  • 1. Data: 2004-10-26 20:27:29
    Temat: Mandat
    Od: "cezarywis" <c...@o...pl>

    Witam! Proszę o radę. Córka miała drobną kolizję Fiatem126, niestety mandat
    dostała niedrobny bo 300zł. Nie zapłaciła i narazie nie zapłaci bo nie ma
    środków (studiuje). Jak to bedzie wyglądało w praktyce w przyszłości, czy
    może liczyc na jakieś umożenie? Słyszałem, że przychodzi ktoś ze
    "skarbówki", ale jej ciągle nie ma w domu (oczywiście z racji studiów w
    innym odległym mieście), a przecież to nie mój mandat. Pozdrawiam. CW

  • 2. Data: 2004-10-26 21:18:06
    Temat: Re: Mandat
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "cezarywis" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktoś ze "skarbówki", ale jej ciągle nie ma w domu (oczywiście z racji
    > studiów w innym odległym mieście), a przecież to nie mój mandat.

    Skoro córka prowadziła samochód, to znaczy że jest w wieku, że sama
    odpowiada za swoje czyny.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 3. Data: 2004-10-27 07:33:09
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@U...go2.TOTEZ.pl>

> [...]
    > ktoś ze "skarbówki", ale jej ciągle nie ma w domu (oczywiście z racji
    > studiów w innym odległym mieście), a przecież to nie mój mandat.
    Rozlicza się z PITu ? Jeżeli tak to ściągną ze zwrotu podatku
    Słyszałem od kumpla że w pewym momencie zajeli mu środki na koncie bankowym,
    pracujacym wchodzą na pensję,wiec niestety nie upiecze się.

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak, Łódź

  • 4. Data: 2004-10-27 08:35:45
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Mało, że się nie upiecze to zapłaci z zakumulowanymi odsetkami nawet po
    latach. Stworzyliśmy takie bezduszne państwo które się nazwa Rzeczpospolita
    Policyjna. Jej prawo działa w momencie przyjęcia w takim przypadku mandatu.
    Było odmówić. Przed Sądem Grodzkim są większe szanse na litość. Pozdrówko
    Trybun_hg

  • 5. Data: 2004-10-27 10:46:53
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

    Użytkownik "Henryk Gruszka" <h...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:clnml7$8o6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > mandatu.
    > Było odmówić. Przed Sądem Grodzkim są większe szanse na litość. Pozdrówko

    Przepraszam bardzo ale prosze pisac z sensem. Od mantatow nie ma odsetek.
    Jedynie moga sciagnac razem z kosztami egzekucji w postepowaniu skarbowym
    (niezaleznie po jakim czasie - okreslone ustawowo).
    Wyglada to tak ze wystawiaja tytul egzekucyjny i na jego podstawie:
    - sciagaja ze zwrotu podatku
    - zajmuja pensje
    - przysylaja poborce podatkowego (potocznie zwanego komornikiem)
    - zajmuja konto.

    jeszcze mozna liczyc na przedawnienie ktore nastepuje 2 lub 3 lata od
    wystawienia tytulu egzekucyjnego (nie pamietam okresow dokladnie..) W kazdym
    razie cos takiego jak przedawnienie istniej.

    Pozdrawiam

    l.

  • 6. Data: 2004-10-27 10:51:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Henryk Gruszka wrote:

    >+ Mało, że się nie upiecze to zapłaci z zakumulowanymi odsetkami nawet po
    >+ latach.

    Piszesz o GRZYWNIE czy o MANDACIE ?

    >+ Było odmówić. Przed Sądem Grodzkim są większe szanse na litość.

    ...ale za to odsetki lecą. I za lekceważenie sądu można iść siedzieć,
    a za mandat nie :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-27 11:04:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...ale za to odsetki lecą.

    jakie znów odsetki?

    I za lekceważenie sądu można iść siedzieć, a za mandat nie :]

    zależy jaki...

    KG

  • 8. Data: 2004-10-27 13:18:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, kam wrote:

    > + Gotfryd Smolik news wrote:
    > + > ...ale za to odsetki lecą.
    > +
    > + jakie znów odsetki?

    Za grzywnę nie lecą ? Hm... ("mam zaległości")

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-27 18:03:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cezarywis" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli córka na prawdę nic nie ma no to oczywiście nikt jej tego nie
    windykuje, bo jak. Ale takie 300 zł może się przerodzić w spory kłopot. Bo
    to się przedawnia dopiero chyba po 5 latach - nie chce mi się szukać. Tak
    więc trzeba by było uczynić założenie, że przez ten okres nie będzie miała
    nic. Nie założy domu, nie pójdzie do pracy.