  • 1. Data: 2004-10-26 20:25:40
    Temat: Umowa posrednictwa sprzedazy nieruchomosci
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Witam,
    mam watpliwosci co do umowy okreslonej przez posrednika sprzedazy
    nieruchomosci.

    mozna w niej znalezc paragraf:
    "W przypadku znalezienia przez posrednika nabywcy deklarujacego pisemnie
    wole zakupu (najmu) nieruchomosci za cene oferowana lub do niej zblizona
    (nie nizsza niz ....% ceny oferowanej) oraz odmowe sprzedazy przez
    zamawiajacego za wyzej wymieniona kwote prowizja jest platna w 100%
    ustalonej kwoty prowizji."

    problem dotyczy tej "kwoty zblizonej" (nie mam w zaden sposob okreslone
    jaka kwote mam traktowac jako zblizona). Zeby mi czasem nie poslali goscia
    z oferta za 10000 zl (kiedy dzialka jest warta 10 razy tyle) i nie
    traktowali tego jako kwote zblizona. Gdy zapytalem przedstawiciela firmy
    posredniczacej ten stwierdzil ze to nieistotne.

    Ponadto czy w umowie powinna byc okreslona dolna i gorna granica kosztow
    realizacji posrednictwa w razie rozwiazania umowy zawartej z posrednikiem.
    Mamy tu taki paragraf:
    "Rozwiazanie umowy zawartej na zasadzie wylacznosci w czasie trwania
    klauzuli wylacznosci mozliwe jest tylko w przypadku calkowitej rezygnacji
    ze sprzedazy, oraz po spelnieniu nastepujacych warunkow:
    ..."
    i mamy tutaj jeden punkt:
    "3. Po uiszczeniu - w terminie 7 dni od rozwiazania umowy - kwoty
    stanowiacej koszty realizacji umowy posrednictwa nie mniej niz .... zl"

    No i tu sytuacja jest ta sama.. przedstawiciel stwierdzil ze to ".... zl"
    jest nieistotne.

    Mam wrazenie, ze ta umowa moze sluzyc wyludzeniu odemnie pieniedzy i nie
    wiem czy te obawy sa sluszne.

    Dziekuje za wszelkie uwagi.
    Yoghurt

  • 2. Data: 2004-10-26 22:10:35
    Temat: Re: Umowa posrednictwa sprzedazy nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Yoghurt wrote:
    [...]
    >+ problem dotyczy tej "kwoty zblizonej" (nie mam w zaden sposob okreslone
    >+ jaka kwote mam traktowac jako zblizona).

    Tam SĄ wpisane knkretne procenty czy to pole jest PUSTE ? :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-27 17:59:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yoghurt" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli w pole tych procentów nie wpiszą, bo uważają to za nieistotne, to
    niech zrobią po prostu kreskę dla pewności, by nic nie dopisywali i tyle.
    Wówczas faktycznie to będzie nie istotne, bo będzie 0%, czyli ma być nie
    mniej, niż Twoja cena.

  • 4. Data: 2004-10-27 19:38:00
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    > Tam SĄ wpisane knkretne procenty czy to pole jest PUSTE ? :]
    no puste jest puste.... i tu wlasnie jest problem ;)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-28 07:31:29
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2004 19:59:26 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > Wówczas faktycznie to będzie nie istotne, bo będzie 0%, czyli ma być nie

    Tylko niech ta kreska będzie odpowiedzio długa. Widziałem przypadek gdzie
    krótką kreseczkę przerobiono na siodemkę.

    --
    Falkenstein

  • 6. Data: 2004-10-28 14:04:05
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    > Tylko niech ta kreska będzie odpowiedzio długa. Widziałem przypadek gdzie
    > krótką kreseczkę przerobiono na siodemkę.

    ja tam powalcze o ladne "0%" i "0 zl" ;)

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
    Yoghurt

  • 7. Data: 2004-10-28 20:13:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgkkiraumg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Tylko niech ta kreska będzie odpowiedzio długa. Widziałem przypadek gdzie
    > krótką kreseczkę przerobiono na siodemkę.

    A jak przed sadem tłumaczyli zniknięcie tego wichajstra od siódemki z kopii
    będącej we władaniu drugiej strony? Bo umowy z reguły się w dwóch kopiach co
    najmniej sporządza.

  • 8. Data: 2004-10-29 09:00:05
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 22:13:35 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    > kopii
    > będącej we władaniu drugiej strony? Bo umowy z reguły się w dwóch

    Chodziło tu o jakąś umowę pożyczki w jakiejś dziwnej kasie pozyczkowej coś
    takiego jak provident. I myk był taki, że umowa była tylko w jedmym
    egzemplarzu, a miała go "kasa". Pożyczkobiorca, okreslany w niej jako
    "finansowany" miał tylko książeczkę spłat a na tylnej okładce coś co
    nazywało się "wyciąg z umowy" który nie zawierał większości
    najistotniejszych punktów. owe 7 to miało być 7% odsetek karnych za
    opóźnienie pobieranych miesięcznie. Coby się za szybko klient nie
    zorientował miały być one pobierane dopiero "przy ostatecznym rozliczeniu"
    więc jak się skumulowały to wyszła niezła sumka. Na tej sprawie
    przerobiłem całe orzzecznictwo o lichwie, nadmiernych odsetkach itp...
    nawet nie wiem czy facet się od tego urwał.

    --
    Falkenstein

  • 9. Data: 2004-10-29 17:43:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgmjafjdmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    No to poważne niedopatrzenie klienta, że nie miał kopii tej umowy.

  • 10. Data: 2004-10-30 08:07:02
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 19:43:29 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisał w
    > wiadomości news:opsgmjafjdmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    >
    > No to poważne niedopatrzenie klienta, że nie miał kopii tej umowy.

    Najpowazniejszym jego niedopatrzeniem było, ze tę umowę wogóle podpisał...
    nie można o niej było powiedziec że zawierała klauzule rażąco niekorzystne
    dla klienta. Ona się z takich klauzul SKŁADAŁA.

    --
    Falkenstein