  • 1. Data: 2004-07-24 07:45:03
    Temat: Umowa uzyczenia..
    Od: "marcin" <m...@p...fm>

    Witam,

    w ktorym momencie, podczas rejestracji spolki z o.o. potrzebna jest umowa najmu-
    uzyczenia lokalu ??
    Jaki urzad wymaga przedstawienia takiej umowy, a jakie przyjmuja "na wiare"?

    Przegladalem archiwum i nie moglem znalezc jednoznacznej odpowiedzi,
    jak jest z umowa uzyczenia, nie przewidujaca wynagrodzenia.

    Jesli wlascilelem mieszkania jest np. rodzic, jestem tam zameldowany i nie chce
    przysparzac klopotow z dodatkowymi dochodami dla niego..

    Moge spisac umowe uzyczenia jednego pokoju na prowadzenie dzialalnosci?

    dziekuje i pozdrawiam

    marcin

  • 2. Data: 2004-07-24 09:06:26
    Temat: Re: Umowa uzyczenia..
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    chce
    > przysparzac klopotow z dodatkowymi dochodami dla niego..

    Obawiam sie, ze uzyczenie to najgorsze z mozliwych rozwiazan - w przypadku
    uzyczenia nieruchomosci spolce przez rodzica, wartosc rynkowa (nie umowna -
    0pln) prawa stanowi przychod dla spolki. Ponadto uzyczajacy takze placi
    podatek, tak jakby nieruchomosc wynajal na zasadach rynkowych - skutek -
    podatek placa obydwie strony.

    Lepiej bedzie, jesli rodzic uzyczy dziecku - wtedy nie ma skutkow
    podatkowych, a dziecko wnosi prawo wynikajace z uzyczenia do spolki jako
    wklad.
    Mam wrazenie jednak, ze istotnym elementem takiego zwolnienia podatkowego
    musi byc "mieszkalny cel" uzyczenia.

    Kwestie podatkowa zarzuc na pl.soc.prawo.podatki - bo mozna ostro sie
    wpakowac.
    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-07-24 10:05:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <w...@w...pl.com> napisal(a):
    > Mam wrazenie jednak, ze istotnym elementem takiego zwolnienia podatkowego
    > musi byc "mieszkalny cel" uzyczenia.

    A gdzie to widzisz w ustawie?

    Chociaż faktycznie należy się zastanowić, czy wniesienie do spółki,
    która jest przecież inną osobowością prawną, można traktować jako
    używanie przez wspólnika-dziecko. To takie dość naciągane używanie, bo
    moim zdaniem w takim wypadku jednocześnie używa wspólnik (rozporządzając
    tym lokalem), jak i spółka mając w nim siedzibę...
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-07-24 11:57:42
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > moim zdaniem w takim wypadku jednocześnie używa wspólnik (rozporządzając
    > tym lokalem), jak i spółka mając w nim siedzibę...

    W tym wypadku nie ma zastosowania zwolnienie, o ktorym pisalismy na
    pl.soc.prawo.podatki.
    Spolka z o.o. posiada osobowosc prawna i stanowi oddzielny podmiot prawny.