roku? Wszędzie o tym trąbią "600Mbit dla każdego", każdy blok
    obklejony kartakami Orange "tutaj wkrótce będzie doprowadzony
    światłowód z super szybkim internetem, teflonem o telewizja, stay
    tuned" itp.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-06-10 20:34:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Moja piwnica.

    -----

  • 8. Data: 2016-06-10 20:37:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bo utrzymanie linii będziesz miał w cenie ;-) Wyższej niż od UPC.

    -----
    > Dobra wiadomość jest taka że jak już mi podłączą te kable to nie mając u nich
    telefonu nie będę już musiał płacić ich sztandarowego haraczu za utrzymanie linii.

  • 9. Data: 2016-06-10 22:36:00
    Od: W <w...@w...pl>

    Marek wystukał, co następuje:

> [...]
    > obklejony kartakami Orange "tutaj wkrótce będzie doprowadzony
    > światłowód z super szybkim internetem, teflonem o telewizja, stay

    Ja nie wątpię w to, że Orange prężnie ciągnie FTTH bo to nie novum... nowum
    to dla mnie ta "dyrektywa unijna nakazujaca 'tpsa'"... bo o ile pozycja
    dominująca i takie tam w przypadku miedzi jak najbardziej, to Orange
    przestało być regulowane w niektórych regionach...

  • 10. Data: 2016-06-11 07:39:26

    W dniu 2016-06-10 o 20:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bo utrzymanie linii będziesz miał w cenie ;-) Wyższej niż od UPC.

    Biorąc pod uwagę multiroom w cenie to jakiegoś dramatu nie ma.

    Dlatego jestem zdziwiony. Zazwyczaj to utrzymanie linii urywało wszelkie
    dyskusje. Było przynajmniej o te 30 zł drożej niż u konkurencji.