    From: Yoghurt <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa posrednictwa sprzedazy nieruchomosci
    Date: Tue, 26 Oct 2004 22:25:40 +0200

    Witam,
    mam watpliwosci co do umowy okreslonej przez posrednika sprzedazy
    nieruchomosci.

    mozna w niej znalezc paragraf:
    "W przypadku znalezienia przez posrednika nabywcy deklarujacego pisemnie
    wole zakupu (najmu) nieruchomosci za cene oferowana lub do niej zblizona
    (nie nizsza niz ....% ceny oferowanej) oraz odmowe sprzedazy przez
    zamawiajacego za wyzej wymieniona kwote prowizja jest platna w 100%
    ustalonej kwoty prowizji."

    problem dotyczy tej "kwoty zblizonej" (nie mam w zaden sposob okreslone
    jaka kwote mam traktowac jako zblizona). Zeby mi czasem nie poslali goscia
    z oferta za 10000 zl (kiedy dzialka jest warta 10 razy tyle) i nie
    traktowali tego jako kwote zblizona. Gdy zapytalem przedstawiciela firmy
    posredniczacej ten stwierdzil ze to nieistotne.

    Ponadto czy w umowie powinna byc okreslona dolna i gorna granica kosztow
    realizacji posrednictwa w razie rozwiazania umowy zawartej z posrednikiem.
    Mamy tu taki paragraf:
    "Rozwiazanie umowy zawartej na zasadzie wylacznosci w czasie trwania
    klauzuli wylacznosci mozliwe jest tylko w przypadku calkowitej rezygnacji
    ze sprzedazy, oraz po spelnieniu nastepujacych warunkow:
    ..."
    i mamy tutaj jeden punkt:
    "3. Po uiszczeniu - w terminie 7 dni od rozwiazania umowy - kwoty
    stanowiacej koszty realizacji umowy posrednictwa nie mniej niz .... zl"

    No i tu sytuacja jest ta sama.. przedstawiciel stwierdzil ze to ".... zl"
    jest nieistotne.

    Mam wrazenie, ze ta umowa moze sluzyc wyludzeniu odemnie pieniedzy i nie
    wiem czy te obawy sa sluszne.

    Dziekuje za wszelkie uwagi.
    Yoghurt